Verslag Koos van Geene

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Bosje

Donderdag 7 mei was het zover, dag van vertrek voor de eerste echte meerdaagse rit in het buitenland en wel bij Koos van Geene in midden/zuid Frankrijk.
Via het Noppenforum hierop gekomen, een groepje van vijf had afgelopen najaar geboekt maar iemand moest afhaken wegens gezondheidsredenen en daar heb ik gebruik van gemaakt (sorry Adje).

Weersvoorspellingen waren rampzalig (alleen maar regen ), dus nog woensdag snel een regenpak gehaald en ook in de voorvelg een bibmousse laten leggen door Klaas, thanx nog daarvoor! (achter zat er al in).

De vier mensen waar ik mee meeging waren de volgende (omschrijving gegeven door Houten Klaas):
Endurocrack: Eddy
Afbeelding
Niet vooruit te branden: Wim
Afbeelding
Jonge hond maar wel de snelste: Bernard
Afbeelding
Altijd een grote bek: Klaas
Afbeelding
En ikkes :P
Afbeelding

Ik kon meerijden met Klaas dus dik voor mekaar. :idea:
Donderdagochtend 8.00 stond Klaas voor de deur, zooi ingeladen en ff later waren we bij Koos aangekomen. :P (18.00 uur waren we er).

Nog wel een klein momentje gehad onderweg :P Net voor Parijs ging het brandstoflampje aan maar we hadden nog brandstof zat (volgens Klaas)! Daarna flink oponthoud in Parijs en t lampje wilde maar niet uitgaan…
Net uit de file gekomen gelukkig een tankstation, Klaas durfde nog wel door te rijden naar de volgende pomp maar ik ging toch liever ff tanken. Maximale inhoud van de LT: 76 liter diesel. Getankt: 75,5 liter :shock: gemiddeld onder de 1:8

Zonder verdere gekkigheid aangekomen en kennisgemaakt met Koos en Nicole (en de honden), op het eerste gezicht vriendelijke mensen (wisten wij toen veel dat Koos zo gek als een deur is :P )

Afbeelding

Uiteraard ook kennis gemaakt met Eddy en Wim want die kende ik ook nog niet.
Spullen uitgeladen en eens elkaars brommers bestudeerd.
Bernhard was de enige met een tweetakt, een 300 met elektrische start. Klaas een 525, Wim en Eddy een 530 en Koos de gids een 450.
Die avond lekker gegeten en aan de keukentafel onder het genot van een paar lekkere halve liters nader kennisgemaakt.

Afbeelding

Vrijdagochtend kalm aan wakker geworden en 9.00 ontbijt. Verse broodjes, croissant met een bak lekkere koffie/thee en dus klaar voor de eerste dag.
Toen kleding aanhijsen en was het tijd voor de eerste offroadkilometers, wij waren met zn vijven reuze benieuwd.

Afbeelding

Eerste dag veel boerenpaden en wat mooie stukken bos. Dikke 140 kilometer gereden maar had van ons wel wat heftiger gemogen.

Afbeelding

Toch was er wel een heftig momentje. Klaas reed op een gegeven moment achteraan en liet een gaatje vallen. Daarna flink het gas erop om het gat te dichten en is op een steen de macht over het stuur verloren en er hard afgegaan, tegen een steen aangegleden. Flink de ribben gekneusd en nog wat andere pijnlijke plekken opgelopen en dus helaas was het na 70 kilometer voor hem al over. Kalm aan teruggegaan naar de woning van Koos en daar middageten op.

Het is achteraf misschien wel logisch dat de eerste dag kalm aan is want Koos moet natuurlijk wel goed aftasten wat voor vlees hij in de kuip heeft om de routes goed op het gezelschap te kunnen afstemmen.
Belangrijk voor dag 1: Geen regen terwijl waardeloos weer voorspeld was!

Zaterdag zo ongeveer op dezelfde tijd opgestaan, en afgesproken dat Klaas die dag met de auto naar het punt zou komen waar we het middageten zouden nuttigen. Geluk bij een ongeluk voor ons, zo hoefden we de broodjes niet te pletten en in de rugzak douwen en kon klaas tevens jerricans met benzine meenemen.
Voordat middageten werd aangedaan is er vrij vroeg in de ochtend meteen een knappe klim bezocht. Hier is Klaas ook geweest samen met de vrouw van Koos en zijn er wat foto’s gemaakt en gefilmd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klim was (voor mij) net ff te lastig en ben ook niet bovengekomen dus kneusje van de dag :P
Rest is na een aantal pogingen wel bovengekomen en Wim zelfs in één keer.
Wel grappig, dit stuk was privé terrein, maar de vorige keren dat Koos er was geweest hing er nooit een bord (en wist hij dus niet dát het privé terrein was).
We waren er net en hoorden een aantal motoren aankomen die op ons afkwamen. Bleken een aantal locals te zijn die Koos wel kende. Hij vroeg hoe het nou zat met dat terrein en één van de jongens maakte duidelijk dat het geen enkel probleem was, terrein was namelijk van zn pa. 8-)
Rijdt toch prettiger en goed om te weten voor de volgende keer!

Door een stomme actie wel koppelingshendel gesloopt. Stond op de helling stil en probeerde door te gaan maar enige wat gebeurde was dat het voorwiel omhoog kwam en bij de derde poging (terwijl ik allang had moeten stoppen) viel de motor kalm aan om en precies tussen de handkappen door landde de koppelingshendel op een wortel, pats, ingekort :P
Met de combinatietang van Wim ietwat ontbraamt en opeens had ik gratis een duurbetaalde accessoire uit de KTM-Powerparts catalogus, namelijk een korte koppelingshendel 8-)

Die dag verder mooi gereden door de bossen, enkele, voor mijn doen, knappe doorwadingen van riviertjes en Klaas bleek een uitstekend mobiele pitcrew! :!:

Afbeelding

Die middag teruggekomen en op de vrijwel lege maag een lekker blik bier genomen. Koos en ik liggen wat dat betreft lekker op één lijn, slaat namelijk in als een bom :P En dan komt de echte Koos boven :Y
Ineens is hij de grootste vrienden met Klaas en is het alleen nog maar neuken, bier en wijven :lol: Oftewel, beregezellig en de avond is dan ook zo om!

Zaterdag was mooi rijden, van alles wat. Paar leuke klimmen, snelle afdalingen met stenen, wat kruipdoor sluipdoor in het bos. Helemaal goed dus, ongeveer 140 kilometer én, weer geen regen. Wel toen we een half uurtje “thuis” waren, een paar uur flink plenzen maar dat was goed, want de afgelopen 2 dagen waren flink stof happen.

Zondagochtend, opstaan en alweer de laatste dag. :(

Deze dag was nog beter dan zaterdag. :D
Heerlijk weer door de bossen geknald, en genoten van een aantal klimmen.
Was een klim bij die was goed te doen maar wel gaaf. Schuin heuvel af, door en klein watertje en dan recht omhoog vol in 2, ongeveer een meter of 40. 8)
Heerlijk gereden door de bossen en de rit was echt genieten! Nog beter dan zaterdag en dus echt een goede afsluiter.

Afbeelding

Wel nog een keer aardig op mn muil geklapt.
We reden op een boerenpad met aardige sporen maar ging wel lekker vlot. Ik reed in het rechterspoor maar de struiken rechts van mij werden steeds breder en drukten me een beetje naar links. Het voorwiel begon te happen in de zijkant van t spoor en dan is het zaak om de snelheid er proberen uit te halen voordat je op je muil gaat, want gaan doe je toch (tenminste, ik wel :P ). Gelukkig niets aan de hand, ff schudden met de kop en weer doorgaan.

Eind van de dag had Koos een mooie afsluiter… Een doorwading door een rivier waar iedereen flink zn bedenkingen over had.
Normaal zijn de riviertjes voorzien van kraakhelder water en kan je altijd de bodem zien. Nu was het water compleet troebel door de flinke stroming in de rivier (waarschijnlijk van de flinke regen van de avond ervoor).
Koos wuifde ons gepruttel aan de kant door nog voordat we ermee begonnen waren het water in te duiken, wij: :shock: En dat was niet zonder reden…
Ongeveer halverwege werd Koos gewoon omvergespoeld door de stroming. Even van schrik blijven staan aan de kant en toen met zn vieren de rivier ingerend om Koos en de motor te redden die inmiddels een meter of 3 waren afgedreven. Koos kon door de stroming ook niet overeind komen en Bernard en Eddy hebben hem gered door hem omhoog te trekken, Wim en ik hebben ons ontfermd over die arme KTM (nadat ik eerst nog onderuitgespoeld ben omdat ik me iets verstapte op een steen, dus ook n flink nat pak).
Op de kant van de rivier de motor ff achterovergetrokken zodat het meeste water uit de uitlaat (en met eventueel openstaande uitlaatkleppen) uit de cilinder kon lopen. Toen de boel naar huis gesleept, het leek wel of Koos het allemaal prachtig vond :)
Hij vond het vooral vervelend voor ons omdat we de laatste 10 kilometer van de route moesten missen.
Thuis aangekomen tijd voor bier volgens Koos, we hebben er maar een genomen maar Koos er wel op gewezen dat olie zsm ververst moest worden en dan de motor laten draaien zodat het blok van binnen niet gaat roesten. “Och, dat doe ik morgen wel”.
Het kleine beetje verantwoordelijkheidsgevoel wat Klaas heeft kwam bovendrijven en hij heeft de olie ververst ( :wink: ). Daarna de motor op de bok goed warm laten draaien. Omdat er natuurlijk een hoop vocht in de uitlaat zat kwam er veel stoom uit. Ideaal om de bril even in te poetsen, alleen had Koos hem nog op :lol:
Even later had Koos ook nog tijd om de huid van de billetjes even op te warmen van het gespetter in de rivier door met de blote kont achter de uitlaat te gaan staan :P Was goed feest daar in de werkplaats. Eddy vond dat de billen nog niet glad genoeg waren dus gaf nog even gas bij :P

Dat was in het kort (nouja, kort…) ons weekend, goed naar de zin gehad! Zeker voor herhaling vatbaar.

De meute bij elkaar:

Afbeelding

Verbeterpuntjes:
Geen honden meer op bed van klanten laten pissen :P
Paar bijlessen zwemles nemen!

En niet te vergeten, Nicole een beetje ontzien, wat heeft het arme mens het zwaar, vooral als er zo’n persoon als Klaas bij is, twee handen op één buik met Koos :P
(tijdens het ontbijt hadden we het even over stroom, Koos: “Ja, Nicole heeft een vibrator op 400V, dat werkt goed joh!” Klaas erachteraan: “Goh, ik dacht al, ze ziet zo witjes ’s ochtends” )

Wat filmpjes (geen wereldkwaliteit):

www.bosy.nl/verslagfrankrijk/bernhardheuvel.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/bernhardafdaling.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/yoeriheuvel.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/afdalingyoeri.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/wimheuvel.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/wimafdaling.AVI
www.bosy.nl/verslagfrankrijk/heuvel.mp4
Allways replace the cheapest parts first :P
adje

Mooi verslag Yoeri.

Ik zie wel dat ik er niet echt tussen paste met mijn Honda tussen al die krentemikken :twisted: ( al zou ik er natuurlijk wel heel graag bij zijn geweest )

Even 1 heel groot minpunt als het waar is wat jij zegt , honden die op het bed pissen :shock:

Ik ben zowiezo al allergies voor honden en dan nog zo iets mee moeten maken :evil:
Laatst gewijzigd door adje op wo mei 13, 2009 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Bosje

adje schreef:Mooi verslag Yoeri.

Ik zie wel dat ik er niet echt tussen paste met mijn Honda tussen al die krentemikken :twisted: ( al zou ik er natuurlijk wel heel graag bij zijn geweest )

Even 1 heel groot minpunt als het waar is wat jij zegt , honden die op het bed pissen :shock:

Ik ben zowiezo al alergies voor honden en dan nog zo iets mee moeten maken :evil:
was 1 keertje per ongeluk gebeurd. tis al niet de bedoeling dat honden op de kamers van "klanten" komen. We konden er wel om lachen. Bed is direct verschoont dus niets aan de hand.
speedphreax

Het is ook altijd wat met die honden in cross hotels!

Mooi verslagje verder alleen wel een beetje veel pech voor Klaas. Maar hij vatte het nog sportief op. Ik was van afgunst naar huis gereden ;-)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
STTEVE
Contacteer:

Mooi verhaal!
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Sjokske

Kon Klaas jullie wandelend bijhouden :twisted: :?:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax

Ik mis nog een foto van de schade van Klaas.Tering... het zou je maar gebeuren, zeg!
Bosje

speedphreax schreef:Ik mis nog een foto van de schade van Klaas.Tering... het zou je maar gebeuren, zeg!
Ik heb er eentje gemaakt met mn telefoon. Als Klaas het goedvind wil ik die wel even posten.
Klaas kan natuurlijk de "beste" foto's posten.
Houten Klaas

Plaats ze maar, ik ga er geen foto's van maken! Kutzooi.
brommer

tering klaas das mooi K met peren, zowel blok als frame??
was een flinke klapper dan.
succes
Woning nodig in omgeving Zoetermeer?
pb maar
Bosje

Houten Klaas schreef:Kutzooi.
Dat is het zeker...
Check de bout, blok is dus in het frame door de klap naar achteren geschoven met alle gevolgen van dien :cry:
adje

Nou nou , dat ziet eruit :cry:

Afbeelding Afbeelding

allardcr250

Denk dat dit een vervelend duur schade geval is,als je de reparatie zou laten doen......vrees dat je nog veel verborgen dingen tegen gaat komen? :( ,geloof/hoop dat Klaas veel zelf kan?
cr250
KTM-Schuimpie

allardcr250 schreef:Denk dat dit een vervelend duur schade geval is,als je de reparatie zou laten doen......vrees dat je nog veel verborgen dingen tegen gaat komen? :( ,geloof/hoop dat Klaas veel zelf kan?
Hij kan i.i.g. redelijk goed slopen!! :):)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
Houten Klaas

allardcr250 schreef:Denk dat dit een vervelend duur schade geval is,als je de reparatie zou laten doen......vrees dat je nog veel verborgen dingen tegen gaat komen? :( ,geloof/hoop dat Klaas veel zelf kan?
Ik ga er waarschijnlijk wel veel van leren, met een beetje hulp gaat het goed komen. Eerst onderdelen scoren, ik heb al wat leuke aanbiedingen gehad. Wie heeft er veel verstand van onderdelen cq. bouwjaren, reageer dan aub in het andere topic.
adje

Ik denk dat hij beter een andere motor kan kopen omdat uiteindelijk de kosten net zo duur zullen zijn.

@Klaas , een paar extra karweitjes in het zwart aannemen en je kan zo een andere motor kopen :twisted:

Afbeelding Afbeelding

Houten Klaas

Om dezefde motor teug te kopen zal er 3000 tot 3500 bij moeten, dat moet met reparatie goedkoper kunnen.
speedphreax

Dat ziet er niet best uit... Frame en carters kun je inderdaad wel wegsmijten... Maar nu zie je ook meteen dat zo'n geanodiseerde kettingvanger niks helpt.

Volgens mij is het ook niet voor het eerst dat je grote schade rijdt aan de motor. Had je niet ook al een keer de hele voorkant aan poeier gereden? Pech heb je in ieder geval wel. Dour gaat nu ook vast niet lukken.

Ik zou er wel goed zuur van zijn... naja... aan de andere kant gewoon betalen en snel weer vergeten.
Houten Klaas

speedphreax schreef: Had je niet ook al een keer de hele voorkant aan poeier gereden?
Dit is de eerste. Die andere alleen radiateur.
speedphreax

Houten Klaas schreef:
speedphreax schreef: Had je niet ook al een keer de hele voorkant aan poeier gereden?
Oh, ok dan. Ik was echt in de veronderstelling dat je een keer je kroonplaten behoorlijk krom had gereden.
johnny07
Contacteer:

Klaas, als eerste ik vind het het knap sneu voor je deze schade.
ik hoop dat je het weer kan fixen.

maar was dit niet te voorkomen geweest met degelijke karterbescherming?

(ik begrijp heb je nu niets meer aan, maar misschien tip voor de toekomst)
Sanne
Contacteer:

Wat een fantastisch verslag! :D

En wat was ik graag mee gegaan!

Zonde van je motor Klaas! Zelf heb ik mijn crossblok ook bij de dealer liggen voor een nieuwe krukas/drijfstang lager die tijdens een cross wedstrijd in de soep was gelopen. Met alle narigheid van dien :cry:

# 442
Noppy

adje schreef:
Honden pissen alleen als ze al iets ruiken van urine. Waren er soms oude mannetjes mee waarbij de prostaat wat lekte?

Wat een leuk verslag, mooie foto's en uitdagend terrein!
:toost:
speedphreax

Een honden pist ook als ie enthousiast wordt of als je hem drie dagen in je slaapkamer opsluit.
Houten Klaas

speedphreax schreef:
Houten Klaas schreef:
Oh, ok dan. Ik was echt in de veronderstelling dat je een keer je kroonplaten behoorlijk krom had gereden.
De heb ik wel krom gereden,maar dan zit je voorkant toch niet in de poeier.
Plaats reactie