In en rond Bergeijk wordt de laatste maanden zeer intensief offroad gereden met motoren en quads. En ook zeer illegaal en op verboden gebieden en paden. Onlangs werd op zondag een groep van wel 30 motorrijders gesignaleerd. Het leek een gegidste groep al is niet duidelijk geworden wie de gids was. Daarbij wordt veel kapot gereden en ook de lokale moutainbikeroutes worden omgeploegd.
Insiders weten wellicht nog dat in 2007 de eerste enduro in Bergeijk plaatsvond. Delen van de route werden uitgezet in nauw en constructief overleg met de lokale mtb-ers. Eén van hen was zelfs routechef voor één-derde van de route van 100 km.
Uiteraard met het doel de kool en de geit te sparen en dat lukte prima.
Maar gaan nu die wildrijders het voor ons allemaal verpesten? Het is de bedoeling dat er op 3 oktober 2009 weer een ONK Enduro in Bergeijk wordt georganiseerd. DAAROM en voor het behoud van het offroadrijden in het algemeen:
* rij legaal
* rij met een stille motor
* rij in kleine groepjes
* houd rekening met andere natuurgebruikers
Henk van der Spek.
Alles kan kapot. Wildrijden.
Moderator: ghulst
Tijdje geleden was hier iemand aan het werven. Rappie ofzo. Misschien weet die er meer van ? Het wordt trouwens sowieso eens tijd dat die mythe van Brabantse gastvrijheid ontzenuwd wordt. Wordt veel te druk hier. Mijn tip derhalve: blijf weg.henkzelf schreef:In en rond Bergeijk wordt de laatste maanden zeer intensief offroad gereden met motoren en quads. En ook zeer illegaal en op verboden gebieden en paden. Onlangs werd op zondag een groep van wel 30 motorrijders gesignaleerd. Het leek een gegidste groep al is niet duidelijk geworden wie de gids was. Daarbij wordt veel kapot gereden en ook de lokale moutainbikeroutes worden omgeploegd.
Insiders weten wellicht nog dat in 2007 de eerste enduro in Bergeijk plaatsvond. Delen van de route werden uitgezet in nauw en constructief overleg met de lokale mtb-ers. Eén van hen was zelfs routechef voor één-derde van de route van 100 km.
Uiteraard met het doel de kool en de geit te sparen en dat lukte prima.
Maar gaan nu die wildrijders het voor ons allemaal verpesten? Het is de bedoeling dat er op 3 oktober 2009 weer een ONK Enduro in Bergeijk wordt georganiseerd. DAAROM en voor het behoud van het offroadrijden in het algemeen:
* rij legaal
* rij met een stille motor
* rij in kleine groepjes
* houd rekening met andere natuurgebruikers
Henk van der Spek.
Rappie is voor mij een bekende.
Die gidst niet in die buurt.
Die gidst niet in die buurt.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Wij kennen het probleem. Tijdens de voorbereidingen op de Enduro van Bernheze werd de voorzitter bijna elke week gebeld door de politie, want er werden motoren gesignaleerd in de Heeswijkse bossen. De vinger werd meteen naar onze club gewezen met als dreigement dat de vergunning zou worden ingetrokken.
Doodzonde, als er "wilden" het verpesten voor de goedwilligen.
-
Ik werp me op als vrijwilliger om wekelijks te surveilleren. Waar kan ik me opgeven? Alleen jammer dat ik zo traag ben en nog geen 5 meter ver kan kijken.Rolando schreef:Wij kennen het probleem. Tijdens de voorbereidingen op de Enduro van Bernheze werd de voorzitter bijna elke week gebeld door de politie, want er werden motoren gesignaleerd in de Heeswijkse bossen. De vinger werd meteen naar onze club gewezen met als dreigement dat de vergunning zou worden ingetrokken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS