kenteken Honda CR 500R

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jwrtuning
Contacteer:

Waarschijnlijk ben ik niet de eerste die deze vraag stelt..

Ik ben sinds kort in het bezit van een zeer fraaie CR 500 uit 1998.
Nu wil ik deze graag ombouwen naar een enduro.

Zijn er voor dit bouwjaar typegoedkeuringen?
Iemand een idee wat het "laten keuren" gaat kosten? (onderdelen niet meegerekend want die monteer ik alvorens te laten keuren)

Of is het beter om op zoek te gaan naar een frame met kenteken, of een complete 500 met kenteken en dan de overgebleven crosser zonder kenteken weer te verkopen?

Groeten,

Jan-Willem
CrazyWezel
Contacteer:

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
mech

Jos van Vugt in Oirschot bellen die kan een kenteken verzorgen. En hij weet je meteen wel te vertellen wat het ongeveer kost.
jwrtuning
Contacteer:

inderdaad,

Jos even gebeld en hij kon me er alles over vertellen.
Gelukkig is er wel een typegoedkeuring voor dit bouwjaar.

Voorlopig blijf ik nog even zoeken naar een frame met kenteken.
uiterlijk in het voorjaar laat ik hem keuren mocht ik niets vinden.
speedphreax

jwrtuning schreef:inderdaad,

Jos even gebeld en hij kon me er alles over vertellen.
Gelukkig is er wel een typegoedkeuring voor dit bouwjaar.

Voorlopig blijf ik nog even zoeken naar een frame met kenteken.
uiterlijk in het voorjaar laat ik hem keuren mocht ik niets vinden.
Wat wist hij over de kosten te vertellen dat je deed besluiten om naar een frame+kenteken te blijven zoeken? Wellicht handig voor anderen als je dit ook op dit forum zet.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Surfroy01

Ik heb mijn CRF450X bij HM om laten bouwen tot een HM, volgende week ga ik voor de RDW keuring, kosten waren wel aanzienlijk (1500 euro), maar ik kan het meeste terug geven met licht afschrijving echter denk ik erover om het gewoon te houden, heb nu wel wat zaken dubbel....... en al met al hou ik denk ik nog zo'n 3000 euro in de zak met wat een nieuwe me hier kost!!!!!
You're free to do as we tell you!
jwrtuning
Contacteer:

Alleen het kenteken al kost me een kleine 1000 euro.
Om nog maar niet te spreken over al het spul wat er op moet om hem gekeurd te krijgen. Ik denk dat het al met al wel zo'n 1500 euro gaat kosten.
Daarom blijf ik voorlopig nog even zoeken naar een frame. Mocht ik niets vinden, dan zal ik hem alsnog laten keuren.
Surfroy01

Dat doet Jos zeker via Duitsland? ja ik heb de mazzel dat ik al een kenteken heb enkel moet ie voor de NL openbare weg geschikt zijn, ik hoef geen BPM/importbelasting te betalen, enkel keuring a 100 euro.

Maar ziet er nu niet uit, knippers, spiegels, standaard demper met emiissie vriendelijke bocht en restrictor in gaschuif, dus maar 70% vermogen!
GorilaZz

ik heb een '89 frame + kenteken
motor rijdt, staat op 17"wielen, cross wielen heb ik ook nog (18"achter)

Hij staat me niet in de weg, maar ik heb liever een trail motor ipv die cr500
Mario2t
Contacteer:

1989 frame moet je incl. link en achterbrug kopen/verkopen, want daar past een nieuwer model achterbrug + link niet in.
wr450f'05

Surfroy01 schreef:Ik heb mijn CRF450X bij HM om laten bouwen tot een HM, volgende week ga ik voor de RDW keuring, kosten waren wel aanzienlijk (1500 euro), maar ik kan het meeste terug geven met licht afschrijving echter denk ik erover om het gewoon te houden, heb nu wel wat zaken dubbel....... en al met al hou ik denk ik nog zo'n 3000 euro in de zak met wat een nieuwe me hier kost!!!!!
Heb je hem bij HM om laten bouwen?
Heb je dat ding naar Italië gebracht?

Ik neem aan dat je Heli motors bedoeld, HM en Heli motors zijn twee verschillende dingen.
Surfroy01

Helimotors zag er geen brood, en verwees me door naar Leo van HM, die heeft het uiteindelijk geregeld, maaruh HM zit in het pand van Heli :wink:
Surfroy01

Zo de CFR staat op nederlands kenteken, althans hij is goed gekeurd. Wel met een 'mankement', stadslicht ontbreekt, je mag er wettelijk niet mee rijden maar je bent verplicht er 1 te hebben :? (als je groot/dimlicht lamp kapot is heb je toch nog licht). Ook vond hij het dimlicht te hoog staan ook na afstellen, hij liep ook naar achterkant of er een reflector onder de nummerplaat zat (ja) knippers en remichten controleren, maar toen hij hoorde dat ik er uitsluitend off the road mee ga rijden heeft ie hem goed gekeurd.

Moraal van het verhaal: hoefde de fiets niet eens te starten, hij heeft er ook niet mee gereden......... als je fiets er maar netjes uit ziet is er al veel gewonnen!
Plaats reactie