heeft iemand dat stomme interview gehoord op het nieuws van radio 3 om 18.00?
het ging over wildcrossen in brabant.
lekkere antwoorden van "harry"!!!
interview radio 3
Moderator: ghulst
Nee, maar ik ga ergens zoek op internet.
Ik heb het niet gehoord, maar ik vermoed dat het een reactie is op het artikel in het AD http://www.ad.nl/binnenland/2663572/Cro ... taboe.html van dezelfde dag. Inclusief een reactie van ene Harry - die volgens mij het meest zinnige antwoord geeft.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Ze zullen nooit stoppen! (etters)
... maar we kunnen het ze wel een stuk moeilijker maken. Over een paar jaar rijden we allemaal op elektrische crossers. Dan horen ze ons niet meer aankomenRolando schreef:Ze zullen nooit stoppen! (etters)
Even zonder gekheid: Nu lopen die etters te janken als ze binnen een kilometer van een motorfiets komen. Een elektische motor horen ze pas op 50 meter. Dus als we het nog een paar jaar volhouden zonder compleet verbannen te worden uit het bos, kunnen we allemaal samen genieten!
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
was het maar zo makkelijk.mmrizio schreef:... maar we kunnen het ze wel een stuk moeilijker maken. Over een paar jaar rijden we allemaal op elektrische crossers. Dan horen ze ons niet meer aankomenRolando schreef:Ze zullen nooit stoppen! (etters)
Even zonder gekheid: Nu lopen die etters te janken als ze binnen een kilometer van een motorfiets komen. Een elektische motor horen ze pas op 50 meter. Dus als we het nog een paar jaar volhouden zonder compleet verbannen te worden uit het bos, kunnen we allemaal samen genieten!
ik denk dat er tegen de tijd dat we electrisch rijden wel een paar wandelaars of hun hondjes geschept worden, juist omdat ze je niet meer horen aankomen.
Bovendien liggen er dan nog steeds noppenbanden op waarmee we de hele natuur "onherstelbaar verwoesten".
nee, vergeet dat samen genieten maar gerust.
Was net op het nieuws half 8..
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuw ... _plain.xml
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuw ... _plain.xml
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
laat ze eerst maar eens wat terreinen openstellen zodat er wat te ontspannen is ala'moutainbike routes.
Op een afgelegen terrein met wat uitdagingen zoals kunstmatige hoogte verschillen, stenenpaadjes, single tracks, een route welke 1 richting opgaat zodat er geen botsingen kunnen gebeuren.
Een mooi voorbeeld is Park Hoope met een mooie layout.
Maak een gelegenheid met goede controle en de noodzaak om "wild te rijden" in dit kleine landje wordt allicht kleiner.
Militaire terreinen zijn een mogelijkheid en als je goede afspraken maakt en controleert met echte sancties tov de gebruikers is het mogelijk.
Eens in de 2 of 3 weken open zou al geweldig zijn.
Of is dit een utopie
Op een afgelegen terrein met wat uitdagingen zoals kunstmatige hoogte verschillen, stenenpaadjes, single tracks, een route welke 1 richting opgaat zodat er geen botsingen kunnen gebeuren.
Een mooi voorbeeld is Park Hoope met een mooie layout.
Maak een gelegenheid met goede controle en de noodzaak om "wild te rijden" in dit kleine landje wordt allicht kleiner.
Militaire terreinen zijn een mogelijkheid en als je goede afspraken maakt en controleert met echte sancties tov de gebruikers is het mogelijk.
Eens in de 2 of 3 weken open zou al geweldig zijn.
Of is dit een utopie
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
Nee hoor,
Maar naar mijn bescheiden mening hebben we een woordvoerder en een organisatie nodig die een voorstel kan doen, bijv. een subsidie aanvragen en een stuk land ontwikkelen en onderhouden. Het kost namelijk centen.
Dit zou natuurlijk dezelfde organisatie kunnen zijn die doet aan voorlichting, voor zowel de wandelaar, de betrokken gemeentes en provincién en natuurlijk ook voor de welwillende motorrijder.
Maar naar mijn bescheiden mening hebben we een woordvoerder en een organisatie nodig die een voorstel kan doen, bijv. een subsidie aanvragen en een stuk land ontwikkelen en onderhouden. Het kost namelijk centen.
Dit zou natuurlijk dezelfde organisatie kunnen zijn die doet aan voorlichting, voor zowel de wandelaar, de betrokken gemeentes en provincién en natuurlijk ook voor de welwillende motorrijder.
droom verder mensen.
Dit is in Nederland.
Het motto van onze regering;
"alles is bespreekbaar, maar niks uitvoerbaar"
Dit is in Nederland.
Het motto van onze regering;
"alles is bespreekbaar, maar niks uitvoerbaar"
Ook gezien, was weer een mooi potje bangmakerij eerste klas van de Rochels (zo noem ik ze tegenwoordig dan maar ................ die groene jongens).papsnoetn schreef:Was net op het nieuws half 8..
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuw ... _plain.xml
Motoren in beslag nemen (al weer ? ) omdat hele natuurgebieden verwoest worden (ze vergeten even dat daar waar auto's, tractoren etc. mogen rijden wij ook gewoon van harte welkom zijn.
Inbeslagname schijnt niet zomaar te lukken, de boete moet wel een beetje in verhouding staan tot het gepleegde misdrijf.
Positief puntje was wel dat de provincie Brabant nu toch echt (alleen nog wel eerst zien, dan geloven ) naar ruimte op zoek gaat voor meer crosscircuits.
Gelukkig werd er ook een baancommisaris van een circuit in werking aan het woord gelaten die uitlegde waarom iedereen z'n eigen weg gaat zoeken als steeds meer circuits op moeten doeken (vanwege ..................hmmmmm, weer diezelfde provincie ).
Volgende week maar niet rijden denk ik, ben inmiddels zo bang
(gisteren wel lekker gereden trouwens)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Wel een hoop opgestoken maar nog niet the guts om het ook een keer te proberen.Haaans schreef:
Sjoske; Respect voor jullie hillclimbskills, heb weer een hoop opgestoken gisteren! Thnx
Als je zoiets maar niet gaat proberen als je helemaal in je eentje daar bent.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
- Locatie: N.Brabant
vandaag was het zover
Was aan 't off-road rijden, zie ik 2 politiemannen uit de bosjes springen.
Kijk om weer 2 enz. enz. In totaal 8 dus + een vliegtuig.
Boete 60 euro + 90 voor de gebogen kentekenplaat
Dat ze gvd nuttige dingen gaan doen.
Was aan 't off-road rijden, zie ik 2 politiemannen uit de bosjes springen.
Kijk om weer 2 enz. enz. In totaal 8 dus + een vliegtuig.
Boete 60 euro + 90 voor de gebogen kentekenplaat
Dat ze gvd nuttige dingen gaan doen.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Maar er is ook goed nieuws!
Vandaag een brief van de gemeente gekregen als antwoord op mijn bezwaarschrift . Men wilde 16 verbodsborden plaatsen en daardoor enkele doorgaande paden afsluiten met verbodsborden voor motoren .
In het (zeer) kort mijn bezwaar:
Toon als gemeente eerst maar eens aan dat er sprake is van overlast door motoren. Mijns inziens betreft het enkel ergernis van een enkele aanwonende. Enkel en alleen om door wat ergernis zo'n inbreuk op de grondwet te doen, is op zijn minst gezegd, zeer vreemd. Daarnaast is het nog vreemder dat het een beperkte openstelling betreft, met daaronder een bord dat landbouwvoertuigen wel toegang tot deze paden hebben. Dit terwijl de gemeente als tweede reden aanvoerd, dat de paden kapot worden gereden door motoren (van 100 kilogram)!?!?!?!?!
Het antwoord:
in de voorbereiding omtrent deze verboden, hebben we te weinig rekening gehouden met eventuele belangen van andere gebruikers van deze wegen.
Het resultaat:
Alle verboden zijn van de baan.
Enkele jaren geleden is het me gelukt om een APV artikel in een grote gemeente ter discussie te stellen. Met deze Algemene Verordening wilde men bereiken, dat zowat alle onverharde wegen gesloten zouden worden voor motoren.
Met als resultaat, dat er van de APV niets meer over is. Ze wilden 150 verbodsborden gaan zetten. Deze staan nu nog ergens in de schuur
Mijn advies:
Lees goed je plaatselijke krant. Hierin staan dikwijls plannen van gemeenten tot afsluiting. Betreft het een verbod welke alleen geldt voor motoren, dan is de kans zeer groot om dit verbod door een simpel bezwaar om zeep te helpen.
Vandaag een brief van de gemeente gekregen als antwoord op mijn bezwaarschrift . Men wilde 16 verbodsborden plaatsen en daardoor enkele doorgaande paden afsluiten met verbodsborden voor motoren .
In het (zeer) kort mijn bezwaar:
Toon als gemeente eerst maar eens aan dat er sprake is van overlast door motoren. Mijns inziens betreft het enkel ergernis van een enkele aanwonende. Enkel en alleen om door wat ergernis zo'n inbreuk op de grondwet te doen, is op zijn minst gezegd, zeer vreemd. Daarnaast is het nog vreemder dat het een beperkte openstelling betreft, met daaronder een bord dat landbouwvoertuigen wel toegang tot deze paden hebben. Dit terwijl de gemeente als tweede reden aanvoerd, dat de paden kapot worden gereden door motoren (van 100 kilogram)!?!?!?!?!
Het antwoord:
in de voorbereiding omtrent deze verboden, hebben we te weinig rekening gehouden met eventuele belangen van andere gebruikers van deze wegen.
Het resultaat:
Alle verboden zijn van de baan.
Enkele jaren geleden is het me gelukt om een APV artikel in een grote gemeente ter discussie te stellen. Met deze Algemene Verordening wilde men bereiken, dat zowat alle onverharde wegen gesloten zouden worden voor motoren.
Met als resultaat, dat er van de APV niets meer over is. Ze wilden 150 verbodsborden gaan zetten. Deze staan nu nog ergens in de schuur
Mijn advies:
Lees goed je plaatselijke krant. Hierin staan dikwijls plannen van gemeenten tot afsluiting. Betreft het een verbod welke alleen geldt voor motoren, dan is de kans zeer groot om dit verbod door een simpel bezwaar om zeep te helpen.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
respect!!!Ad Ketelaars schreef:Maar er is ook goed nieuws!
Mijn advies:
Lees goed je plaatselijke krant. Hierin staan dikwijls plannen van gemeenten tot afsluiting. Betreft het een verbod welke alleen geldt voor motoren, dan is de kans zeer groot om dit verbod door een simpel bezwaar om zeep te helpen.
voor alle tijd die je daar in steekt.
Een meldpunt zou een goede zaak zijn. Met juridisch ondersteuning of zelfs uitvoering taak.
Ik sta dus achter zo'n codex, stop of rij altijd heel langzaam bij paarden en pinken, etc. ook bij voetgangers ga ik van het gas af. En steek altijd mijn hand omhoog, te groeten of te bedanken. Als ik lange een bier zijn erf kom. Vaak steken anderen eerder hun hand op. Kijk dat zijn de sociale mensen. Waardering voor je houding.
Een taak voor bestaande bonden, maar deze verzaken om kleine groepen te ondersteunen. Zoals de KNMV.
Ik voel mij bepaald geen crosser, als ik over een toegestaan bospad, landweg rij. Zaterdag 200km gereden 4 uur en 40 minuten rijtijd.
Ik ben dus een echte allroader, vroeger heb ik ook de KNMV offroad ritten gereden. Was niet de snelste, en nu gaat mij dat te hard. Mooi dat deze ritten er wel zijn voor deze categorie van motorijders. Voor elke doelgroep de belangen behartigen.
Ik vind het nu dus niks om op een crossbaan te rijden, die tijd heb ik gehad.
Probleem bij een toer is, dat je door vele gemeentes rijd, zou ik dus bij elke gemeente de agenda's moeten worden bijhouden. Dit is een grote taak. Dit zijn vele procedures.
Heb dan enige ervaring met bestemmingsplannen, wijzigingen, en de daar aan de basis liggende provinciale omgevingsplannen. Een goedgekeurd omgevingsplan, 200 pagina's, met een enkele zin. "Dat maatregelen genomen moeten worden, om motoren op onverharde paden tegen te gaan" Is al genoeg om later problemen te hebben bij gemeentelijke procedures. Zelfs tot aan de raad van staten aan toe.