Zoals de titel al aangeeft,
Ik heb een JD Jetting kit aangeschaft voor mn husky TE 510 uit "07.
Daar zitten 2 veschillende naalden bij een rode voor de warme temperaturen en een blauwe voor de wat koelere temperaturen.
Ik heb een open demper met DB killer (beiden van FP)daarom dacht ik de rode zeg maar arme naald te monteren .
Ook heb ik de bleed jet vervangen voor die uit de kit, deze was veel groter dan origineel maar ik ben te kippig aan het worden om daar de maat van te kunnen lezen
Maar wat deze bleed jet precies doet is me nog niet helemaal duidelijk.
Iets in het stationair circuit....
Wie heeft er ervaring met JD kitjes en of verstand van fcr carbs/
Voor mij is het nu net een ontdekkingsreis , ik heb zaterdag maar een uurtje om te testen en wil zondag graag met een goed lopende motor naar westebork.
JD Jetting kit Rode of blauwe naald???
Moderator: ghulst
Mijn ervaring met de JDkitjes is dat de blauwe naald niet goed werkt.
Ik heb ook in elke Honda CRF450 zo'n kit in gehad ( en nu nog ) en ik heb altijd met de rode naald gereden.
Een bleed jet ?? , deze zat er bij mij nooit bij
Ik heb ook in elke Honda CRF450 zo'n kit in gehad ( en nu nog ) en ik heb altijd met de rode naald gereden.
Een bleed jet ?? , deze zat er bij mij nooit bij
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ik heb een JDkit op mijn 525EXC (en daar zit ook een Keihin FCR in) en gebruik de blauwe naald en heb de clip settings en sproeiermaten precies volgens de gebruiksaanwijzing ingesteld. Het ding loopt perfect in alle situaties. Een stuk beter dan de standaard naald!
JD geeft in mijn setje aan de rode naald alleen boven de 6000ft (plm 1800mtr) of hoge temperatuur te gebruiken. Dat komt zelden voor in onze platte en koude landje.
Ben ook regelmatig op hoogtes boven 2000mtr (en daar is het vaak kouder..) geweest maar ook daar geen probleem met de blauwe naald, afgezien van wat rauwer lopen, maar normaal blijf je nooit lang op die hoogtes, het is er vaak bergje op en af...... Onder 1500 mtr geen enkel probleem.
Geen bleed jet in mijn setje..
JD geeft in mijn setje aan de rode naald alleen boven de 6000ft (plm 1800mtr) of hoge temperatuur te gebruiken. Dat komt zelden voor in onze platte en koude landje.
Ben ook regelmatig op hoogtes boven 2000mtr (en daar is het vaak kouder..) geweest maar ook daar geen probleem met de blauwe naald, afgezien van wat rauwer lopen, maar normaal blijf je nooit lang op die hoogtes, het is er vaak bergje op en af...... Onder 1500 mtr geen enkel probleem.
Geen bleed jet in mijn setje..
Zo zie je maar , iedere motor reageerd toch weer anders.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
godverd egodver,
Heel verhaal getikt klik ik OK is alles in eens weg en moet ik opnieuw inloggen
Anyway anyhow alles gemonterd met de rode naald >duidelijk te arm steekvlammen van een halve meter op de overrun en matig oppakken.
Blauwe naald erin op de voorgeschreven groef en lopen als een zonnetje
Ook m'n gewraakte lean spot net boven stationair is weg mooi oppakken vanuit alle gasstanden en door de vergrote leak jet (niet bleed jet zoals ik schreef.....) spuit de acceleratiepomp een stuk korter in nu max 2 sec was ongeveer 5 sec. waardoor de motor wat rustiger oppakt omdat ie niet vanuit een arme naaldstand naar te rijk van de pomp gaat.
Hij knalt nog een beetje met gas dicht maar met net iets meer dan 2 slagen uit op de mengselschroef is dat nog acceptabel.
Misschien nog een keer een stationair #46 proberen ipv de 45 die er nu inzit maar hij loopt nu wel zoals ik t graag heb met een mooie lineare gasrespons .
Heel verhaal getikt klik ik OK is alles in eens weg en moet ik opnieuw inloggen
Anyway anyhow alles gemonterd met de rode naald >duidelijk te arm steekvlammen van een halve meter op de overrun en matig oppakken.
Blauwe naald erin op de voorgeschreven groef en lopen als een zonnetje
Ook m'n gewraakte lean spot net boven stationair is weg mooi oppakken vanuit alle gasstanden en door de vergrote leak jet (niet bleed jet zoals ik schreef.....) spuit de acceleratiepomp een stuk korter in nu max 2 sec was ongeveer 5 sec. waardoor de motor wat rustiger oppakt omdat ie niet vanuit een arme naaldstand naar te rijk van de pomp gaat.
Hij knalt nog een beetje met gas dicht maar met net iets meer dan 2 slagen uit op de mengselschroef is dat nog acceptabel.
Misschien nog een keer een stationair #46 proberen ipv de 45 die er nu inzit maar hij loopt nu wel zoals ik t graag heb met een mooie lineare gasrespons .
Husky 450 injezzione
Blaffende husky's bijten toch!!
Blaffende husky's bijten toch!!