Accu verwisselen met draaiende motor?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki

Kan dit bij de BIG?
Of branden er dan dingen door?
Kan ik starten en de accu wisselen voor een bijna legen?

Wou van morgen op Dirty naar het werk, maar wou niet starten.. had 3 weken stil gestaan.. toen de accu bijna dood was maar op Shiny op noppen naar het werk..

Net de carb's van Dirty leeg laten lopen en doorgespoeld, accu van Shiny er in.. starten en lopen :roll:

Accu van Dirty in de warme Shiny gehangen en toen gestart zo dat ie weer wat oplade..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
BIG88

ik verwacht problemen bij dit soort acties
(nog niet technisch onderbouwd, zal er eens over nadenken)
have BIG fun

D.F.M.T.
Frans van Roosmalen

Volgens mij werkt je lopende moter dan eigenlijk als soort starthulp lijkt mij geen probleem al ben ik electronica leek :roll: Weet alleen niet of ie wel loopt zonder accu ivm circuit van je vonkies.

Wel goed die plus en min in de gaten houden dat ze niet gezellig gaan knetteren :wink:

:idea: Je kan ook een druppelladertje komen van ± 35 euries dat werkt beter. Je krijgt er meestal een snoertje bij om aan je accu te bevestigen zodat je eigenlijk een stekker aan je accu hebt. Kom je dan thuis en weet je dat je hem een tijdje niet gebuikt dan plug je hem gewoon in. wel af en toe waterpeil checken :wink:
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
CrazyWezel
Contacteer:

waterpeil in een onderhoudsvrije accu :lol:

[ontopic]
een druppellader met een connector is inderdaad een van de betere methodes,
je moet alleen wel even kijken dat je de goeie acculader koopt,
aangezien je met een auto accu lader meestal geen motor accu kan opladen (ja kan wel, maar het kan ook kapot) omdat een auto lader met een hoger amperage laad dan een motor lader..
en dan heb je ook nog duurdere varianten (kikkert) die een programma aflopen, dus als je je accu lang niet gebruikt, laad hij hem volledig op, dan steeds beetje ontladen bij laden enz.
schijnt er goed voor te zijn.
ik heb nu onder mijn afdakje een militaire connector hangen, maar moet nog de andere helft op mn motor hangen.. en dan kan die aan de lader geschroeft worden :D

nu over het accu over zetten als hij loopt,
ik zou het persoonlijk uit mn hoofd laten, het is namelijk geen oude diesel he ;)
ik denk dat je CDI het niet fijn vind als je de accu los maakt.
waarom gebruik je in zo'n situatie geen startkabels?
dan link je hem aan je andere, je gaat er fijn tussen staan, je laat hem wat hoger in toeren komen en je start die andere.. lijkt mij het beste..
of gewoon n nieuwe accu halen :lol: dan heb je 2 fatsoenlijke..

kerstverlanglijstje
[X] acculader
[X] nieuwe accu
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
zappa.suzuki

Accu's zijn goed.. maar het is koud, tijdje niet gedraaid was alles.. heb hem gewoon bijna leeg gestart..
Wel raar na 3 weken al niet willen starten.. maar de vlotterbaken leeg laten lopen en weer vol en gelijk starten..

Maar ga wel zo'n goede accu lader halen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie