Op de sr41's zit de choke knop nog op de caberateurs. Er zitten twee standen op, vol choke en half choke open. Door een klemmetje blijft hij op deze 2 standen hangen, totdat het plastic klemmetje versleten raakt.
Het gevolg is dat je choke steeds weer in plopt en tijdens het starten je je hand onder de tank moet houden evenals tijdens het wegrijden en schakelen, zwaar onhandig dus.
Na het bestuderen van dit choke systeempje bleek de oplossing echter heel makkelijk. Het choke systeempje is met sleutel 15 is zo eruit te draaien zonder dat de carbs los hoeven (ik had de tanks los maar zelfs die hoeven denk ik niet persee los).
Vervolgens een kleine tie-rap om het rubbertje waar het stangetje naar binnen gaat. Hieronder zit het klem systeem wat met de tijd verslijt. Het rubbertje kan je er ook vanaf schuiven en dan zie je het klemmetje zitten. Door de tie-rap losser of strakker aan te trekken bepaal je de weerstand van de 2 choke standen. Die van mij heb ik één tikje te zwaar staan waardoor ik hem moeilijk in de middelste stand krijg omdat ik er voorbij schiet omdat ik zoveel druk moet uitoefenen.