Wat mij de laatste tijd opvalt is dat wanneer ik met name in zijn 2 door mulzand ploeg heuvel op (duinen bij strand) bij lage toeren er een tikkend/klappend geluid uit het vooronder komt. Dacht eerst dat er bv een kabel tegen iets plastics aanklappert maar kan niks vinden, ook niet bij stilstand. En wanneer ik bv uit dat mulle zand ineens op harde ondergrond kom is dat getik over, bij gelijkblijvende toeren.
Iemand een idee wat dat kan zijn?
Vreemd getik bij lage toeren onder belasting CRF450
Moderator: ghulst
Heb je het idee dat dit getik/geratel uit het motorblok komt?
CRF (450) staat er wel om bekend te klapperen/ratelen bij zware belasting in lage toerentallen.
CRF (450) staat er wel om bekend te klapperen/ratelen bij zware belasting in lage toerentallen.
verstand op nul en nadenken
Hoi
Mijn TT600R doet dat ook. Dat is dan de ketting die klappert op de geleider op de brug. Niet erg, wel naar. Ik moet er voor zorgen dat de ketting de minimale speling heeft, dan valt het mee.
Hmm, bedenk me net dat dat niet "vooronder" in maar "bakboord midden".
Misschien je koppeling?
Grtz,
Remco
Mijn TT600R doet dat ook. Dat is dan de ketting die klappert op de geleider op de brug. Niet erg, wel naar. Ik moet er voor zorgen dat de ketting de minimale speling heeft, dan valt het mee.
Hmm, bedenk me net dat dat niet "vooronder" in maar "bakboord midden".
Misschien je koppeling?
Grtz,
Remco
1290 SAS
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Ja ik heb het idee dat het uit het vooronder komt dus motorblok. Vandaar dat ik gekeken/getest heb bij stilstand of er iets is dat dat ratelen kan veroorzaken, dus ik denk niet 123 dat het de ketting is.
You're free to do as we tell you!
bijna 100% dat het de ketting is
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Dat heeft de mijne ook. Heel goed merkbaar met een lange vertanding (14/40).
Waarschijnlijk idd de ketting. Vond het ook vreemd.
Waarschijnlijk idd de ketting. Vond het ook vreemd.
Mijn crf heeft het ook.
Voor en na revisie.
En na revisie houd ook in: drijfstang/distributiekettting/koppeling
(dingen die voor klapperen kunnen zorgen).
In het begin maakte ik me er zorgen om. Nu niet meer omdat alles nieuw is en bijna elke crf rijder het heeft.
Voor en na revisie.
En na revisie houd ook in: drijfstang/distributiekettting/koppeling
(dingen die voor klapperen kunnen zorgen).
In het begin maakte ik me er zorgen om. Nu niet meer omdat alles nieuw is en bijna elke crf rijder het heeft.
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: zo apr 30, 2006 14:02
- Locatie: Twente
Yups, same here.
Ook blok volledig gereviceerd, had het daarvoor, en daarna.
Ook nog een andere CRF 450 gehad, en die had hetzelfde.
Ook blok volledig gereviceerd, had het daarvoor, en daarna.
Ook nog een andere CRF 450 gehad, en die had hetzelfde.
Yes! A CR500 is fast, and No! You can't ride it!
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Zo te lezen hoef ik me dus geen zorgen te maken. En ja het advies van gas opendraaien of andere versnelling is niet zo eenvoudig. Als ik er rij is het illegaal en wil ik zo min mogelijk opvallen (dus rustig rijden met weinig geluid). Plus heb ik gemerkt dat wanneer je bv in zijn 1 met hoge toeren je gauw gaat ingraven heuvel op, lagere versnelling/toeren en op koppel naar boven gaat veel beter in mulzand!
You're free to do as we tell you!
Balans as..
Het lager in het blok aan de waterpompzijde heeft vrij snel wat speling..
Zoalang je waterpomp niet lekt is er geen onoverkomelijke schade.
Het lager in het blok aan de waterpompzijde heeft vrij snel wat speling..
Zoalang je waterpomp niet lekt is er geen onoverkomelijke schade.
Eerste versnelling gebruik ik nooit op strand, maar op koppel naar boven in mulzand, op welke banden rij je dan? Gewoon op rustige momenten, en niet in duin gaan rijden, dan is het wel te doen.Surfroy01 schreef:Zo te lezen hoef ik me dus geen zorgen te maken. En ja het advies van gas opendraaien of andere versnelling is niet zo eenvoudig. Als ik er rij is het illegaal en wil ik zo min mogelijk opvallen (dus rustig rijden met weinig geluid). Plus heb ik gemerkt dat wanneer je bv in zijn 1 met hoge toeren je gauw gaat ingraven heuvel op, lagere versnelling/toeren en op koppel naar boven gaat veel beter in mulzand!
Ik heb afgelopen jaar langs de route gestaan tijdens de Handel offroadrit en het viel mij idd op dat 90% van de CRF450 die langs kwamen en voor mijn auto afsloegen om een zandpad in te draaien dat geklapper maakten zodra ze gas gaven en het zand op schoten.
LEO
LEO
Wel apart trouwens dat alleen Honda dat doet
verstand op nul en nadenken
Ik heb ook dezelfde CRF, maar nergens last van.
Ooit de ketting, zoals Adje suggereerde.
Ooit de ketting, zoals Adje suggereerde.