Hee allen,
Iemand nog een tip waar ik het ontvangertje dat tegenover het magneetje moet bevestigen? Heb hem nu op de binnenkant van de vorkpoot gedaan, maar de afstand is dan te groot naar het magneetje op de spaak.
Gr. Edwin
Fietscomputer
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Bevestig hem op de km-teller kabel.. werkte bij mij 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik heb het magneetje met 2k lijm op de schijfrem gelijmd en de opnemer gewoon aan de binnenkant van de vorkpoot gemonteerd.
Volgens mij had ridge iets gemaakt waarbij de magneet op de spaak bleef gemonteerd.
Volgens mij had ridge iets gemaakt waarbij de magneet op de spaak bleef gemonteerd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Ik had bij de sr41 de magneet aan de spaak zitten en dit beugeltje voor de opnemer gemaakt.
Bij mijn sr43 heb ik de magneet aan de remschuif en de opnemer met een beugeltje aan de remklauw.
De laatste oplossing werkt beter omdat het simpeler te demonteren is en minder gevoelig voor evt afbreken vd beugel

Bij mijn sr43 heb ik de magneet aan de remschuif en de opnemer met een beugeltje aan de remklauw.
De laatste oplossing werkt beter omdat het simpeler te demonteren is en minder gevoelig voor evt afbreken vd beugel

-
- Contacteer:
n vraagje.. waarom pakt iedereen n fietscomputert.. is de normale klok niet nauwkeurig genoeg?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Contacteer:
Tja, ik rij zelf al een tijdje zonder klok...wormwiel vervangen...zo op het oog een prima binnenkabel, en nog steeds geeft die geen sjoege. Dus voor 10 euro even een noodoplossing, en als laatste toch maar een nieuwe binnenkabel bestellen...zou niet weten waar het eventueel nog meer aan zou moeten liggen.
Assumption is the mother of all fuck ups
Niet echt.CrazyWezel schreef:n vraagje.. waarom pakt iedereen n fietscomputert.. is de normale klok niet nauwkeurig genoeg?
De standaard wijzers van vrijwel elke teller op een standaard gemotoriseerd vehicel wijkt altijd af, of dit bewust is of niet weet ik niet. Maar de standaard tellers bij mij dr750 wijken bij de 120 toch wel bijna 10km af tegenover de gps snelheid.
Verder is een fietscomputer over het algemeen een stuk uitgebreider dan de standaard teller behuizing, zoals max snelheid, gemiddelde snelheid, tripmeter snel nullen (sigma + replica), etc.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
- Contacteer:
maar als het toch een beetje schemerig is, of juist volle zon / gebruik met handschoenen aan.. is zo'n ding dan wel practisch?
ik heb er zelf nooit echt mee gewerkt.. dus ik ben echt een newbie op dat gebied.
en valt zo'n fiets computer wel goed af te stellen op zo'n brommer (de max. snelheid is net iets hoger van een brommer)
ik heb er zelf nooit echt mee gewerkt.. dus ik ben echt een newbie op dat gebied.
en valt zo'n fiets computer wel goed af te stellen op zo'n brommer (de max. snelheid is net iets hoger van een brommer)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
Fietscomputers zijn nauwkeurig tot 200km/h... snelheid blijft in beeld, Daar onder een andere functie..
Let wel op of het wieldiameter zelf in te stellen is of dat er vaste diameters instaan..
Bij het eerste is de FC nauwkeurig
Alleen bij roadbook gebruik ga je aan de knoppen ziten om de navi-plus op nul te zetten..
Dan heb je alleen de Cordo CRD 12 en die heeft knoppen die aan de voor en achterkant zitten en met handschoenen te bedienen zijn..
En die voor de navi-plus kan je op je grootlicht zein knop zetten
Let wel op of het wieldiameter zelf in te stellen is of dat er vaste diameters instaan..
Bij het eerste is de FC nauwkeurig

Alleen bij roadbook gebruik ga je aan de knoppen ziten om de navi-plus op nul te zetten..
Dan heb je alleen de Cordo CRD 12 en die heeft knoppen die aan de voor en achterkant zitten en met handschoenen te bedienen zijn..
En die voor de navi-plus kan je op je grootlicht zein knop zetten

-
- Contacteer:
hm nice..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
- Edwin
- Contacteer:
Vandaag maar zo'n beugeltje gemaakt en aan binnenkant van spatbord bevestigd, en inderdaad werkt het prima. Computertje af te stellen op de cm...dus dat gaat prima. Alleen nog iets verzinnen om er nog wat licht op te laten schijnen voor s'nachts als het donker is.
-
Hey.. ze zijn er nog dus.. dach dat ik de laatste aan Shifty geleverd had..
- Edwin
- Contacteer:
Ah mooi, krijg er nog 10% korting ook..nu nog even opzoeken waar ik dat ding kan vinden op de site.... 
En gevonden...mooi dingetje voor weinig geld...wat kan het leven toch mooi zijn...
Ook nog via Leo 2 velgjes kunnen overnemen...

En gevonden...mooi dingetje voor weinig geld...wat kan het leven toch mooi zijn...

Ook nog via Leo 2 velgjes kunnen overnemen...