Hier enkele foto's van de Big in Suriname.
En ja Zappa heb je sporen in Suriname gelaten?
De foto's op de lateriet weg is in de omgeving Para ruim 75 Km vanuit Paramaribo. Helaas zal deze weg op kort termijn worden verhard.
In dat weekend ruim 200 miles gereden.
En in de savanne toch uitgegleden. Overigens zeer tevreden over verbruik en de banden.
Andre
Suriname
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-

Mooie foto's Andre, goed te horen dat de BIG zich goed gedraagt

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Contacteer:
in de regentijd zullen ze daar toch ook wel k760's verkope 

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
- Contacteer:
Geen motorbanden te koop in Sur. Tenzij je de banden uit Taiwan wil hebben. Toen ik de Big kocht zat er een op en was binnen 6 mnd op.
Wil eigenlijk een 2e set velgen en banden voor de regentijd.
De Sahara's zijn niet voor nat weer.
Andre
Wil eigenlijk een 2e set velgen en banden voor de regentijd.
De Sahara's zijn niet voor nat weer.
Andre
-
Als het echt lastig is kan ik banden opsturen, werk in Utrecht en daar zitten wel wat shipping kantoren voor grotere pakketen naar Suriname..
En mischien kan adje hier op het forum direkt naar je zenden
En mischien kan adje hier op het forum direkt naar je zenden

Kenda's komen ook uit Taiwan en die wil ie niet 

Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/
-
Wie wil er nu geen Kenda K760 om mee te spelen? 

-
- Contacteer:
als ik mn kenda heb opgeschuurt die nog bij iwan ligt, dan ga ik weer aan de stonemasters @achter,
voor hou ik wel de kenda k760
voor hou ik wel de kenda k760
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-
ga je die grip missen jong, als je die k760 geproeft hebt
goed, slijt wat harder maar is ook weer goedkoper 

-
- Contacteer:
De banden die hier verkocht worden voor de kleinere motor is de "Veerubber" niet geschikt voor de Big of andere zwaardere motor.
Nou hou mij ten goede als de Vee rubber van Taiwan is. Maar die lust de Big niet. Dus zelf laten halen. Ik wil wel de optie bekijken van zappa.
Zal hier en daar wat vragen wat de XR650 rijders gebruiken.
Wil keep you posted.
Groeten.
Andre
Nou hou mij ten goede als de Vee rubber van Taiwan is. Maar die lust de Big niet. Dus zelf laten halen. Ik wil wel de optie bekijken van zappa.
Zal hier en daar wat vragen wat de XR650 rijders gebruiken.
Wil keep you posted.
Groeten.
Andre
-
Heb zelf 10 jaar geleden in Suri gewoond (werkte op tout lui faut, daar bouwden we een refinery voor staatolie) woonde op Flora, anyhow heb je Afabakaweg naar Brownsberg al eens geprobeerd kun je hutjes huren erg leuk om te overnachten boven op de berg en lekker koel met de brulapen om je heen kan het wat lawaaig zijn! Naar Blakawatra is ook leuk, kun je rondrijden en via Langetabtjes weer terug! Moet je wel genoeg benzine mee nemen! Hoe is Torrarica? bestaat de kroeg nog? Discotheek midden in een woonwijk, gewoon een huis, kan daar allemaal....
You're free to do as we tell you!
- de antrapper
:twisted:Hij heb weer alles, het goeie land , het mooie weer en ook nog een Big , sommige mensen............
Hans D

Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big 

-
Kweenie hoe of het nu is maar 10 jaar geleden was het een ramp om goeie verse levensmiddelen te krijgen, werd je als blanke zwaar gediscrimineerd, was je 's avonds niet veilig op straat er werd mega veel ingebroken......... zaten ze met complete uitlaatsets voor auto's in het vliegttuig etc, het is een erg arm land. Maar het heeft ook heel veel goede dingen, het klimaat, de natuur, de cultuur, vriendelijke mensen etc.....
-
- Contacteer:
SurfRoy, Torarica heeft er nu een Royal Torarica erbij. EN ja in 10 Jaar erg veel bijgekomen. De Big heb ik amper 1.5 jr en ben nu aan het rondrijden. De Afbakkaweg heb ik gedeeltelijk afgereden. EN we plannan een rit naar het oosten om dan terug te rijden via blaka watra. Helaas is er een brug (Java) indertijd opgeblazen in de periode van de binnenlandse oorlog. Dus daar moeten we nog wat op vinden. Ook gereden naar de Saron brug (westen ) ruim 175 Km vanuit Par'bo. En Touche staat er nog alleen heeft de eigenaar in Par'bo Zuid een nw kroeg heel groot.
Groeten
Andre
Groeten
Andre
-
Wat echt gaaf moet zijn is om naar het Wilhemina gebergte te zien geraken, wij wilden het met de 4WD's doen maar we hoorden te slechte verhalen mbt regenseizoen waar we toen in zaten.
Touche, ja inderdaad die had je ook, nog eens zwaar overvallen tegen sluitingstijd toen we naar de 4WD waggelden bestaat de Bastillon nog, onze stamkroeg tegenover Torrarica met 3 pooltafels. Bedoel je dat houtenbruggetje over de surinamerivier richting blakawatra? Volgens mij moet die er nog staan, wel mega lopen zoeken als je op de Afvalbakkenweg rijdt richting Brokopondo ergens tussen hoogspanningsmast 26 en 27 moest je de bush in richting rivier...... leuke tijden, vaak gemountainbiked op de Browsnberg.....
Touche, ja inderdaad die had je ook, nog eens zwaar overvallen tegen sluitingstijd toen we naar de 4WD waggelden bestaat de Bastillon nog, onze stamkroeg tegenover Torrarica met 3 pooltafels. Bedoel je dat houtenbruggetje over de surinamerivier richting blakawatra? Volgens mij moet die er nog staan, wel mega lopen zoeken als je op de Afvalbakkenweg rijdt richting Brokopondo ergens tussen hoogspanningsmast 26 en 27 moest je de bush in richting rivier...... leuke tijden, vaak gemountainbiked op de Browsnberg.....
-
Daar was ook nog een blauwe maandag een discotheek de beachclub, geflopt geloof ik. Woon je vlakbij Desi? Die woont daar ook in de buurt toch? Zit ook een erg goede chinees, ben even de naam kwijt.... vlak tegenover die garnalen toko voorbij torrarica! Wat doe je in Suri?
-
Juist Chi-min, de won ton soep is de lekkerste daar die ik ook genuttigd heb, en ik heb ze toch al over alle uithoeken van de wereld gegeten (al wordt ze nooit zo heet gegeten dan ze opgedient wordt). Ja ik ben even in de war dat is inderdaad leonsberg en aan de punt ervan was de beachclub, is ook al even geleden. Bestaat de Diamonds nog? beruchte kroeg/discotheek/bordeel in half afgebouwd pand.
Maar goed ik zal je bericht niet verder hijacken......
Maar goed ik zal je bericht niet verder hijacken......
-
Doen we altijd bij de BIG club
So no worry's

So no worry's

-
- Contacteer:
Diamonds die is er nog ook renovated.
Mariott, Best Western, Royal Torarica, een hotel van Kersten te Berg en Dal (afobakka weg. En een aantal met een ster of twee minder zijn er aardig wat bijgekomen. Bij de "bushalte" tegenover Torarica en de v Sommelsdijck str is het echt veranderd.
De afobakkaweg is men bezig de zaak 7 mtr breed te asfalteren van Paranam to Brownber. Het bedrijf "I Am Gold" Digicel en Unia zijn er bij als telecom providers. een maand of 2 geleden is Yamaha wederom gestart met de officiele vertegenwoordiging en levert op zeer kort termijn ruim 13 XJ900 motorren voor de politie.
En ik wil een motor zaakej beginnen. Zoals al zei geen banden dus ook geen parts en accecoires. Iemand interesse.
Van Acerbis heb ik een aanbod gekregen hen te vertegenwoordigen in Suriname.
Mariott, Best Western, Royal Torarica, een hotel van Kersten te Berg en Dal (afobakka weg. En een aantal met een ster of twee minder zijn er aardig wat bijgekomen. Bij de "bushalte" tegenover Torarica en de v Sommelsdijck str is het echt veranderd.
De afobakkaweg is men bezig de zaak 7 mtr breed te asfalteren van Paranam to Brownber. Het bedrijf "I Am Gold" Digicel en Unia zijn er bij als telecom providers. een maand of 2 geleden is Yamaha wederom gestart met de officiele vertegenwoordiging en levert op zeer kort termijn ruim 13 XJ900 motorren voor de politie.
En ik wil een motor zaakej beginnen. Zoals al zei geen banden dus ook geen parts en accecoires. Iemand interesse.
Van Acerbis heb ik een aanbod gekregen hen te vertegenwoordigen in Suriname.
- de antrapper
zeker nou het net hier zeikt van de regen, ga door.........
Big Bigger Tiger en weer Big 

Ik was precies een jaar geleden voor (slechts) drie weken in Suriname.
Geweldig land, ik zou er kunnen wennen!
Rond Para:
naar de grote markt, fietsen over de bosjebrug, eten in blauwgrond, dolfijnen kijken bij leonsberg, apies kijken op brownsberg en voor met de Big....hele leuke bauxietwegen. Na een halfuurtje met het open raam rijden was mijn grijze haar rood!
Maar ook wandelen door de geweldige natuur in de jungle van het binnenland en vissen bij Galibi (helaas geen schildpaddenseizoen).
Ik ga zeker nog een keer!
Op verzoek van Leo wat Suri-pics (sommige zijn niet geschikt voor jeugdige kijkers)

Paul P
http://www.wijgaannaardakar.9f.com
Geweldig land, ik zou er kunnen wennen!
Rond Para:
naar de grote markt, fietsen over de bosjebrug, eten in blauwgrond, dolfijnen kijken bij leonsberg, apies kijken op brownsberg en voor met de Big....hele leuke bauxietwegen. Na een halfuurtje met het open raam rijden was mijn grijze haar rood!
Maar ook wandelen door de geweldige natuur in de jungle van het binnenland en vissen bij Galibi (helaas geen schildpaddenseizoen).
Ik ga zeker nog een keer!
Op verzoek van Leo wat Suri-pics (sommige zijn niet geschikt voor jeugdige kijkers)

Paul P
http://www.wijgaannaardakar.9f.com