Binnenkort ga ik een off road tour maken in de bergen en vraag mij af of er een handige en veilige manier is om wat extra benzine mee te nemen.
Mijn mede reizigers rijden veelal met all roads en hebben een grotere tankinhoud t.o.v mijn standaard WR 450 F Ik ben in dit geval dus de zwakste schakel m.b.t de actieradius.
Heeft iemand een idee? Bestaat er bijvoorbeeld een kleine jerrycan die je op het achterspatbord kan bevestigen?
Extra benzine meenemen
Moderator: ghulst
-
op www.allroadmaniacs.com zijn hier diverse topics over geweest.
Acerbis heeft diverse oplossingen.
www.bajadesigns.com heeft ook kleine tanks die aan het frame gehangen kunnen worden. Deze moeten wel uit amerika komen.
www.rallybikecenter.com adverteerd met grotere IMS tanks voor diverse modellen.
Een eenvoudige maar doeltreffende oplossing heb ik gezien op de XR400 van Erwin Dobbelaar. Een rioolbuis met daarin een fles. Of dit voor water of benzine is weet ik niet. Een plastic colafles kan wel tegen benzine.
Acerbis heeft diverse oplossingen.
www.bajadesigns.com heeft ook kleine tanks die aan het frame gehangen kunnen worden. Deze moeten wel uit amerika komen.
www.rallybikecenter.com adverteerd met grotere IMS tanks voor diverse modellen.
Een eenvoudige maar doeltreffende oplossing heb ik gezien op de XR400 van Erwin Dobbelaar. Een rioolbuis met daarin een fles. Of dit voor water of benzine is weet ik niet. Een plastic colafles kan wel tegen benzine.
ktm300mxc
Heb hier een extra benzinetank liggen die je op je vorkbenen vastmaakt. Naarmate de tank leeggetrokken wordt hevelt de benzine van dit vat via een darmpje in je gewone tank over. Eerste kilometers dus wat topzwaar, maar deze benzine wordt eerst verbruikt, dus een probleempje dat snel weer verdwijnt.
grtz,
pHreaC
grtz,
pHreaC
Hier een eigengemaakt frame liggen, maak je aan de boutgaten waar je zadel ook aan vastzit, steunt af op de buddy, daar komt dus het gewicht op en je kan er twee 1,5l (pet)flessen (zijn bewezen met benzine) aan kwijt en ook een plunjezak. Ook acerbis heeft een mooie tank in haar assortiment, 24l.
Iedereen bedankt voor alle tips!Sanne schreef:Hier een eigengemaakt frame liggen, maak je aan de boutgaten waar je zadel ook aan vastzit, steunt af op de buddy, daar komt dus het gewicht op en je kan er twee 1,5l (pet)flessen (zijn bewezen met benzine) aan kwijt en ook een plunjezak. Ook acerbis heeft een mooie tank in haar assortiment, 24l.
Sanne, zou je mij een foto kunnen mailen van het eigengemaakte frame?
Ja hoor, stuur mij maar een PB met je mailadres.Edwin64 schreef:Iedereen bedankt voor alle tips!Sanne schreef:Hier een eigengemaakt frame liggen, maak je aan de boutgaten waar je zadel ook aan vastzit, steunt af op de buddy, daar komt dus het gewicht op en je kan er twee 1,5l (pet)flessen (zijn bewezen met benzine) aan kwijt en ook een plunjezak. Ook acerbis heeft een mooie tank in haar assortiment, 24l.
Sanne, zou je mij een foto kunnen mailen van het eigengemaakte frame?
nb, kan dit frame ook voor jouw maken, voor niks gaat de zon op
Ik voel me vereerdMarc Otten schreef:Een eenvoudige maar doeltreffende oplossing heb ik gezien op de XR400 van Erwin Dobbelaar. Een rioolbuis met daarin een fles. Of dit voor water of benzine is weet ik niet. Een plastic colafles kan wel tegen benzine.
Deze is voor water bedoeld, de 18 liter benzinetank is groot genoeg.
Een 110 mm regenafvoer is precies op maat voor een nederlandse 1,5 liter pet fles. Ik heb er nog een paar tochtstrips in de lengte ingeplakt en dan rammelt ie helemaal niet.
Geen draaidop erop want dat is een erg zware constructie maar zo'n simpel afdop ding dat klemt (soms iets teveel naar m'n zin) en een spanbandje of elastiek eroverheen.
Ik heb strips van ijzer gebogen voor de bevestiging aan het subframe.
#777 - Mijn fotoboekenplank