Plots gedaan met rijden ...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
wheeling_jo

Zaterdag een rit gaan rijden en rij ik op gemak door een diepe plas (tot aan de voetsteunen) ijskoud water, geen opspattend water .... en plots niets meer ... motor stil en ik kreeg hem niet meer in gang. 200 m verder moeten stappen met de motor in de hand (batterij was ondertussen al plat gedemarreerd en kickstarten lukte ook niet)
Er was iemand bij (XRmanu) die met mij de mogelijk problemen heeft overlopen maar niets mocht baten. Motor dan maar in gang gelopen en na 2 pogingen .... VROEEEEMMMM en hij was weg : een beetje witte rook eruit en klaar, daarna zuiver uitlaat ....
Wat kan dit geweest zijn : motorblok door het grote temperatuursverschil geschrokken ? Iets anders ?

graag jullie bevindingen

@ Stefaan : zijn jullie gisteren gaan rijden ?

grtz
Wortel
Contacteer:

carburateur ontluchting slangetjes rerouten tot "bovenwater" niveau.
of nieuwe bougiedop
wheeling_jo

Wortel schreef:carburateur ontluchting slangetjes rerouten tot "bovenwater" niveau.
of nieuwe bougiedop
Ik veronderstelde ook de ontluchting slangetjes ... nieuwe bougie ga ik ook doen en de oude steeds meenemen ...
Noppy

Volgende keer kan je de motor even op de kant leggen; dan stroomt er benzine uit de overflows en vaak spoelt dat de modder weg.

Het is helaas wél een milieudelict;-)
:toost:
stefaan525
Contacteer:

@ Stefaan : zijn jullie gisteren gaan rijden ?

grtz[/quote]

Nee,bij vriesweer blijven we binnen.In t verleden teveel op de spoedafdeling :shock: doorgebracht bij rijden op bevroren ondergrond.Wij hebben ons lesje daarin al lang geleerd.
sjikkentip

Dit kan aan verschillende factoren liggen :

-Bougiekop
-overloopdarmen van de carbu verstopt
-ergens kortsluiting door het water
-killswitch die blijft hangen
-......
-Nog nie goe weten hoe men moet starten :lol:
-Veel te traag door het water gereden :lol:
-Het verkeerde merk gekocht :lol:

Ik heb het ook al voorgehad maar hij wilde wel nog starten maar draaide zeer onregelmatig : éénmaal de bougiekop en éénmaal indertijd de overloopdarmen van de carbu van men KLX'ken verstopt.
Eén van men makkers heeft eens problemen gehad met de killswitch die bleef plakken.
Kan goed zijn dat het nooit meer weerkomt maar ook dat het de volgende rit zich weer voordoet.

PS : Stefaan heeft da ook es voorgehad maar toen was da plasken wel wa dieper denk ik ... :lol:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
stefaan525
Contacteer:

PS : Stefaan heeft da ook es voorgehad maar toen was da plasken wel wa dieper denk ik ... :lol:[/quote]

Hela,dat was in opdracht van KTM.Ik moest is zien of dat het mogelijk was dat ne KTM ook onder water kan rijden :twisted: :evil: .Man man man,miserie :shock: .
yarkan

:D moto kreeg geen lucht(blub blub blub )en de rijder ook niet :!: :D :D
always off road of superbike
kenny

Als jullie eens gaan rijden mogen jullie mij dat altijd eens melden. Dan kan ik eens mee.

Of kennen jullie mij al niet meer? Remember de vinger op de horloge. 8)

mvg

Kenny
sjikkentip

kenny schreef:Als jullie eens gaan rijden mogen jullie mij dat altijd eens melden. Dan kan ik eens mee.

Of kennen jullie mij al niet meer? Remember de vinger op de horloge. 8)

mvg

Kenny
Ha de Kenny,
Bij mij is het geleden van eind november dat ik nog de KTM buitengehaald heb,in Spanje,... :cry: .
Misschien binnenkort,'k heb nog veel te doen,anders zal het zijn tot 19-03,terug in Spain...

PS : Nen Atweirpeneir pakte euk moar zeual overal nie mee naartoe hééé... :lol:
CrazyWezel
Contacteer:

ik sta dr nu pas bij stil dat ik ook wel eens problemen heb met door water rijden.. dat ik al vaak heb gezegt tegen andere mensen dat het door die slangetjes kan komen.. en dat mn eigen slangetjes nog origineel zijn.. stomstomstom :lol:
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
kenny

sjikkentip schreef:
kenny schreef:Als jullie eens gaan rijden mogen jullie mij dat altijd eens melden. Dan kan ik eens mee.

PS : Nen Atweirpeneir pakte euk moar zeual overal nie mee naartoe hééé... :lol:
Maar mij toch wel

Laat maar iet horen als ge eens langs die treinsporen gaat rijden.

mvg

Kenny
wheeling_jo

yarkan schreef::D moto kreeg geen lucht(blub blub blub )en de rijder ook niet :!: :D :D
Hoe zit het eigenlijk met uw rodage ... tzal voor in Spanje zijn zeker :lol:

Ik ga nog één ritje rijden dan heb ik +/- 300 km gereden en dan ga ik hem binnensteken bij Joramo en andere bougie, beter laten afstellen (hij staat nogal rijk afgesteld voor de rodage) en darmpjes laten versteken en dan hé Sjikkentip, dan gaat gij ewa zien , tzal ne zwarte Huskie zijn die u gaat voorbij vliegen (elke keer op nieuw) Hoehahahahaha ....
(het moest er eens uit :P )

grtz
sjikkentip

wheeling_jo schreef: en dan hé Sjikkentip, dan gaat gij ewa zien , tzal ne zwarte Huskie zijn die u gaat voorbij vliegen (elke keer op nieuw) Hoehahahahaha .... (het moest er eens uit :P )grtz
Ne mens wil da eens wa helpen en dan ist nog nie goe... :lol:

Awel,om zekers te zen dak da goan goe zien gok men lenzen EN mennen bril oandoene... :shock: Moar kweet het toch nog nie se...
wheeling_jo

sjikkentip schreef:
wheeling_jo schreef: en dan hé Sjikkentip, dan gaat gij ewa zien , tzal ne zwarte Huskie zijn die u gaat voorbij vliegen (elke keer op nieuw) Hoehahahahaha .... (het moest er eens uit :P )grtz
Ne mens wil da eens wa helpen en dan ist nog nie goe... :lol:

Awel,om zekers te zen dak da goan goe zien gok men lenzen EN mennen bril oandoene... :shock: Moar kweet het toch nog nie se...
Ne mens helpen ja ..... maar uitlachen (grapje hé)
Als ik je ooit ga kunnen volgen voor langer dan 1 uur in de trans zal ik al meer dan tevreden zijn
:P
sjikkentip

wheeling_jo schreef:Als ik je ooit ga kunnen volgen voor langer dan 1 uur in de trans zal ik al meer dan tevreden zijn
:P
Awel,da streelt mennen ego :!: Bedankt :lol:
Kzal a deveu enen betoalen in de Transardennaise.
Denkde gij dak ik zo goe ben :?: Ik trek overal menne plan maar er zen er die VEEL beter zen askekik zenne :!:
Ik kan wel ne gansen dag en dagen aon e stuk (een 6 daagse in de Pyrineen,en dit jaar waarschijnlijk een 7 daagse) zeer vlot rijden maar als het echt op koersen aankomt tot het leste strepken gas,dan moet ik passen omdat ik veel te laat begonnen ben met endurorijden.De jaren dagge nie gereden hebt kunde nie meer inhalen hé...
Alleez,na kannek mee e gerust gemoed goan sloapen straks :lol:
Plaats reactie