Ik zit zelf te denken aan een kapotte bougie of bobine en dus vonk op 1 ipv 2 bougies, daar ga ik morgen dus eerst eens naar kijken, heeft iemand dit wel eens gehad? Zou het ook vanuit de carburateurs kunnen komen?
Plotseling slecht lopen van de BIG
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Vanavond tijdens een rit begon de BIG inneens wat in te houden
hij plofte ook meer en liep inneens 900 I.P.V 1300 toeren stationair en houd er stationair soms met een metaalachtige tik mee op. Bij volle acceleratie lijkt alles het oude
, hij hapert niet in gaat lekker de toeren in.
Ik zit zelf te denken aan een kapotte bougie of bobine en dus vonk op 1 ipv 2 bougies, daar ga ik morgen dus eerst eens naar kijken, heeft iemand dit wel eens gehad? Zou het ook vanuit de carburateurs kunnen komen?
Ik zit zelf te denken aan een kapotte bougie of bobine en dus vonk op 1 ipv 2 bougies, daar ga ik morgen dus eerst eens naar kijken, heeft iemand dit wel eens gehad? Zou het ook vanuit de carburateurs kunnen komen?
-
CrazyWezel
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zie topic van gister avond,
'stationair dood na spelen'
anders is ff je bougies dr meteen uitdraaie en kijke in de dop of ze nog fatsoenlijk vonken..
succes
'stationair dood na spelen'
anders is ff je bougies dr meteen uitdraaie en kijke in de dop of ze nog fatsoenlijk vonken..
succes
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt CrazyWezel ik had het gelezen! En ook even de zoekfunctie gebruikt, heb even de vraag gesteld omdat ik gewoon op de weg reed en al even gespiekt of ik iets verdachts bij de carbs (buitenkant) kon ontdekken.
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Klinkt idd een beetje als losse doppen/bougies of bobine stekkertjes..
Of bekend stekkertje links vlakbij de tank onder de zadel rand
Suc6
Of bekend stekkertje links vlakbij de tank onder de zadel rand
Suc6
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Sja; een mogelijkheid zou kunnen zijn een vervuilde stationair sproeier/toevoer. Ik had hetzelfde probleem, boven de 3000toeren geen probleem, maar stationair onstabiel en veel ploffen in de uitlaat die weg waren na het plaatsen van de nieuwe carbs.
Geen ervaring met slechte bougie's of bobine's maar je zou ze één voor één eens eentje los kunnen trekken om zo te concluderen dat wanneer je een kant los hebt hij niet slechter gaat lopen die onstekings kant kapot is; of wanneer hij helemaal niet meer loopt de andere kant kapot is.
Geen ervaring met slechte bougie's of bobine's maar je zou ze één voor één eens eentje los kunnen trekken om zo te concluderen dat wanneer je een kant los hebt hij niet slechter gaat lopen die onstekings kant kapot is; of wanneer hij helemaal niet meer loopt de andere kant kapot is.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
CrazyWezel
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
bougies checken = bougie er uit draaien, terug in zn dop steken, keertje starten kijken oftie vonkt = goed, geen vonk.. dan istie deaud.
zo ook de andere kant.
je choke ding kun je hendig proberen, dat schuifje tussen je carbs kan dus ook voor problemen zorgen,
bij mij kon ik met mn duim er tegen aandrukken, aan de choke hendel trekken, maar er zat geen beweging in, wel n paar millimeter dattie naar buiten bleefstaan..
-> kabeltje onder het zadel, is die van je standaard, of wat?
zo ook de andere kant.
je choke ding kun je hendig proberen, dat schuifje tussen je carbs kan dus ook voor problemen zorgen,
bij mij kon ik met mn duim er tegen aandrukken, aan de choke hendel trekken, maar er zat geen beweging in, wel n paar millimeter dattie naar buiten bleefstaan..
-> kabeltje onder het zadel, is die van je standaard, of wat?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt mannen! Ik ga morgen met de tips aan de slag ik laat even weten hoe het afloopt.
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Vandaag de tank eraf gehaald en alle stekkertjes nagelopen, ik kon niets onregelmatigs vinden. De bougies eruit gehad en die vonken beide, er een paar andere gebruikte ingedraaid en de tank weer even teruggeplaatst om te horen of ik per ongeluk het euvel verholpen had.
Hij loopt voor mijn gevoel een stuk beter dan gisteren, ik heb hem binnen niet helemaal warm laten draaien en het weer was me te slecht om te rijden.
Ik heb toch mijn twijfels of het verholpen is, maar ook geen zin om de carbs eraf te trekken, ik denk dat ik morgen de beplating er weer op zet en een stuk ga rijden.
Wordt vervolgd!
Hij loopt voor mijn gevoel een stuk beter dan gisteren, ik heb hem binnen niet helemaal warm laten draaien en het weer was me te slecht om te rijden.
Ik heb toch mijn twijfels of het verholpen is, maar ook geen zin om de carbs eraf te trekken, ik denk dat ik morgen de beplating er weer op zet en een stuk ga rijden.
Wordt vervolgd!
-
CrazyWezel
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
misschien anders een idee om een spuitbusje carb reiniger te halen?
ik heb n busje van motorex, dan haal je je luchtfilter er uit,
speel je n beetje met je gas, en spuit je dat spul in je inlaat,
reinigt je gasklap, en hele inlaat systeem n beetje, waarschijnlijk gaat die meuk ook gewoon door je sproeiers, en zal het daar ook wel wat koek oplossen, misschien een ideetje, of het helpt is een 2de
ik heb n busje van motorex, dan haal je je luchtfilter er uit,
speel je n beetje met je gas, en spuit je dat spul in je inlaat,
reinigt je gasklap, en hele inlaat systeem n beetje, waarschijnlijk gaat die meuk ook gewoon door je sproeiers, en zal het daar ook wel wat koek oplossen, misschien een ideetje, of het helpt is een 2de
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Draai eens de aftapdoppen [M17] onder je carb's los, probeer de dop er recht uit te krijgen en kijk even of daar wat drap zit ofzo..
Dan de kraan even open en kijk of de benzine er uit stroomt..
Spoelt wat schoon en je weet dat de toevoer goed is
Dan de kraan even open en kijk of de benzine er uit stroomt..
Spoelt wat schoon en je weet dat de toevoer goed is
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Bedankt Zappa zal ik nog even proberen voor ik hem weer afbouw.
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Hij draaid weer als een zonnetje, de tip van ZAPPA ook nog even uitgevoerd, er zat geen vuil in en de benzine stroomde goed, verder alle bedrading onder de tank nagelopen en wat verstevigd met isolatietape, maar alles leek al goed te zitten, ik heb het probleem per ongeluk verholpen, het kan zijn dat het toch een bougie was, al vonkten de oude wel.
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Speelse weer
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Ja was een meevaller ZAPPA, alleen had ik liever een "echte" oorzaak gevonden, dat had me meer gerust gesteld, ik weet in ieder geval wel dat het niets ernstigs is geweest.
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Om zeker van de oorzaak te zijn de oude bougies weer even ingedraaid en het probleem was weer terug,
Was dus toch een doorgeslagen bougietje! 
Mooi! Ik vind altijd dat het probleem pas is verholpen wanneer de oorzaak daadwerkelijk is gevonden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
CrazyWezel
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
mee eens ja, anders sta je de week er op weer met het zelfde gezeik (mogelijk)
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb gister m'n bougies ook vervangen, Shiny liep niet echt lekker op 3000 rpm rijden, liep een beetje te zoeken naar meer/minder toeren,
met nieuwe kaarsen een stukje minder..
1 was redelijk aangevreten
Wijd de rest maar aan zuiger schade door het zand
Vandaag m'n eerste asfalt ritje gereden, heb voor 3 man voorgereden bij de Snel motoren hamburger tocht.
Had me maar laten neerzetten als "doorijder" maar de BIG heeft laten zien wat ie kon..
Kwam na de aso groep op supersports als 2e weer terug
En supersports kunnen je aardig ophouden in de haakse bochten
Zag nog een gele DR 750 tegemoed komen, ging richting Hollandsche Radding.. Pjlaurens mischien?
met nieuwe kaarsen een stukje minder..
1 was redelijk aangevreten
Wijd de rest maar aan zuiger schade door het zand
Vandaag m'n eerste asfalt ritje gereden, heb voor 3 man voorgereden bij de Snel motoren hamburger tocht.
Had me maar laten neerzetten als "doorijder" maar de BIG heeft laten zien wat ie kon..
Kwam na de aso groep op supersports als 2e weer terug
En supersports kunnen je aardig ophouden in de haakse bochten
Zag nog een gele DR 750 tegemoed komen, ging richting Hollandsche Radding.. Pjlaurens mischien?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
leeuwarder
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 07:28
- Locatie: Leeuwarden
Zappa ik heb hier nog een cilinder en zuiger liggen wat 28.000 KM gedraaid heeft, ik heb er zelf 1200 KM mee gereden (toen draaide ik mijn bak kapot) en die waren olievrij.
Ik wou het eerst op reserve houden, maar omdat mijn huidige blok op de 4.000 KM die ik ermee gereden heb ook geen spat olie verbruikt heeft en ik met het plan loop om de motor te verkopen of in te ruilen mag je me per PM altijd een bod doen als je belangstelling hebt, als je wil mail ik je foto's van alle kanten van het spul.
Ik wou het eerst op reserve houden, maar omdat mijn huidige blok op de 4.000 KM die ik ermee gereden heb ook geen spat olie verbruikt heeft en ik met het plan loop om de motor te verkopen of in te ruilen mag je me per PM altijd een bod doen als je belangstelling hebt, als je wil mail ik je foto's van alle kanten van het spul.
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Maar daar ga ik morgen wat aan doen.. kort lijkt het minder grijs
En dat A-licht is idd wat te zwart.. had ik zelf ook niet zo gedaan..
Maar schoon en glimmend [hoop silliconenspray
is ie wel strak in't pak zo
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
CrazyWezel
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
t viel wel meteen op dat die foto niet met zn eigen nokia is gemaakt
siliconenspray is alleen niet handig als je die kappen nog ooit wil overspuiten.. of je moet ze n badje geven van remmenreiniger ofzo.
siliconenspray is alleen niet handig als je die kappen nog ooit wil overspuiten.. of je moet ze n badje geven van remmenreiniger ofzo.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Nah, waarom overspuiten? heb een reserve kuip set in't zwart liggen
Maar zie het nut niet meer voor een mooi pak, even in de modder spelen en het zand tussen m'n knieen en laarsen schuuren de boel weer kaal
En ben best blij met m'n Nokia
Maar zie het nut niet meer voor een mooi pak, even in de modder spelen en het zand tussen m'n knieen en laarsen schuuren de boel weer kaal
En ben best blij met m'n Nokia
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
zappa.suzuki
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997


