Nou heb ik wat
Weet niet of het wel zo wijs is om dit op internet te zetten, maar zit me nogal hoog op het moment.
Mailtje gestuurd om een "proffesioneel" antwoord te krijgen op mijn vragen, dit moet de zaak wel even duidelijk maken:
-----------------------------------------------------------
Hallo,
Woonsituatie: 4 man in een rijtjeswoning met gemeenschappelijke tuin en schuur, 1 jongen is de hoofdhuurder en dus "de baas"
Ik heb in de afgelopen vakantie een motor gekocht welke nu bij ons in de gemeenschappelijke schuur staat.
Nu heeft de hoofdhuurder mij ooit eens verteld dat hij liever geen motor hier had vanwege geluidsoverlast, waarop ik mijn toenmalige motor (nogal luidruchtig) had verkocht voordat ik in de kamer trok. Er was nog voordat ik hier kwam blijkbaar wel eens ruzie met de buren geweest over geluid.
Nu komt de hoofdhuurder vandaag voor het eerst sinds de aankoop van mijn motor thuis en hij zegt dat ik m'n motor weg moet doen, de andere 2 huisgenoten hebben beide geen bezwaren en het enige waar hij op blijft steken is dat hij "ooit" iets gezegd heeft er over. We hebben met z'n tweëen nog wel eens een andere discussie er over gehad dat ik de motor op de straat (iets verderop) pas zou starten vanwege het geluid, op mij kwam hij wat dat betreft niet negatief over.
De huidige motor is vrij stil, en ik ben bereid, mochten de buren er toch last van hebben hem op straat te starten. Hij hindert ook niet het gebruik van het fietsen schuurtje.
Er staat verder niets in het huurcontract over motoren.
Ik weet dat ik tegen zijn opmerking in ben gegaan om toch een motor te kopen, maar heb volgens mijn mening in redelijkheid gehandeld. Mijn 3 vragen aan jullie:
-Mag hij mij uit huis zetten (met 3 maanden opzegtermijn)?
-Mag hij mij dwingen de motor te verkopen/ergens anders te stallen?
-Heb ik recht op mijn borg als ik zelf m'n huur opzeg met 1 maand opzegtermijn? (ik zit hier pas vanaf 1 oktober)
Bij voorbaat dank voor de moeite,
Max van den Broek
----------------------------------------
Lol.. opeens heeft mn avatar een stuk meer betekenis...