gezocht een TPS (Throttle Position Sensor)
voor een keihin fcr carb op een Ktm 520
wie o wie ???
TPS voor KTM 520 gezocht .
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
ik zou ook gaan kijken naar een 2e hands
een nieuwe kost €282.53
komt het daardoor dat hij slecht stationair loopt??
groet'n Marco
een nieuwe kost €282.53
komt het daardoor dat hij slecht stationair loopt??
groet'n Marco
Heb er nog liggen van CRF (06).JoeBaR schreef:gezocht een TPS (Throttle Position Sensor)
voor een keihin fcr carb op een Ktm 520
wie o wie ???
Zijn vlgs mij hetzelfde (moet zoiezo afgeregeld worden), maar ben niet zeker.
edit: pm maar bij interesse
Laatst gewijzigd door Frank! op di mar 17, 2009 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ja na alles geprobeert te hebben , concludeer is dat de tps overleden is.
goedkoopte nieuwe kan ik voor 200 krijgen .
eigenlijk is het niet meer dan een voltmetertje die een seintje doorgeeft aan de cdi , heel misschien is zoiets na te maken (dat is de manier die ik altijd kies )dus van het weekend maar eens kijken of er iets zelf te maken is .
uiteraard blijf ik op zoek naar een origineel exemplaar.
goedkoopte nieuwe kan ik voor 200 krijgen .
eigenlijk is het niet meer dan een voltmetertje die een seintje doorgeeft aan de cdi , heel misschien is zoiets na te maken (dat is de manier die ik altijd kies )dus van het weekend maar eens kijken of er iets zelf te maken is .
uiteraard blijf ik op zoek naar een origineel exemplaar.
4 strokes only !!
De TPS is niets anders dan een pot. metertje. De weerstand verandert als functie van de stand vd gasschuif. 'Afstellen' is dan ook erg makkelijk (weerstand meten bij 0 rpm en stationair toerental).
Vandaar ook dat ik denk dat de TPS tussen FCR's gewoon uitgewisseld kan worden (maar wel met de noodzaak om opnieuw af te stellen, omdat 'ie losgemaakt is geweest).
Vandaar ook dat ik denk dat de TPS tussen FCR's gewoon uitgewisseld kan worden (maar wel met de noodzaak om opnieuw af te stellen, omdat 'ie losgemaakt is geweest).
ff heel simpel gedacht ...
stel mijn TPS staat gewoonweg niet goed , wat dus volgens mij de oorzaak is dat hij te laag stationair loopt ...
nu zitten er twee boutjes op met daaronder sleugaatjes om de tps een klein stukje te kunnen draaien , net als een ontsteking ten opzichte van een vliegwiel kan draaien.
als ik nou mn ktm aan trap , laat hem stationair (te laag ) draaien en los de boutjes van de TPS wat op , zou ik m dan kunnen draaien en zou daarbij dan ook de motor weer hoger stationair gaan lopen ?
met andere woorden : reageert het stationair draaiende blokje op het draaien van de TPS ?
stel mijn TPS staat gewoonweg niet goed , wat dus volgens mij de oorzaak is dat hij te laag stationair loopt ...
nu zitten er twee boutjes op met daaronder sleugaatjes om de tps een klein stukje te kunnen draaien , net als een ontsteking ten opzichte van een vliegwiel kan draaien.
als ik nou mn ktm aan trap , laat hem stationair (te laag ) draaien en los de boutjes van de TPS wat op , zou ik m dan kunnen draaien en zou daarbij dan ook de motor weer hoger stationair gaan lopen ?
met andere woorden : reageert het stationair draaiende blokje op het draaien van de TPS ?
4 strokes only !!