31 mei 2009 DOUR

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

KTM_Wimpie

Het duurt nog even maar ik schrijf me maar op tijd in.
Gaan er mensen naar DOUR (BELGIE)?

Hotel heb ik al geregeld en inschrijving ook. Voorlopig ga ik alleen rijden en vind dat op zich niet echt een groot probleem maar een beetje mee oprijden is toch altijd gezelliger.

Wie oh wie gaat er nog meer?

Groet

Wim
KTM en/of HONDA
Bosje

KTM_Wimpie schreef:Het duurt nog even maar ik schrijf me maar op tijd in.
Gaan er mensen naar DOUR (BELGIE)?

Hotel heb ik al geregeld en inschrijving ook. Voorlopig ga ik alleen rijden en vind dat op zich niet echt een groot probleem maar een beetje mee oprijden is toch altijd gezelliger.

Wie oh wie gaat er nog meer?

Groet

Wim
Heb je toevallig nog wat meer (hopelijk nederlandse) info :?:
Allways replace the cheapest parts first :P
Bakkertjedeeg

Ik ben der bij!!!
KTM_Wimpie

[/quote]
Heb je toevallig nog wat meer (hopelijk nederlandse) info :?:[/quote]

Hoi!

Welke info had je graag gehad willen hebben?
Wat ik tot nu toe heb gezien en meegemaakt is het volgende:
1. Zorg dat je rond 08:15 a 08:30uur aanwezig bent. Camperen kan daar vaak in de buurt en/of neem een hotelletje.
2. Zorg dat je een motor hebt die gekeurd kan worden. In de regel letten ze op
- geluid
- verzekerings papieren.
- of je verlichting brand (ik heb ze zelfs over een accu horen zeuren bij een maat van mij).
- Banden heb ik ze nog niet echt over gehoord.
- Schrijf bijtijds in en meestal moet je vooraf geld overmaken. In het geval van Dour € 100,00 waarvan je volgens mij € 50,00 weer terug krijgt.
- In de regel kan je je met Engels redelijk redden daar. De mannen die rondrijden spreken een beetje engels en bij de keuring vaak ook wel 1.
- Inschrijven dan krijg je (na de keuring) een sticker die je op je motor moet plakken.
3. Na de keuring enzo kan je starten. In Belgie hebben ze geen marschalls en verkeersregelaars. Als je dus een bos uit komt jakkeren, kijk dan goed uit met overig verkeer.
4. Je vind de bakens met een soort van kalk op de weg. In het geval Bernisart hadden ze blauwe kalk op de weg gestrooit en zo wist je waar je heen moest.

In de regel rijden er zo'n 300 man mee. NIet super veel maar ga niet al te laat weg want dan is alles inmiddels zo verrot gereden dan je door de zware stukken echt ouderwets moet beulen.

Dour heb ik niet gereden nog. Daarom vraag ik dus ook of er nog andere gasten gaan.

Ik heb een hotel zo'n 6 km verderop gevonden. Met een tom/tom is dat allemaal heel makkelijk te vinden. Kruis je vingers dat het mooi weer is en lekker rijden.

Veelal hebben ze ook nog eens 1route met daarin 2 kanten. Een profi kant en een beginner kant. Die profi is wat lastiger soms omdat je dan wat hogere klimmetjes enzo hebt maar op de moeilijke stukken zijn er altijd mensen om je te helpen.

Al zin gekregen?
KTM en/of HONDA
KTM_Wimpie

Bakkertje Deeg,
Jij bent niet toevallig van dat clubje dat ook in Bernsisart was waar ik mee aan de praat raakte over enduro's toch?

Ik ga denk ik ook op mijn honda rijden....
KTM en/of HONDA
adje

Er loopt al een tijdje een topic over Dour.

http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... light=dour

Hier kan je er alles over lezen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Bakkertjedeeg

KTM_Wimpie schreef:Bakkertje Deeg,
Jij bent niet toevallig van dat clubje dat ook in Bernsisart was waar ik mee aan de praat raakte over enduro's toch?

Ik ga denk ik ook op mijn honda rijden....
:roll: Ik zou het niet weten om eerlijk te zijn. Je kunt onze zachte G in ieder geval niet gemist hebben... :lol:
KTM_Wimpie

Dan kan deze misschien ook wel gesloten worden denk ik.
KTM en/of HONDA
KTM_Wimpie

Hahaha Bakkertje Deeg, Ik zal mijn maten dan wel even vragen he..
Zie je in Dour!
KTM en/of HONDA
j. buikema

hoe lang is die rit?
ik bedoel hoeveel kilometer, en hoe vaak mag je rond?

lijkt mij vanuit het noorden des lands wel erg ver weg....
adje

2 verschillende rondes van zo'n 80km lang.
S'morgens starten voor ronde 1 en na de BBQ start van de 2de ronde welke echt totaal anders is dan de 1ste ronde.

Afbeelding Afbeelding

KTM_Wimpie

adje schreef:2 verschillende rondes van zo'n 80km lang.
S'morgens starten voor ronde 1 en na de BBQ start van de 2de ronde welke echt totaal anders is dan de 1ste ronde.
BBQ? Adje, met een volle pens wordt die 2de ronde toch niets meer? :D

In Bernisart was de 2de ronde 40 km. Maar we wachten wel af. Vanuit het Noorden is het best wel een stukje kachelen ja. Maar ach, je moet het gewoon een keer meegemaakt hebben daar, het is echt leuk!
KTM en/of HONDA
henk-v
Contacteer:

KTM_Wimpie schreef:
BBQ? Adje, met een volle pens wordt die 2de ronde toch niets meer? :D
De start van de 2e ronde is pas na de middag,je mag gewoon niet eerder weg :twisted: dus dan gaan we eerst maar eten :lol: de route is ook aangepast de 2e rond is simpeler,en dus niets voor @adje :wink:
adje

Inderdaad , ik rij het liefst 2 x de eerste ronde.
Wel pak ik natuurlijk eerst de tijdproef mee waar de tweede ronde altijd met begint.
Dit is een heel mooi rondje op een zandberg / vuilstort.
De eerste ronde begint hier ook mee maar telt niet mee voor het klassement.

Afbeelding Afbeelding

Solex450

goedendag allemaal nieuw hier op het forum en meteen een vraagje aan jullie
Ik lees hier over deze rit en jullie hebben me enthousiast gemaakt maar zit er een maximum aan deze rit of kan iedereen die zich die ochtend meld gewoon meerijden?
Ik zag Adje nog spreken over een tijdsproef, hier is toch geen licentie voor nodig he?
En waar kan ik ergens de startplaats s'avonds of s'morgens vinden of moet ik gewoon naar Dour rijden en staat het wel ergens aangegeven?

Alvast bedankt
adje

Gewoon naar Dour rijden en borden enduro volgen.
Je hebt geen licentie nodig en je hoeft niet perse aan de proeven mee te doen.

Inschrijven kan je smorgens maar je moet er wel vroeg bij zijn want anders is misschien het max. aantal deelnemers bereikt.

Afbeelding Afbeelding

Solex450

Oke dus als je rond achten aanwzig bent kun je waarschijnlijk wel meerijden want op en neer a 440 km, zonder te rijden zou wel zuur zijn. Verder sterkte Ad met je herstel ik ken je dan wel niet maar heb eea gelezen zodoende
pruus
Contacteer:

Heb ingeschreven en betaalt voor deze rit maar kan niet gaan. :(
Wie wil er in mijn plaats? Graag pb of bellen 0654256098
Hans
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
adje

@Pruus , Dat heb je ervan hé als je vooraf inschrijft :wink:

Je bent toch niet ziek of zo ?

Afbeelding Afbeelding

pruus
Contacteer:

adje schreef:@Pruus , Dat heb je ervan hé als je vooraf inschrijft :wink:

Je bent toch niet ziek of zo ?

Nee Ad, niet ziek. Maar met dat vooraf inschrijven is dit jaar nu al twee keer mis gegaan. Bernissard was ´t zelfde verhaal. Jammer, was deze keer ook van zins om de eerste ronde twee keer te rijden....
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
speedphreax

Net terug uit Dour... Het was weer een mooie dag. Deze keer zaten de tijdproeven allebei in de eerste ronde. Net als elk jaar was de tweede ronde wel wat minder dan de eerste maar ze hadden er dit jaar toch wel wat aan proberen te doen. Er zaten veel meer leuke stukjes door en ook hadden ze hem ietsje ingekort naar 60km.

De eerste ronde had ik me goed leeg gereden omdat ik dacht dat de tweede ronde toch allemaal lange banen zouden zijn maar deze keer kon ik in de tweede ronde toch ook weer aan de bak. Maar al met al was de tweede ronde wel veel makkelijker. De tweede ronde heb ik onderweg niet eens een slok water genomen en dat zegt natuurlijk genoeg.

Ook heb ik mezelf bijna verhakseld. Op een steile helling professioneel proberen te crashen door het stuur als anker in de helling te drukken. Maar toen buitelde ik een aantal meter naar onder en mijn motor kwam daar met hangend gas achteraan gebuiteld. Hij heeft me gelukkig niet geraakt met het achterwiel. Toch handig zo'n Rekluse... Dan slaat hij tenminste nooit af... ook niet als je juist wil dat hij afslaat
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
KTM-Schuimpie

Ik denk dat ik te laat ben :):)
In voor mooie off-road ritten (vooral na het race seizoen)
adje

speedphreax schreef: Maar toen buitelde ik een aantal meter naar onder en mijn motor kwam daar met hangend gas achteraan gebuiteld. Hij heeft me gelukkig niet geraakt met het achterwiel. Toch handig zo'n Rekluse... Dan slaat hij tenminste nooit af... ook niet als je juist wil dat hij afslaat
Toch even een reactie op dit verhaaltje.
Als je gas blijft hangen met een gewone koppeling dan blijft het achterwiel ook draaien en slaat de motor ook niet af :idea:

Afbeelding Afbeelding

speedphreax

adje schreef:
speedphreax schreef: Maar toen buitelde ik een aantal meter naar onder en mijn motor kwam daar met hangend gas achteraan gebuiteld. Hij heeft me gelukkig niet geraakt met het achterwiel. Toch handig zo'n Rekluse... Dan slaat hij tenminste nooit af... ook niet als je juist wil dat hij afslaat
Toch even een reactie op dit verhaaltje.
Als je gas blijft hangen met een gewone koppeling dan blijft het achterwiel ook draaien en slaat de motor ook niet af :idea:
Ligt er maar net aan, Ad... Als je hem eerst doodremt of gewoon het gas loslaat meestal toch niet. Het gas bleef trouwens pas pas hangen toen hij al een 360 gemaakt had. Ik zag vanochtend ook ineens een stuk meer krassen en butsen op de motor. Ach ja...
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Erik V

Het was 12 jaar geleden dat ik nog eens in Dour gereden heb, en dan bedoel ik de rondrit, want ik ben er wel al eens met locals gaan rijden. Net als speedphreax heb ik me voormiddag kostelijk geamuseerd. De spécials waren ook heel mooi om eens goed gas te geven, en zo'n mijnterril dat wil iedereen toch in zijn achtertuin hebben ? Namiddag was het een stuk minder, maar de organisatie had er wel een klein stukje (hard)street-enduro ingegooid : een steile betonnen trap met tussenstukken en een 90°bocht erin. Een vriend van me had een nieuwe cross-band (MITAS dacht ik) en de noppen waren helemaal uitgescheurd van het doordraaien op de scherpe betonrand....
Volgende keer doe ik het zoals Adje me gezegd heeft : 2x de eerste lus en de 2de laat ik gewoon voor wat het is. Al bij al een geslaagde rit en de Leffe (van de tap) was ook al niet te versmaden. :wink:
Plaats reactie