350's are coming

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

De lichtgewichten voor MX1 seizoen 2010 komen er aan (en ik begin ze nog bijna mooi te vinden ook :wink: ) : http://www.mxlarge.com/news/2983-ktm-35 ... -motocross
Nu nog kijken wie er op gaat rijden (Caïroli :?: ) , schijnbaar gaan er toch ook nog oranje 450's rondtoeren.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Sinds lange tijd weer eens een nieuw model dat ik meteen mooi vind. Maar 350cc... Dacht het niet! Zit gelukkig geen kenteken op dus dan kom ik ook niet in de verleiding.
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
melkboer marco
Berichten: 124
Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
Locatie: Aalten

STTEVE schreef:Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super
die met die ty-rap????
of is dat nu opgelost??
stond er bij toen je die aan een vriend vroeg!!! (in Varsseveld)

groet'n Marco
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Ik heb van mijne EXC-F 250 nen 280 laten maken en ik moet zeggen bevalt mij perfect.Er staan ook van in het begin een JD-jetting kit op de carburator.
Nu terug koppel onderin,bijna zoveel als menne vorige EXC-F 400.En hij sleurt zo bijlange niet aan de armen en blijft een 'mountain-bike' zoals origineel.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
STTEVE
Berichten: 1193
Lid geworden op: do okt 03, 2002 12:53
Locatie: HILVERSUM
Contacteer:

melkboer marco schreef:
STTEVE schreef:Ik heb al een 350 in de garage staan, van Yamaha. Rijdt super
die met die ty-rap????
of is dat nu opgelost??
stond er bij toen je die aan een vriend vroeg!!! (in Varsseveld)

groet'n Marco

hahahaha ja dat klopt, dat was ik. opgelost? eh ja .... die tyrap zit er nog op. Bij een xt350 steek je die stang door een tonnetje, bij een tt350 leg je m erop. wel sneller wielenwisselen, maar ook mis je je rempunt nogal eens .... Ik zal een tyrap voor je maat meenemen naar hengelo, ik wil geen schulden, hoor :wink:

maar goed, ik heb dus al een 350, dus de titel kan beter veranderd worden "350's are back!!!"(beetje met een oostenrijkse tongval uitspreken)
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
petertje
Berichten: 241
Lid geworden op: di mei 20, 2008 18:36

Ik word gek van het downsizen,eerst reden wij allemaal 600cc ,daarna moest iedereen een 450 en dadelijk rijden we een 50 cc.
Ik rij nu een xr650 en ktm 525 en verrek het om lager te gaan..mijn ogen staan gericht op een ktm 690 of husaberg 570...en laat die maar lekker mijn armen eruit trekken,voel ik tenminste dat ik gereden heb hahaha......kom maar op met het commentaar. :wink:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

petertje schreef:......kom maar op met het commentaar. :wink:
Neuj, want ik ben volledig met je eens :wink:
Als ik iets onder de 500cc aanschaf moet ik zelf mee gaan duwen of trappen, was ik echt niet van plan :lol:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

petertje schreef:Ik word gek van het downsizen,eerst reden wij allemaal 600cc ,daarna moest iedereen een 450 en dadelijk rijden we een 50 cc.
Ik rij nu een xr650 en ktm 525 en verrek het om lager te gaan..mijn ogen staan gericht op een ktm 690 of husaberg 570...en laat die maar lekker mijn armen eruit trekken,voel ik tenminste dat ik gereden heb hahaha......kom maar op met het commentaar. :wink:
Voila Peter, das gesproken :wink:
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

Sjokske schreef:
petertje schreef:......kom maar op met het commentaar. :wink:
Neuj, want ik ben volledig met je eens :wink:
Als ik iets onder de 500cc aanschaf moet ik zelf mee gaan duwen of trappen, was ik echt niet van plan :lol:

Wel eens op een EXC 300 gereden? :o
EXC300
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ik trap ook niet meer in de hype van lichter lichter... Er is ook nog eens iets als persoonlijke voorkeur.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

als ik door gebrekkige techniek een gaatje laat vallen vindt ik ´t wel fijn als ik dat op vermogen weer kan dichten... En voor het gewicht van een crf hoeft echt niemand te schrikken!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Herr DRénérZéele schreef:Wel eens op een EXC 300 gereden? :o
Nee, wel een 250, maar te veel brommer naar mijn zin. Koppel van een (dikke) viertakt(tractor) bevalt toch beter.
In het buitenland zou ik best wel willen, maar we rijden toch veel vaker diep zand hier in de contreien, dus voor die enkele keer dan maar een dikke dame bergop sleuren.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

Ieder z'n ding.
Persoonlijk zie ik wel wat in het downsizen, maar dan wel uitsluitend om de handelbaarheid te vergroten natuurlijk.
M'n 125 voor op de baan heeft me doen besluiten mijn 525 exc in te ruilen voor een 300 exc. Maar inderdaad, als we hier in hetzelfde terrein reden als in Frankrijk of bv Turkije zou een 125 of 200 zeker mijn voorkeur hebben.
Sterker nog, ben erg benieuwd hoe een 200 stuurt en vooral ben ik benieuwd of je daarmee erg inlevert tov mijn 300 qua vermogen. Ik ga geen uitspraken doen dat ik in de toekomst niet ooit zoiets ga rijden.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Sjokske schreef:De lichtgewichten voor MX1 seizoen 2010 komen er aan (en ik begin ze nog bijna mooi te vinden ook :wink: ) : http://www.mxlarge.com/news/2983-ktm-35 ... -motocross
Nu nog kijken wie er op gaat rijden (Caïroli :?: ) , schijnbaar gaan er toch ook nog oranje 450's rondtoeren.
Wow..
350 lijkt me ideaal.
Voorlopig toch nog een paar jaartjes sleuren aan de 525...
Ik weet ook nog niet zeker. Ik vind die 525 powerhouse toch ook wel z'n charme hebben. En sneller hoef ik niet.
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Die gaan dus weer meer toeren maken dan een 450 omdat er nog geen aparte klasse voor is en ze dus met de 450 mee moeten in pk's. En dus weer vaker een dure viertakt zuiger wisselen. Nee, dan liever een 450 met een goed (enduro) motor karakter.
Al die verhalen over te wild zijn van een 450? Dan geef je teveel gas dus of het kreng is niet goed te doseren.

NB. mijn eerste echte "endurofiets" was een wilde Hnda 250 tweetact. Stond ik de hele dag achterstevoren op de 18 mm bandjes. Dus 200gram vliegwielgewicht erop en een ander gashandel (niet zo'n aan-uit knopje); dat scheelt!
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

wel weer een link systeem ipv pds :-)
Afbeelding
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Zot schreef:wel weer een link systeem ipv pds :-)
NIks waard, nog meer lagers om in het vet te houden :P
PDS hoef je alleen maar schoon te houden en niks aan t handje, perfect!
Allways replace the cheapest parts first :P
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Bosje schreef:
Zot schreef:wel weer een link systeem ipv pds :-)
NIks waard, nog meer lagers om in het vet te houden :P
PDS hoef je alleen maar schoon te houden en niks aan t handje, perfect!
veranderen om het veranderen? :evil:
Gebruikersavatar
driekske
Berichten: 57
Lid geworden op: di sep 14, 2004 21:16

of input van vriend Everts? zijn nummer staat er al op
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

In de MXA van januari 2010 staan spy-fotos van het 2011 350SXF prototype (training op Glen Helen).

Wat kreten: compleet nieuwe motor (geen overboorde 250 oid) - bijna 50 pk (geclaimd) - geen kickstarter - kan zowel met carb als EFI komen (KTM heeft beide technieken in huis) - linksysteem - etc.
JOPAT
Berichten: 22
Lid geworden op: vr nov 27, 2009 16:33

RvD schreef:Ieder z'n ding.
Persoonlijk zie ik wel wat in het downsizen, maar dan wel uitsluitend om de handelbaarheid te vergroten natuurlijk.
M'n 125 voor op de baan heeft me doen besluiten mijn 525 exc in te ruilen voor een 300 exc. Maar inderdaad, als we hier in hetzelfde terrein reden als in Frankrijk of bv Turkije zou een 125 of 200 zeker mijn voorkeur hebben.
Sterker nog, ben erg benieuwd hoe een 200 stuurt en vooral ben ik benieuwd of je daarmee erg inlevert tov mijn 300 qua vermogen. Ik ga geen uitspraken doen dat ik in de toekomst niet ooit zoiets ga rijden.
Ik rij zelf op mijn tweede 200 exc. Mijn kameraad een 300 exc. Met mijn gewicht van 73 kg. doe ik totaal niets onder voor de 300 exc. Heb wel een andere pijp gemonteerd en heb de gearing (korter, met een top van 110 kmh.) aangepast.
Plaats reactie