Ombouwen KTM SX 125 2002 naar 2005 model

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ReinderJansma
Contacteer:

Hallo,

Ik heb een ktm sx 125 uit 2002, dat is dus nog met twee losse nummerkappen(achter) en 1 los achterspatbord. Nu is mij bekend dat je dit om kunt bouwen, naar iets nieuwer het 2005 model.

Die kap is zoals jullie waarschijnlijk weten 1 geheel, maar hoe bouw ik dat verder om? ander subframe? andere filterbak?

Alle informatie is welkom, alvast bedankt.
Jo VdB

Daar is toch al veel over geschreven...
Gebruik de zoekfunctie, en je vindt veel info.

In het kort : je moet subframe, luchtfilterbak e.d. vervangen, naast alle plastic natuurlijk. En dan rij je nog met een "verouderd" model, want de nieuwere hebben natuurlijk van die geperforeerde luchtfilterkappen met "in-mould" technologie.

Jo VdB
JoeBaR

nu lees ik dat je een SX hebt , als je een exc zou hebben past ook het nieuwe typ buddyseat ( die je natuurlijk ook nog moet aanschaffen)niet op de exc tank , wel op een zwarte sx tank .

sx - cross exc - enduro

je grijze frame zal zwart moeten , anders verraad hij zichzelf in bouwjaar...

een ktm exc van voor 2004 updaten naar na 2004 model :
tank , buddy , subframe , filterbox achterspatbord met nummerschilden
voorspatbord (oudere model in minder gebogen en smaller)

en bij een 4 takt komt daar nog een dikkere voorvork bij , een ander model kickstarter ( nieuwe is meer gebogen) en natuurlijk de 2 uitlaatbochten worden vervangen door 1 dikke bocht .

t is niet weinig en kost ook niet weinig , als je wat spullen koopt moet je dus alles aanschaffen want je hebt dat dus echt nodig omdat alles in elkaar past.

verder blijft een EXC op kenteken en in het frame nummer altijd te checken op bouwjaar.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
ives

Heb het zelfde gedaan met mijn 01 520.

http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... highlight=

Trouwens het scheelt wel iets als je hem verkoopt, vooropgesteld dat hij mechanisch ook in orde is.
ReinderJansma
Contacteer:

De kleur van mijn frame vind ik opzich niet zo'n probleem. Het gaat mij puur om dat de achterkant net even wat spitser is.
*Jansma KTM Racing*
ives

sja, als je al je spullen nieuw wil/moet kopen zou ik het niet doen. Vooral de tank en zadel zijn erg duur. Maar je kunt in principe alles tweedehands vinden en al de oude spullen verkoop je gewoon verder...
ives

Leuke avatar trouwens...
ReinderJansma
Contacteer:

haha dankje;) maar als ik het goed begrijp moet ik dus het volgende vernieuwen als ik de achterkant wil updaten:
- Filterbox
- subframe
- en uiteraard achterkap
*Jansma KTM Racing*
ives

nee, je zult ook de tank en het zadel moeten aanpassen.
ReinderJansma
Contacteer:

hmm dat is een leuk kosten plaatje dus
*Jansma KTM Racing*
ives

Als je de tijd hebt, vind je alles tweedehands. Post je vraag ook eens op mx fora... (bv. mxworld.be)
ReinderJansma
Contacteer:

Bedankt voor de tips:) zal eens even rond kijken, maja denk toch dat ik mn geld dan beter in het rijden kan steken.
*Jansma KTM Racing*
JoeBaR

voor een sx hoef je alleen de buddyseat te vervangen (en de rest dus) sx tank past wel bij de nieuwere buddyseats..

o ja , de oude spullen verkopen?

die rommel raak je niet meer kwijt , geloof me maar , ook niet als het in goede staat is....

en Ives , mooi stukje werk , enig puntje is de uitlaatbocht en kickstarter , die veraden het bouwjaar :lol:
ives

ah dat van die SX tank wist ik niet...
ik heb al mijn oude spulletjes verkocht - je moet ook niet te duur zijn hé :lol:

JoeBar, ik ben niet zo'n detailist dus die puntjes maakten me niet zo veel uit. Trouwens ik had hier en daar al opgevangen dat die enkele uitlaatbocht niet zo goed paste. Dus daarom heb ik het zo maar gelaten. Ondertussen staat er ook een ander speeltje in de garage en is de 520 hopelijk iemand anders evenveel plezier aan het verschaffen als dat ik eraan gehad heb.
JoeBaR

bij deze dan nogmaals aangeboden alle delen van de 520 die na de update niet meer nodig zijn ..

Ives ik heb ook andere enduro fiets naast de 520 , maar ik doe m nooit meer weg , dr is tot nu toe geen andere fiets geweest die mij qua motor karakter beter ligt dan een goeie ouwe 520.

ik heb dr dan ook iets meer aan gedaan dan alleen het tupperware vernieuwen
Plaats reactie