Dit onderwerp begon met de vraag naar lagers. Volgende week krijg ik ze binnen maar nu heb ik nog een andere vraag.
Hoe kan ik het beste de oude lagers verwijderen en de nieuwe plaatsen?
Bij de eerste poging om de keerringen en lagers te verwijderen kreeg ik de keerringen er al niet goed uit. Wat is jullie methode om keerringen en lagers te verwijderen?
Voor het plaatsen van de nieuwe wordt aangeraden om het onderdeel waar het lager in moet te verhitten. Maaruh, hoe warm ongeveer?
Is er speciaal gereedschap nodig of is een kunstof hamertje voldoende en moet ik ze gewoon voorzichtig er uit en er in tikken?
Bedankt,
Rob
---------------------------------------------------
Ik ben reeds voorzien!
Waar kan ik betaalbaar lager setjes met keerringen bestellen voor de relay arm en schokdemper van een Yamaha WR450?
Op ebay (USA) wel iets gevonden maar dat wat is weet ik niet.
Hoe verwijder ik de swingarm/linkarm lagers?
Moderator: ghulst
http://www.goallballs.com/Product_Lookup_results.asp
Het setje wiellagers en dichtingen die ik gekocht heb vielen goed mee van prijs. Geen online gedoe maar rechtstreeks bij de dealer gekocht.
Het setje wiellagers en dichtingen die ik gekocht heb vielen goed mee van prijs. Geen online gedoe maar rechtstreeks bij de dealer gekocht.
Husaberg TE250
Nope, gewoon naar de dealer gegaan om nieuwe dichtingen te gaan halen, en met de bedoeling lagers bij skf te gaan halen. Dealer kwam zelf af met dit setje. Was 24euro, dacht ik, voor 3lagers en alle andere ramtam. Leek me niet overdreven. In mijn geval gaat het wel om de achterwiellagers van een huskie in belgie.
Maar als je doorklikt naar de importeur van nederland en effe telefoneert naar welke yamahadealers hij verdeelt, moet je ze zeker kunnen vinden.
Netherlands
Zodiac International B.V. (V Twin)
T: 31 291 288 621
www.zodiac.nl
Maar als je doorklikt naar de importeur van nederland en effe telefoneert naar welke yamahadealers hij verdeelt, moet je ze zeker kunnen vinden.
Netherlands
Zodiac International B.V. (V Twin)
T: 31 291 288 621
www.zodiac.nl
Husaberg TE250
All Balls zijn ookk bij mij leverbaar!!
Ik zal wel een hulpgereedschap voor je maken waar je de lagers mee kan uitpersen/slaan en de nieuwe er ook mee in kan maken.simmetje schreef:Dit onderwerp begon met de vraag naar lagers. Volgende week krijg ik ze binnen maar nu heb ik nog een andere vraag.
Hoe kan ik het beste de oude lagers verwijderen en de nieuwe plaatsen?
Bij de eerste poging om de keerringen en lagers te verwijderen kreeg ik de keerringen er al niet goed uit. Wat is jullie methode om kerringen en lagers te verwijderen?
Voor het plaatsen van de nieuwe wordt aangeraden om het onderdeel waar het lager in moet te verhitten. Maaruh, hoe warm ongeveer?
Is er speciaal gereedschap nodig of is een kunstof hamertje voldoende en moet ik ze gewoon voorzichtig er uit en er in tikken?
Bedankt,
Rob
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Dan moet ik wel even de binnendiameter en de buitendiameter van de oude lagers weten.
Bij een WR426 is dit rond 20 en rond 27.
Bij een WR426 is dit rond 20 en rond 27.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ad, de maten zijn (binnen-buiten): 20-27 bij de linkarm en 22-34? bij de swingarm.
Maar misschien moet je die 34 nog even nameten als je ze binnen hebt want de keerring is er nog niet uit dus ff lastig meten.
Rob.
Maar misschien moet je die 34 nog even nameten als je ze binnen hebt want de keerring is er nog niet uit dus ff lastig meten.
Rob.
KTM 990 Adventure/S
Yamaha WR450F
Yamaha WR450F
Waar het lager in moet uurtje in de oven (100 graden) en lagerbus een nachtje in de vriezer...
Je moet niet doen, je moet niet laten!
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
net anders om lijkt me? want nu zet je lager uit, en wordt je lagerbus kleiner? dan past het toch juist niet? of ligt dat nu aan mij?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
hij bedoelt de opening waar de lager in moet verwarmenCrazyWezel schreef:net anders om lijkt me? want nu zet je lager uit, en wordt je lagerbus kleiner? dan past het toch juist niet? of ligt dat nu aan mij?
en de lagers in de diepvries
maar hij zei lagerbus in plaas van lager
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
@hoelio en woutn,
sorry was net wakker
sorry was net wakker
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !