TT350 met Astma??

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
STTEVE
Contacteer:

Ik heb nu een paar keer met mijn kleinste aanwinst gereden, en op een of andere manier loopt-ie niet lekker stationiar, onregelmatig, en na een paar minuten pruttelen slaat ie af. Bovendien ploft bij een warme motor een beetje terug. Dit is dan te voelen in de carburateur.

Ik was gisterenmiddag een paar uur in Vleuten, en tijdens het rijden zelf heb ik er weinig last van, ook niet bij technische stukjes, maar op de terugweg (over de weg) bleef ie voor het stoplicht, na pakweg 5 kilometer met 90 kpu juist hoog stationar draaien. Llangzaam komt ie dan weer terug naar een normaal toerental, maar dan moet ik wel een beetje gas houden om m niet af te laten slaan. Starten gaat koud matig (zonder luchtfilter trouwens een stuk beter...), warm starten gaat goed.

Ik heb de carburateur volgens het boekje afgesteld, en de originele demper en uitlaatbocht zitten erop. Het luchtfilter is schoon.

Ik zit te denken aan een lekkende klepseal of versleten carburateurdelen (luchtmengselschroef, naald/naaldbuis, gasschuif), versleten want dat ding is natuurlijk al uit 1991, maar misschien hebben jullie nog wel een idee.
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
petertje

controleer eerst even of hij ergens valse lucht trekt.
Busje remreiniger gebruiken of iets dergelijks en spuit het
op de buitenkant van je carburateurrubbers.
Niks te merken...dan eens gaan kijken naar het stationairgedeelte
van je carb.
Compressie meten is natuurlijk altijd een goed idee bij een oud beestje.
mmrizio

Die van m'n buurman had een poreus inlaatrubber. Duur om te vervangen, volgens mij heeft hij het met rubberverf of zo gefixt.

Heerlijk fietsje trouwens. Voelde best slap aan, maar was heerlijk bestuurbaar voor een amateur als ik. Vergelijkingsmateriaal was trouwens indertijd m'n LC4-600. Jammer dat ik nooit met m'n EXC heb vergeleken.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Plaats reactie