Wanneer bandje vervangen?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bakkertjedeeg

Ik heb op dit moment een bridgestone enduro bandje achter op de motor liggen. De noppen zijn ongeveer nog 1 cm. Morgen ga ik waarschijnlijk nog ff op een baan crossen. Wanneer wordt normaliter zón achterband vervangen. Van de andere kant is het natuurlijk wel een goede training voor supermoto met waarschijnlijk te weinig rubber rijden. Wanneer wordt de achterband bij jullie vervangen?
TTT

zou ik naar spanje gaan, lekker het bandje daar verder oprijden.
Hier, en zeker nu, had ik hem al lang vervangen.
smurf.
adje

Van een enduro FIM band is de nophoogte maar 13mm als die nieuw is.
Er is nu dus nog maar 3mm van af gesleten.
Dat is ook meteen de reden dat ik nooit met een FIM enduro band wil rijden omdat dat in feite al een versleten cross ( DOT ) band is die 18mm nophoogte heeft.
Bij 10mm nophoogte is die bij mij al lang weer vervangen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
pruus
Contacteer:

Hoi Ralf! Voor de snelle mannen is een band versleten als de noppen aan de voorkant niet meer scherp genoeg zijn om je mee te scheren! Voor ons gewone sterfelijken is een cm nog goed zat voor op de crossbaan. Mocht je een keer willen meegaan naar Bilstain dan zou ik wel een verse band willen aanraden.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Bakkertjedeeg

pruus schreef:Hoi Ralf! Voor de snelle mannen is een band versleten als de noppen aan de voorkant niet meer scherp genoeg zijn om je mee te scheren! Voor ons gewone sterfelijken is een cm nog goed zat voor op de crossbaan. Mocht je een keer willen meegaan naar Bilstain dan zou ik wel een verse band willen aanraden.
Hey Pruuske. Hoest met het ermke??

Morgen ga ik naar Grevenbroich. Dan laat ik hem er nog voor deze dag op. 14 december ga ik naar Bilstain (afspraak via een forum), maar ik hou me aanbevolen om met jullie mee te gaan. Had ik ook al tegen Joe gezegd. Maar die is momenteel er druk volgens mij.
Bakkertjedeeg

TTT schreef:zou ik naar spanje gaan, lekker het bandje daar verder oprijden.
Hier, en zeker nu, had ik hem al lang vervangen.
adje schreef:Van een enduro FIM band is de nophoogte maar 13mm als die nieuw is.
Er is nu dus nog maar 3mm van af gesleten.
Dat is ook meteen de reden dat ik nooit met een FIM enduro band wil rijden omdat dat in feite al een versleten cross ( DOT ) band is die 18mm nophoogte heeft.
Bij 10mm nophoogte is die bij mij al lang weer vervangen.
Thnx!
Plaats reactie