Waar kan ik een leuke offroadvakantie boeken?

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

dejennes

Hallo,
We zijn van plan om volgend jaar onze eerste enduro vakantie te boeken.
Mijn vraag is of er iemand van jullie goede ervaringen heeft bij bepaalde mensen.
We willen graag een begeleide offroad houden van een dag of 6.
Wat zijn jullie suggesties qua budget en mogelijkheden.
We hebben de mogelijkheid om onze motos te vervoeren maar als er andere mogelijkheden is ook goed.
Voorkeur zou dan uit gaan naar Polen ( dit ligt binnen de 1000km)
Maar we staan voor alles open.
We zijn zelf met 2 man, als er misschien nog andere mensen zijn met dezelfde interesses laat maar iets weten.
We zijn 2 toffe gasten die graag wat plezier maken.
Laat jullie suggesties en bevindingen maar horen.
wr450f'05

CRF450X '08
wheely34

www.Endurotours.nl Nederlandse eigenaar vervoer kan geregeld worden prima locatie :lol:
Rolando
Contacteer:

En in Polen. (John Hoekstra)
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Sanne
Contacteer:

Yoshimoto

www.Yoshimoto.de

Een Duitser in Turkije die vloeiend Nederlands spreekt en de nieuwste KTM's heeft staan :D :D :D :D :D :D :D :D

SUPER

:!:
Sjokske

Sanne schreef:Yoshimoto

www.Yoshimoto.de

Een Duitser in Turkije die vloeiend Nederlands spreekt en de nieuwste KTM's heeft staan :D :D :D :D :D :D :D :D

SUPER

Hebben ze de Husa's niet meer :evil:
Sta ik net op het punt een keer naar Turkije te gaan boeken ........... :?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax

Sjokske schreef:
Sanne schreef:Yoshimoto

www.Yoshimoto.de

SUPER

Hebben ze de Husa's niet meer :evil:
Sta ik net op het punt een keer naar Turkije te gaan boeken ........... :?
Dan gaat het dus niet door... Een andere optie is er toch niet? Leek me trouwens al sterk dat ze die 2004 Husa's nog zouden hebben. Daar waren ze helemaal niet tevreden over.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Sjokske

Dan toch maar weer terug naar Portugal (ik zie de foto's al op het forum, the Sjokman op iets oranje-achtigs :? ).
Maar ja, ik heb altijd ook al iets tegen Turkije gehad, dus wie weet, de wonderen zijn de werld nog niet uit.
pruus
Contacteer:

Sjokske schreef: Maar ja, ik heb altijd ook al iets tegen Turkije gehad, dus wie weet, de wonderen zijn de werld nog niet uit.

En tegen duitsers die nederlands praten heb je nix....? :P
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Sjokske

Jou heb ik gewoon lief Pruuske :zwaaien:
Ad Ketelaars
Contacteer:

of als je wat meer je eigen plan wilt trekken, www.offroadtrips.nl
:idea:
Zuid-Frankrijk of Polen (enduros only)
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
gassen

Ad Ketelaars schreef:of als je wat meer je eigen plan wilt trekken, www.offroadtrips.nl
:idea:
Zuid-Frankrijk of Polen (enduros only)
Noord Frankrijk, een echte aanrader. Op "familie bezoek" bij Ian and Carol van (Two Wheel Moorings , Dun sur Meuse) voor een goed ontbijt.
Omgeving en de roadbooks zijn fantastisch. Veel WOI monumenten en bezienswaardigheden. Niveau is niet al te hoog, het is geen Erzberg :D .

Kan volgens mij alleen doordeweeks gereden worden. :?:

En dan door naar Zuid Frankrijk natuurlijk. :idea:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Ad Ketelaars
Contacteer:

Bij de ritten in Noord-Frankrijk, staat dan ook niet "enduros only". Maar met een motor met laag spatbord is het ook geen aanrader. Tenminste niet bij nat weer. De wielen komen snel muurvast te zitten door vette klei tussen wiel en spatbord.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
speedphreax

Sjokske schreef:Dan toch maar weer terug naar Portugal (ik zie de foto's al op het forum, the Sjokman op iets oranje-achtigs :? ).
Maar ja, ik heb altijd ook al iets tegen Turkije gehad, dus wie weet, de wonderen zijn de werld nog niet uit.
Gewoon niet zeuren Sjokske... Op zo'n KTM is best te rijden hoor. En het ergste: Je weet niet wat je mist kwa omgeving. Als ze daar een merk zouden rijden waar ik een hekel aan heb dan zou ik me er zeker niet door laten tegen houden. Ik heb alleen geen irrationele hekel aan 1 of ander merk.
dejennes

alvast bedankt voor de info hier.
Ik ga enkele mensen hiervan eens contacteren wat de mogelijkheden zijn.
In spanje heb je blijkbaar de mogelijkheid om motos te huren of zowel met eigen moto te rijden.
Zijn er zo ook mogelijkheden in polen of kan je in Belgie motos huren want er gaan enkele mensen mee die geen moto hebben.
Wat is jullie mening eigen moto meenemen of moto huren?
Want ik vermoed dat als je de moto laat transporteren dat je bijna evenveel kwijt bent als de moto daar huren?
Iemand ervaring mee?
Sjokske

speedphreax schreef:
Sjokske schreef:Dan toch maar weer terug naar Portugal (ik zie de foto's al op het forum, the Sjokman op iets oranje-achtigs :? ).
Gewoon niet zeuren Sjokske... Op zo'n KTM is best te rijden hoor. En het ergste: Je weet niet wat je mist kwa omgeving.
Vooruit dan, boek dan ook maar voor mij, komend jaar toch geen wintersport (de dames willen een keertje gaan carnavallen :cry: ), en het geld moet toch op aan een goed doel 8)
Sjokske

gassen schreef: Kan volgens mij alleen doordeweeks gereden worden. :?:
Vorig weekend kon het nog zoals gezegd in het ........... weekend :idea:
Wel steeds meer moeilijke Fransozen daar in die omgeving heb ik het idee.
gassen

Daarom liever niet in het weekend volgens de "B&B owners".
In de weekends worrd er nog wel eens gejaagd (op dieren). Die mensen zijn dan niet gelukkig met een motorrijder, laat staan een hele groep. (van horen zeggen aldaar).
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Sjokske

Vorig weekend werd er ook "gejaagd" op motorrijders. De ploeg die ook bij ons op de camping zat kwam 's zondags een soort van Grizzly (maar dan in mensuitvoering) tegen uitgerust met hagelpomp, en dieje meneer was niet helemaal blij geloof ik.
Verder verschillende keren mensen tegengekomen die hun uiterste best deden om kentekens te noteren (wat ze er mee moeten weet ik niet, misschien waren het een soort van motorspotters die zoveel mogelijk kentekens spaarden).
sjikkentip

Sjokske schreef:Vorig weekend werd er ook "gejaagd" op motorrijders. De ploeg die ook bij ons op de camping zat kwam 's zondags een soort van Grizzly (maar dan in mensuitvoering) tegen uitgerust met hagelpomp, en dieje meneer was niet helemaal blij geloof ik.
Verder verschillende keren mensen tegengekomen die hun uiterste best deden om kentekens te noteren (wat ze er mee moeten weet ik niet, misschien waren het een soort van motorspotters die zoveel mogelijk kentekens spaarden).
Vanaf september tot half maart is het jachtseizoen open in de Franse Ardennen,dus best wegblijven dan...Ik rij er af en toe maar niet in die periode.Buiten deze periode nog nooit problemen gehad en soms kom je geen kat tegen op een ganse dag.

===> Best beter informeren in de streek waar en wanneer je er het beste kan rijden,ander riskeer je natuurlijk moeilijkheden.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
JW

kijk ook eens op www.algarve-ofroad.com, met husa's :)
Sjokske

okle schreef:kijk ook eens op www.algarve-ofroad.com, met husa's :)
Ben afgelopen zomervakantie in Portugal geweest, niet zo ver van Algarve Offroad Trips vandaan, alleen waren de temperaturen toen te hoog naar m'n zin en heb ik i.p.v. een crossbroek maar een zwembroek aangedaan 8)
Staat nog wel steeds op het verlanglijstje, mooie omgeving gespot met aardige beklimmingen.
flip-poz

Dan gaat het dus niet door... Een andere optie is er toch niet? Leek me trouwens al sterk dat ze die 2004 Husa's nog zouden hebben. Daar waren ze helemaal niet tevreden over.
Wat scheelde er dan mee? Heb me nl net zo eentje gekocht :shock:
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
speedphreax

flip-poz schreef:Wat scheelde er dan mee? Heb me nl net zo eentje gekocht :shock:
Nou... Ligt wel een beetje aan de manier waarop ze daar in Turkije gebruikt worden dus waarschijnlijk is dat voor jou niet zo van toepassing. Ze rijden daar echt heel erg veel kilometers met zo weindig mogelijk onderhoud en dan liet de kwaliteit een beetje te wensen over. Hij had het zelfs over rond de 100.000 km in twee jaar. De gids vertelde dat althans. Ik vond dat nogal veel en eigenlijk geloof ik dat niet zo. En hij vond ze ook niet lekker rijden
Plaats reactie