Te koop komplete WP UPSD voorkant
Info / meerdere foto`s per e-mail
Prijs: doe me een interessant bod
LEO
[VERKOCHT] WP UPSD
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Zomaar vraagje, want volgens mij heb ik dezelfde voorvork hier.
Rode draaiknop bovenop voor de rebound in 7 standen?
Onderaan aan de zijkant de compressie in te stellen in 8 standen?
Binnenpootdiameter 40mm?
Welk jaar komt die uit?
Rode draaiknop bovenop voor de rebound in 7 standen?
Binnenpootdiameter 40mm?
Welk jaar komt die uit?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Zou allemaal kunnen. Ding staat op een houten zolder en de kids slapen nu dus antwoord blijf ik nog even schuldig.Shifty-PK schreef:Zomaar vraagje, want volgens mij heb ik dezelfde voorvork hier.Rode draaiknop bovenop voor de rebound in 7 standen?
Binnenpootdiameter 40mm?
Geen idee. Staat het bouwjaar er ergens in ?Shifty-PK schreef: Welk jaar komt die uit?
LEO
CheckShifty-PK schreef:Rode draaiknop bovenop voor de rebound in 7 standen?
CheckShifty-PK schreef:Onderaan aan de zijkant de compressie in te stellen in 8 standen?
CheckShifty-PK schreef:Binnenpootdiameter 40mm?
Niet bekend.Shifty-PK schreef:Welk jaar komt die uit?
LEO
Waarom komen dit soort dingen nou altijd tekoop op het moment dat ik de cash ff niet heb
Had je niet ff kunnen wachten totdat je hier ergens een berichtje had gelezen dat ik m'n huis verkocht had

Had je niet ff kunnen wachten totdat je hier ergens een berichtje had gelezen dat ik m'n huis verkocht had

-
- Contacteer:
misschien dat als je t lief vraagt ie m voor je vast houd tot je je huis kwijt bent 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
CamoKat schreef:Waarom komen dit soort dingen nou altijd tekoop op het moment dat ik de cash ff niet heb![]()

Beide items stonden maar stof te happen en ik dacht eens kijken of ik er iemand blijer mee kan maken.
Maar ik zou zeggen doe me een mailtje / pb`tje als je een voorstel hebt voor de UPSD.
LEO
... 'k heb werkelijk geen flauw idee wanneer dat huis verkocht zou kunnen zijn ... en tot die tijd zit er een groot slot op m'n portemonaie.
Zou dan ook een beetje lullig zijn om van je te verwachten dat ding nog anderhalfjaar ofzo op zolder te houden
Zou dan ook een beetje lullig zijn om van je te verwachten dat ding nog anderhalfjaar ofzo op zolder te houden

-
- Contacteer:
en juist om die rede ben ik blij dat mijn vrouwtje weg is 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
.... subtiel ........ 

-

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Buahahahaha wat een ongelovelijk subtiel kickje Leo 

Suzuki DR 750SK Big '89
Ik heb wat onderzoek gedaan naar deze vork, tot nu toe ben ik tegen gekomen:
- Volgens mij is het een aftermarkt vork, die niet standaard bij motoren is geleverd. Hij past in verschillende merken: ktm maar ook jappanse offroad motoren. De kroonplaten die bij leo erbij zitten zijn dus mogelijk wel van een Honda cr250.
- Met een goede afstelling van de binnenveren, preload en shimms (laten doen door een proffesional) doet deze vork niet onder dan de moderne wp veren.
- Deze vork is +- gemaakt van 1990 tot 1994.
- Voordeel van USD is stijf gedeelte zit aan de kroonplaten (buitenste buizen), laagste gewicht zit aan het onafgeveerde.
- Volgens mij is het een aftermarkt vork, die niet standaard bij motoren is geleverd. Hij past in verschillende merken: ktm maar ook jappanse offroad motoren. De kroonplaten die bij leo erbij zitten zijn dus mogelijk wel van een Honda cr250.
- Met een goede afstelling van de binnenveren, preload en shimms (laten doen door een proffesional) doet deze vork niet onder dan de moderne wp veren.
- Voordeel van USD is stijf gedeelte zit aan de kroonplaten (buitenste buizen), laagste gewicht zit aan het onafgeveerde.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Ze kriebelen.. maar wil ook eens gaan sparen voor iets lichters er bij
En zo'n projekt kost weer een gat in de spaarvarken...
Maar ja.. aan de andere kant.. er blijft een BIG in m'n schuur staan.. die blijft er bij.. twijfel

En zo'n projekt kost weer een gat in de spaarvarken...
Maar ja.. aan de andere kant.. er blijft een BIG in m'n schuur staan.. die blijft er bij.. twijfel

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik weet wel wat van deze oude 40mm WP vorken
Heb er vorige week nog één ter revisie gehad.
de vork op de foto is een WP 4054 EBS (40mm binnenpoot / 54mm buitenhuls)
Ze werden standaard in sommige KTM's (o.a 580LC4) gebruikt maar waren er ook als echte aftermarked vork voor bijvoorbeeld Honda CR
Vaak staat in de vorkdop wat info ingeslagen
zo vindt je vaak de productiedatum (week en jaar)
maar staat er ook vaak waar ze inhoren oorspronkelijk
bijvoorbeeld in de vork die ik de vorige week hier had stond H2-89GP
Honda CR250 Seizoen 1989 GP
Het zijn goede vorken..
wel erg zwaar en zo ongeveer prehistories qua opbouw maar ze zijn zonder meer goed.
Probleem is vaak dat ze jaren verwaarloost zijn en dat de meesten aan revisie toe zijn..zeker een servicebeurt want er komt vaak olie uit die meer aan een mengsek van cardan olie met koelvloeistof doet denken..
De meeste simpele revisie delen (40mm keerringen / geleidebussenetc) zijn nog wel te krijgen zij het mondjesmaat.
Sommige scheuren wel eens ter hoogte van de asopname..das niet zo'n punt en na al die jaren dan ook volstrekt normaal eigenlijk voor een vork die vaak ruim 15 jaar zand, water en modder heeft gezien)
Deze WP zijn niet moeilijk maar voor de leek wellicht wat tricky om uit elkaar te halen.. er zitten nogal wat losse onderdeeljes, ringetjes, busjes, kapjes, e.d in.
maar zoals gezegd..
absoluut goede vorken..zeker vele malen beter dan wat er standaard in een DR 800 hangt en als zo'n oude WP netjes geserviced is en alles van binnen fijn schoon kan functioneren zijn ze gezien hun leeftijd eigenlijk gewoon erg goed.
succes ermee

Heb er vorige week nog één ter revisie gehad.
de vork op de foto is een WP 4054 EBS (40mm binnenpoot / 54mm buitenhuls)
Ze werden standaard in sommige KTM's (o.a 580LC4) gebruikt maar waren er ook als echte aftermarked vork voor bijvoorbeeld Honda CR
Vaak staat in de vorkdop wat info ingeslagen
zo vindt je vaak de productiedatum (week en jaar)
maar staat er ook vaak waar ze inhoren oorspronkelijk
bijvoorbeeld in de vork die ik de vorige week hier had stond H2-89GP
Honda CR250 Seizoen 1989 GP
Het zijn goede vorken..
wel erg zwaar en zo ongeveer prehistories qua opbouw maar ze zijn zonder meer goed.
Probleem is vaak dat ze jaren verwaarloost zijn en dat de meesten aan revisie toe zijn..zeker een servicebeurt want er komt vaak olie uit die meer aan een mengsek van cardan olie met koelvloeistof doet denken..
De meeste simpele revisie delen (40mm keerringen / geleidebussenetc) zijn nog wel te krijgen zij het mondjesmaat.
Sommige scheuren wel eens ter hoogte van de asopname..das niet zo'n punt en na al die jaren dan ook volstrekt normaal eigenlijk voor een vork die vaak ruim 15 jaar zand, water en modder heeft gezien)
Deze WP zijn niet moeilijk maar voor de leek wellicht wat tricky om uit elkaar te halen.. er zitten nogal wat losse onderdeeljes, ringetjes, busjes, kapjes, e.d in.
maar zoals gezegd..
absoluut goede vorken..zeker vele malen beter dan wat er standaard in een DR 800 hangt en als zo'n oude WP netjes geserviced is en alles van binnen fijn schoon kan functioneren zijn ze gezien hun leeftijd eigenlijk gewoon erg goed.
succes ermee

Shifty-PK schreef:Ik heb wat onderzoek gedaan naar deze vork, tot nu toe ben ik tegen gekomen:
zie bovenstaande post..vaak vindt je info in de vorkdop.
Nou...de moderne....zijn moderner...in alles..
en een 2008 WP MX in goede staat is toch wel wat anders dan een 1990 WP MX vork in goede staat.
Logisch..technische revolutie van bijna 20 jaar
maar je hebt gelijk als je zou stellen dat het idd goede vorken zijn..
hmm..ze waren er toch al iets eerder.. 89 sowieso..88 ook denk ik maar ben niet 100% zeker
Klopt niet helemaal
want het onafgeveerde deel vertegenwoordigt absoluut niet het lichtste deel van de vork
Het onafgeveerde deel (daar waar de wielas zit dus) draagt de vorkvoet / asopnames maar ook de volledige binnenpoot.
En die van een mooi glad chroom laagje voorziene binnenpoot is van staal (en dus zwaar ) in tegenstelling tot de buitenhulsen die van een alu legering zijn..
dus..de zware kant is onafgeveerd. in tegenstelling tot een non-usd vork..
het voordeel van USD is minder flex. minder flex is minder beweging..minder beweging horizontaal is minder frictie verticaal.
minder frictie is minder stickslip. stickslip is suspension enemy number one![]()
de woorden "horizontaal en "verticaal" zijn niet de juiste..wel wellicht in deze context de duidelijkste
![]()
Gefeli! Wil de nieuwe eigenaar zich melden als het een dr big persoon is?
Hakinnen, volgens sommige is deze vork te dun voor een big. Wat denk jij hiervan?
Hakinnen, volgens sommige is deze vork te dun voor een big. Wat denk jij hiervan?
Suzuki DR 750SK Big '89
te dun?Shifty-PK schreef:Gefeli! Wil de nieuwe eigenaar zich melden als het een dr big persoon is?
nuh..ik denk dat het okay is
40mm binnenpoten met instelbare cartridges vs 43mm binnenpoten met uh..bijna niks erin..
laat ik het zo zeggen..ik denk dat het een zinvolle en (relatief) goedkope upgrade is van de voorzijde door de standaard vork uit te wisselen voor zo'n 4054 WP
Ja, natuurlijk zijn ze allemaal al wat ouder maar dat is de DR ook he
de WP 4054 past wat dat betreft goed in de tijdgeest van de DR.
Je kunt er natuurlijk ook zo'n megadikke Marzocchi MX inhangen of een 50mm WP extreme.. tuurlijk is dat beter maar het moet een beetje leuk blijven he (bedoel..als het dan toch echt geld mag gaan kosten dan kan de DR beter ook meteen het veld ruimen voor een 990LC8 / daarmee bedoel ik niks nadeligs over de DR800 he maar wil alleen aangeven dat er wel heel veel upgrades nodig zijn om de fiets echt up to date te maken..de dr is te zwaar, heeft te weinig vermogen en de vering kan veel beter.. tsja..doe dan maar meteen een gebruikte LC8.
leuker is om de DR gewoon te upgraden op een eenvoudige manier en de fiets te zien 90er jaren allroad

Kijk wij snappen elkaarhakinnen schreef:leuker is om de DR gewoon te upgraden op een eenvoudige manier en de fiets te zien 90er jaren allroad

Dat is het leuke aan een dr. Je kan er nog zoveel aan doen en het liefst voor niet zoveel geld.
Ik ben nog aan het kijken voor een laag voorspatbord icm met deze vork. Standaard oplossingen zijn er niet. Tenminste ik ben ze nog niet tegengekomen. Probleem is dat de schroefverbindingen niet overeenkomen van de nieuwe voorspatborden.
Alternatief wat ik heb gevonden is een rally replica laagspatbord van een ktm rally. Hier moeten nog gaatje in geboord worden dus dan kan ik het zelf pas maken. Enige vraag die ik hierbij heb is of het hart van de nieuwe 48mm usd vorken overeenkomt met de 40mm usd vorken

Suzuki DR 750SK Big '89
De dame in kwestie rijdt op een DR650 en haar man heeft dezelfde voorvork in zijn DR650 zitten en die is er heel erg over te spreken en mevrouw had zoiets van dat wil ik ook dus waren we er snel uit.Shifty-PK schreef:Gefeli! Wil de nieuwe eigenaar zich melden als het een dr big persoon is?
LEO