Hoi allemaal,
Ik ben al een tijdje met de afstelling van mijn Dr800 uit 1990 bezig. De motor loopt wel stationair, maar met de nodige moeite. Ook begint hij na een minuut of 2 / 3 te roken en slaat dan vervolgens af. Wanneer ik gas geef slaat de motor gelijk af!
Ik dacht eerst dat de motor nu op een te rijk mengsel draaide, echter kan er zonder te choken niet gestart worden.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn??? De o ringen in de carburateur heb ik inmiddels vervangen de naaldjes nog niet, zou dit de oplossing kunnen zijn? Ik las namelijk op een duitse site dat de naaldjes na ongeveer 50000 km versleten zijn. De mijne heeft 53 op de teller.
m.v.g. Sander
Exact afstellen Dr800
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Carb's blijfen lastig
Standaard set up '90 model;
Hoofd sproeier #117,5
Stationaire sproier 0.6 mm
Naald 5E53 op 3e groef
Luchgmengselschroef 1.5 slag uit en dan zoeken naar hoogste stationaire..
Die 50.000km niet te letterlijk nemen, heb er 1 met 73.000km met de orginele naalden
Stationaire sproeiers niet verstopt?
Vaciumslang benz pomp goed aangesloten?
Lag het blok uit elkaar [nokkenas ketting los], zo ja mischien deze 1 tandje verkeerd..

Standaard set up '90 model;
Hoofd sproeier #117,5
Stationaire sproier 0.6 mm
Naald 5E53 op 3e groef
Luchgmengselschroef 1.5 slag uit en dan zoeken naar hoogste stationaire..
Die 50.000km niet te letterlijk nemen, heb er 1 met 73.000km met de orginele naalden

Stationaire sproeiers niet verstopt?
Vaciumslang benz pomp goed aangesloten?
Lag het blok uit elkaar [nokkenas ketting los], zo ja mischien deze 1 tandje verkeerd..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Even benadrukken hoe belangrijk de luchtmengsel schroefen zijn..
De laatste weken onregelmatig stationaire en erg veel klappen in de uitlaat, stelschroef[en] 1/5 slag meer uit en over
En kijk eens hoe die loopt zonder luchtfilter als je die nog niet vervangen hebt..
De laatste weken onregelmatig stationaire en erg veel klappen in de uitlaat, stelschroef[en] 1/5 slag meer uit en over

En kijk eens hoe die loopt zonder luchtfilter als je die nog niet vervangen hebt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997