Vandaag dus de beugels gemonteerd.
Als eerste heb ik mijn olie koeling losgedraait aan de onderkant om zo makkelijk bij de voorste blokbout te komen.
De blokbout aan de voorzijde loshalen, want hier moet die andere, die bij de set zit met vulbussen doorheen. Nu blijkt dat nieuwe asje niet door de linkerkant van montage beugel te passen. De reden hiervoor is dat er schroefdraad in zit. Bij het originele asje is de as iets dunner waardoor je hem kan doorschuiven als je de schroefdraad erdoorheen hebt gedraait. Het nieuwe asje van Hessler is net zo dik als de draad en dat past dus niet door de schroefdraad in de montage steun.
Gevolg -> schroefdraad eruit boren met 8mm boortje en hij fietst er zo doorheen.
Ik heb de valbeugels nu op de as en in elkaar geschoven met de kleine vulbus aan de linker(aandrijf) kant en de grote vulbus aan de rechter(koppelings) kant. Alles lekker los laten hangen zodat er nog speling is om goed voor de andere bevestigings gaten te komen.
De framebevestiging gaat easy. Ik heb alleen de veerringetjes weggelaten omdat de boutjes dan te kort zijn. Ga ervanuit dat de spanning op de beugel ervoor zorgt dat ze er niet uit trillen. (dat is dus nog ff afwachten )
Het bevestigings punt onder de tank is ook zo'n geval van mijn originele schroefboutje is te kort. Hier dus een langer boutje in.(is ook makkelijker aan/losdraaien dan met een schroevendraaier daar te kl....)
Als je dit hebt gedaan kan je de frame bevestiging goed vast draaien.
Hierna heb ik de beugel aan elkaar gezet. Eerst voor de carb's en toen vooraan bij dat nieuwe boutje.
Blokbout aandraaien. Toen bleek mijn blokbout tegen de olieslang aan te komen . Om slijtage te voorkomen van het trillen stukje binnen band ertussen geklemt. Toen ook de bout van de oliekoeling weer vastgezet en Klaar is ie.
Succes Frans