Eerlijk is eerlijk, we zaten er niet op te wachten naast alle Enduro's en Crossers die we al hebben, maarja die andere motor stond ook al een tijd in de weg...
Enfin, het gaat om een Lifan LF200GY uit 2012. Een Honda kloontje 200cc met 12kW/16pk.
Remmen werken goed en hij had nog remblokjes vervangen. Hij had ook al een oliebeurt gedaan en daarbij het blok geflust. Voorvork is verassend firm (voelt veel beter dan die van een CRF-L). Echter was wel de schokbreker lek. Veersterkte was mooi en ook hier voelde het beter dan de CRF-L, maar wel een pogostick gezien hij niet meer dempt.
Het idee was een te koop bordje er aan hangen en direct door verpatsen.
Maar het begon toch te erg te jeuken en kon het mat zwarte niet aanzien. Als je dan toch het spul in handen hebt gaat het snel

- Ik wist dat ik nog Suzuki gele en witte spuitbussen in de schuur had liggen dus ben de kappen maar gaan klaarmaken voor spuiten. In de tussentijd kwam ik ook nog een paar rode spuitbussen tegen en daar het een Honda kloont is...
- Het originele stuurtje was licht krom en vliegroest, niet mooi en ik had dit rechte stuurtje nog liggen. Ook wat rechter kwa vorm dus meer de echte Enduro houding.
- Choke hendel verplaatst, zat origineel op de zijkant kroonplaat. Waardeloze plek natuurlijk, zit nu bij de stuurbevestiging.
- Her en der wat klein werk en frisse boutjes rondom.
- Nieuwe handvaten zijn onderweg, deze pimp dingen konden ook ect niet.
- Verder is er een nieuwe schokbreker onderweg en een tooltje om de originele te reviseren mocht die nieuwe toch niet lekker passen. Tooltje is uiteraard ook voor andere schokbrekers, maar nu had ik een keer een reden om hem te halen zonder dat het zoveel haast heeft dat je het toch maar beunhaas doet.
Is geschorst dus nog steeds geen proefrit gemaakt. Maar gezien ik de vorige eigenaar ken en die zei dat hij prima reed geloof ik dat voor nu wel even.
Wordt vervolgd. Komt na de vakantie te koop denk ik zo.