En weer eentje voor het doe-het-zelf sleutel topic:
Op de sr41's zit de choke knop nog op de caberateurs. Er zitten twee standen op, vol choke en half choke open. Door een klemmetje blijft hij op deze 2 standen hangen, totdat het plastic klemmetje versleten raakt.
Het gevolg is dat je choke steeds weer in plopt en tijdens het starten je je hand onder de tank moet houden evenals tijdens het wegrijden en schakelen, zwaar onhandig dus.
Na het bestuderen van dit choke systeempje bleek de oplossing echter heel makkelijk. Het choke systeempje is met sleutel 15 is zo eruit te draaien zonder dat de carbs los hoeven (ik had de tanks los maar zelfs die hoeven denk ik niet persee los).
Vervolgens een kleine tie-rap om het rubbertje waar het stangetje naar binnen gaat. Hieronder zit het klem systeem wat met de tijd verslijt. Het rubbertje kan je er ook vanaf schuiven en dan zie je het klemmetje zitten. Door de tie-rap losser of strakker aan te trekken bepaal je de weerstand van de 2 choke standen. Die van mij heb ik één tikje te zwaar staan waardoor ik hem moeilijk in de middelste stand krijg omdat ik er voorbij schiet omdat ik zoveel druk moet uitoefenen.
Versleten choke knop doe-het-zelf
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Voor de mensen die van de schoke op de carbs afwillen, Ik heb van een SR42A nog een perfect setje met chokekabel en alles voor een redelijk bod liggen , heb even een vlotterkamertje eraf gehad en naaldjes zijn ook oke, blok waar het vanaf komt hangt nu onder mijn eigen fiets, dat liep ook keurig met deze carbs, ik heb mijn eigen gemonteerd omdat die een elektr. regeleenheid hebben.
Toen ik hier mee bezig was vroeg ik mij ook af of ik niet mischien ook zo'n choke kabeltje erop wil maar eigenlijk vind ik het wel best zo. Des te minder kabels naar het stuur lopen hoe beter.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Leeuwarder,
Hoeveel wil je voor het setje carbs hebben? Hoeveel hebben ze gelopen?
Nieuwe pakkingen/gasnaalden/geleiders kosten 100 euro totaal.
Hoeveel wil je voor het setje carbs hebben? Hoeveel hebben ze gelopen?
Nieuwe pakkingen/gasnaalden/geleiders kosten 100 euro totaal.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 123
- Lid geworden op: vr mar 21, 2008 08:28
- Locatie: Leeuwarden
Hallo Shifty,
Ze hebben 38.000 gelopen, ik wil voor het setje 100 Eurie's. Ik kan je wel even foto's en typenummers mailen. Ze komen van een SR42A 800CC. Ik heb het cockpitje met de KM stand er eventueel ook bij. Ik heb de motor met deze carbs horen lopen en een vlotternaald bekeken, die was niet ingesleten.
Ze hebben 38.000 gelopen, ik wil voor het setje 100 Eurie's. Ik kan je wel even foto's en typenummers mailen. Ze komen van een SR42A 800CC. Ik heb het cockpitje met de KM stand er eventueel ook bij. Ik heb de motor met deze carbs horen lopen en een vlotternaald bekeken, die was niet ingesleten.
Dan kies ik toch voor een nieuwe pakkingset met naald + geleiders etc, dan kan ik weer 50.000km mee. Straks ben ik over 10.000km weer aan de beurt en daar zit ik niet op te wachten. Die sr42 carbs geven mogelijk ook problemen met afstelling etc en ik ben er niet goedkoper mee uit. Voor mij is dit de makkelijkste weg.
Toch bedankt voor de informatie
Toch bedankt voor de informatie
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.