Nu de k60's weer bijna versleten zijn wil een setje echte wegbanden monteren. Is er meer keuze dan de good old BT45 ?
Wie heeft er goede / slechte ervaringen met welke wegband.
Wegbanden
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Beetje stoer en goed grip op de weg, ook nat is mijn favoriet de Michelin Sirac..
Tourance vond ik waardeloos, vooral nat en een v en a band in 6000km op gaat te ver..oke achter is normaal voor me maar ook de v-band
Tijdje terug een licht versleten BT45 a-band kado gekregen en die zit er nu een paar weken op..
Rijd super, geeft geen krimp.. blokeerd niet bij terug schakelen waar de tourance vooral last van had en nog geen stapje opzij gehad bij nat
Enig nadeel vind ik dat het een echte wegband is, rij elke dag door landbouw gebied en de laatste tijd bij het uitrijden van de trekkers veel vuil/klei op de weg..
Dan zet ie veel sneller een stapje opzij dan een Sirac of een K60..
En hij drift niet zo lekker als de K60
Tourance vond ik waardeloos, vooral nat en een v en a band in 6000km op gaat te ver..oke achter is normaal voor me maar ook de v-band
Tijdje terug een licht versleten BT45 a-band kado gekregen en die zit er nu een paar weken op..
Rijd super, geeft geen krimp.. blokeerd niet bij terug schakelen waar de tourance vooral last van had en nog geen stapje opzij gehad bij nat
Enig nadeel vind ik dat het een echte wegband is, rij elke dag door landbouw gebied en de laatste tijd bij het uitrijden van de trekkers veel vuil/klei op de weg..
Dan zet ie veel sneller een stapje opzij dan een Sirac of een K60..
En hij drift niet zo lekker als de K60
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ai die Conti's, zat op m'n Domi toen ik hem kocht.. hele harde band.. weinig grip..
Maar rij als een 80 jarige dame met schrik..
Nog geen a-band gevonden die het langer met me uithoud dan 6000km
V-band normaal het dubbele.. snap er niks van..
Maar rij als een 80 jarige dame met schrik..
Nog geen a-band gevonden die het langer met me uithoud dan 6000km
V-band normaal het dubbele.. snap er niks van..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
En om de keuzes lekker klein te houden kom ik hier nog ff met hele goede berichten over de Metzeler Enduro 3 Sahara
Doen het naar mijn idee heel lekker op het asfalt ..... maar je kan er ook rustig mee greenlanen (maar nooit meer dan 2 modderpoeltjes achter elkaar nemen!!)
... voordeel is, net als met de Sirac, dat je DR er in ieder geval nog een beetje offroad blijft uitzien
Want 100% straatbanden onder een offroad (auto/motor) is zooooo vreselijk no-no
Doen het naar mijn idee heel lekker op het asfalt ..... maar je kan er ook rustig mee greenlanen (maar nooit meer dan 2 modderpoeltjes achter elkaar nemen!!)
... voordeel is, net als met de Sirac, dat je DR er in ieder geval nog een beetje offroad blijft uitzien
Want 100% straatbanden onder een offroad (auto/motor) is zooooo vreselijk no-no
Pas als jij foto`s post van precies die band die ik noem op jouw domi geloof ik je. Tot die tijd ga ik met mijn cilinderbescherming over het asfalt op iedere rotonde ( zelfs onder nul )zappa.suzuki schreef:Ai die Conti's, zat op m'n Domi toen ik hem kocht.. hele harde band.. weinig grip...
LEO
.....eh .... en dat moet een positieve opmerking zijn over die banden?Leo schreef:.......ga ik met mijn cilinderbescherming over het asfalt op iedere rotonde......
Op mijn Guzzi Quota 1100 V-twin reed ik met Michelin T66, T66 werd Michelin Anakee.
De Michelin Anakee had ik later ook op mijn Yamaha XTZ660 eencilinder. Goed voor eencilinders om mee te vegen door de bergen (Eifel, Alpen).
Fijne banden, goed bochtengevoel, redelijk bij licht offroadwerk, redelijk slijtvast.
Mijn zwager zweert bij Metzeler Tourance voor zijn African Twin.
Wat is wijsheid?
Groet,
Arie
De Michelin Anakee had ik later ook op mijn Yamaha XTZ660 eencilinder. Goed voor eencilinders om mee te vegen door de bergen (Eifel, Alpen).
Fijne banden, goed bochtengevoel, redelijk bij licht offroadwerk, redelijk slijtvast.
Mijn zwager zweert bij Metzeler Tourance voor zijn African Twin.
Wat is wijsheid?
Groet,
Arie
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ach met dat lompe gewicht van een GS11/1200 plakt allesLeo schreef:Pas als jij foto`s post van precies die band die ik noem op jouw domi geloof ik je. Tot die tijd ga ik met mijn cilinderbescherming over het asfalt op iedere rotonde ( zelfs onder nul )zappa.suzuki schreef:Ai die Conti's, zat op m'n Domi toen ik hem kocht.. hele harde band.. weinig grip...
LEO
Maar geen idee welke het Conti het was.. type tikje off-road?
Maar ieder z'n band
Heb er aardig wat uitgeprobeerd in de 4.5 jaar/ 70.000km+ dat ik motor rij..
En voor mij nu puur weg BT45, Beetje offroad Sirac, 50/50 Heindenua K60 en echt lekker in de modder Kenda K760..
Helaas nog geen a-band gevonden die het langer dan 6000km uithoudt maar dat licht aan mij
En overweeg voortaan ook maar een hogere snelheids index te nemen de de S in de hoop dat die langer mee gaan
Blijft leuk zo'n banden topic
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
deze bedoel ikzappa.suzuki schreef:...Maar geen idee welke het Conti het was.. type tikje off-road?...
Houdt de GS strak op de weg met een flinke kilometrage dus ik wilde Ridge deze band voordragen om in zijn keuzelijst op te nemen.
LEO
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nop, niet die.. en ziet er beter uit dan de BT45
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
wat is de topscore van een k760 qua snelverslijten? de mijne staat op 980km ofzo.. onder de 1k in idergeval.. maar dat lag ook aan mij..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
moet zeggen dat mijn anakee goed voldeed, totdat ik de blub ontdekte!
de trialwing van dunlop had iets meer grip, maar ook die ziet er niet echt kinky uit oid, maar functioneerde wel goed..........
heb nog een anakee tussen de plafondbalken geklemd zitten voor weinig. (met plenty profiel)
de trialwing van dunlop had iets meer grip, maar ook die ziet er niet echt kinky uit oid, maar functioneerde wel goed..........
heb nog een anakee tussen de plafondbalken geklemd zitten voor weinig. (met plenty profiel)
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Dat ligt er aan, weet zeker dat ik hem onder de 500km kaal kan hebben..CrazyWezel schreef:wat is de topscore van een k760 qua snelverslijten? de mijne staat op 980km ofzo.. onder de 1k in idergeval.. maar dat lag ook aan mij..
Als ik m'n dijkjes onder de rubber en stukken nop wil smeren
Zoals we tijdens de BIG meeting laatst reden op het zwart gaat het hard, ook bij lang heen en terug..
Als ik rustig doe op 't zwart en alleen bij mij in de achter tuin rij 2000km.. en bijna geen gravel/steen en weinig vol gas maar veel kruip/sluip/modder..
Ach, zo'n 800cc 1 pitter sleurt met goede rukken aan een a-band als je in lage toeren het gas er op zet.. is gewoon een dure hobby die ik niet wil missen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
helemaal mee eenszappa.suzuki schreef: Ach, zo'n 800cc 1 pitter sleurt met goede rukken aan een a-band als je in lage toeren het gas er op zet.. is gewoon een dure hobby die ik niet wil missen
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !