adresje anodiseren achtervork ?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
folie

Verdorie...
Rij ik van 't weekend mijn vrouw d'r motor weer eens buiten, blijkt dat bij het laatste ritje, ongeveer 2 jaar geleden, de accu is gescheurd...
PUNTgave 2003, ziet er plots uit alsof ie na de strandrace zo in de schuur is gezet. :cry:
Godzijdank heeft ie niet meer gereden met het verpulverde luchtfilter dat erin zit...
Enfin, het achterwiel wissel ik wel met het mijne. Mijn fiets is toch al niet meer zo heel mooi. Dan blijft het ergste de achtervork. Die ziet er niet meer uit. Iemand ooit zo'n ding opnieuw laten anodiseren ? Wat waren de kosten ? Werd ie daarvoor ook gestript/gestraald of moet ik 'm eerst zelf weer strak polijsten ?
jwrtuning
Contacteer:

Ik ben bang dat opnieuw laten anodiseren wel een duur grapje gaat worden..

In ieder geval denk ik dat vooraf polijsten niet zinvol is. Het materiaal dient volgens mij ruw aangeleverd te worden voordat je gaat anodiseren..
Maar ook geanodiseerde velgen worden na verloop van tijd blank gestraald door het zand. Nu zal dat met een achterbrug wel minder gauw gebeurd zijn, maar minder mooi wordt ie zeker na verloop van tijd.

Misschien is het laten zandstralen, of stralen met ander materiaal zoals bijvoorbeeld soda of K2 een goed idee. Daarna zou ik hem alsnog flink polijsten. Ik heb in het verleden veel staal en aluminium gestraald met soda. Grof beschadigd materiaal met K2 en dat werkt erg goed. Het materiaal wordt wel opgeruwd, maar soda en K2 is erg fijnkorrelig zodat je toch een schoon en redelijk glad oppervlak overhoudt. Daarna polijsten en klaar ben je. Nu weet ik daarvoor wel een adresje maar dan moet je helemaal naar Enschede komen... Wat de kosten zijn durf ik je niet te vertellen maar ik ga er van uit dat het aanzienlijk goedkoper is dan anodiseren..

Groeten JW
big M

Anodiseren is volgens mij niet zo heel duur hoor,heb in het verleden wel een paar dingen laten anodidingesen bij Hegin(ofzo) in Heerde en bij Anox in Scherpenzeel.

Wat wel belangrijk is dat het met een batch mee kan dan is t niet zo duur.

Anox heeft mij zo een keer 100 gulden voor eeen remhandle gerekend!
Ze kunnen de brug eerst deanodiseren dan etsen in een zuurbad en daarna weer anodiseren.

Maar zoals altijd doet een telefoontje wonderen, dat soort bedrijven beter niet mailen maar dat wist je al wel denk ik.
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
Plaats reactie