Ik spreek ze nog wel eens, die jongens van plus veertig, die dan verhalen vertellen over vroeger. "Ja, vroeger, toen kon je hier gewoon kilometers over de zandpaden, door de bossen en over de heides rijden, zonder problemen".
Vroeger was voor mij "Voetbal", en dus heb ik veel gemist van toen het nog overal kon en mocht.
Ik ben van het "nu". Het "nu" dat anti-motor is geworden, omdat ......
Ja waarom eigenlijk?
Wie kan beknopt de geschiedenis van het anti-motor beleid uit de doeken doen, zodat ik ook begrijp waarom we tegenwoordig niet meer alles mogen wat toen wel mocht.
En kom nou niet meteen aan met: die groenen en die boomhuckers etc, (want ik ken groenen die ook van offroad rijden houden)want dat vind ik te eenvoudig. Dus vooral die "oudjes" die het hebben zien veranderen, gaarne jullie commentaar. Zonder iedereen te gaan "afzeiken" aub.
Die anti-motor stemming in de NL, vooral nu of ook vroeger?
Moderator: ghulst
Wil ik eigelijk ook wel weten.
Als ik de verhalen hoor van familie, kon je vroeger doodleuk zonder rijbewijs rijden, en als je dan politie tegenkwam, dan vroegen die gewoon of het mocht van je ouders ?
Of met de motor in het veld rijden, terwijl je de eigenaar van het veld niet eens kende, en niemand die er wat van zei ?
Waar zijn de tijden...Ik had me serieus kunnen amuseren
Als ik de verhalen hoor van familie, kon je vroeger doodleuk zonder rijbewijs rijden, en als je dan politie tegenkwam, dan vroegen die gewoon of het mocht van je ouders ?
Of met de motor in het veld rijden, terwijl je de eigenaar van het veld niet eens kende, en niemand die er wat van zei ?
Waar zijn de tijden...Ik had me serieus kunnen amuseren
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Eind jaren 80 reed ik brommer en toen kon je nog overal urenlang zonder gezeur in de bossen rijden. Ook heidegebied was geen probleem. Vaak gingen we in de schoolpauze op de hei rondcrossen.
Later, begin jaren 90 ook zonder problemen met de XT500 door het bos geknald. Je kwam toen eigenlijk gewoon nooit niemand tegen. Naar motorrij-les ging ik trouwens op de motor . Was ook niet echt een probleem zolang je hem maar verzekerd had. Wel een keer een waarschuwing gehad omdat ik een eenrichtingsbord negeerde. Ja, een WAARSCHUWING!. Een agent in burger had me zien rijden en die belde me netjes op. Tegenwoordig mag je daar vast voor voorkomen.
Ook op de weg was veel meer mogelijk. Op provinciale wegen was de middenstreep mijn rijbaan en op de snelweg kon ja altijd links langs de vangrail inhalen terwijl je hem netjes op 180 hield.
Misschien ben ik wel de oorzaak van al dat gezeur.
Nu ben ik ouder en wijzer en zeur ik over de rest
Ik ben trouwens geen 40+. Mag ik dan wel antwoorden?!?!
Later, begin jaren 90 ook zonder problemen met de XT500 door het bos geknald. Je kwam toen eigenlijk gewoon nooit niemand tegen. Naar motorrij-les ging ik trouwens op de motor . Was ook niet echt een probleem zolang je hem maar verzekerd had. Wel een keer een waarschuwing gehad omdat ik een eenrichtingsbord negeerde. Ja, een WAARSCHUWING!. Een agent in burger had me zien rijden en die belde me netjes op. Tegenwoordig mag je daar vast voor voorkomen.
Ook op de weg was veel meer mogelijk. Op provinciale wegen was de middenstreep mijn rijbaan en op de snelweg kon ja altijd links langs de vangrail inhalen terwijl je hem netjes op 180 hield.
Misschien ben ik wel de oorzaak van al dat gezeur.
Nu ben ik ouder en wijzer en zeur ik over de rest
Ik ben trouwens geen 40+. Mag ik dan wel antwoorden?!?!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
In de gemeente Nunspeet staat het al zeker 20 jaar in de APV, dat je nergens met de motor onverhard mag rijden. De controle is toen ook begonnen.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Ik wil daar nog wel eens "induiken", in die APV. Bij mijn weten is er een uitspraak van rechter de Boer in Tilburg, dat een gemeente in overtreding met de grondwet is, als men in een hele gemeente alle onverharde wegen verboden gebied verklaart voor een bepaalde groep verkeersdeelnemers . In de gemeente Reusel de Mierden hebben ze dat ook geprobeerd. Alle borden staan er nog, maar het verbod was te ingrijpend in de bewegingsvrijheid van de beoogde groep verkeersdeelnemers .
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
ik denk dat het te druk is in nederland.
de hele maatschappij is/of wordt opgejaagd door verschillende redenen, en "gepest" door de overheid. als een of andere persoon de hele werkweek wordt opgejaagd of frustaties (mee)krijgt van z'n werk en/ofhet hele gebeuren in het nederland, en dan in het weekend wanneer alles weer even tot rust moet komen een paar "herrie"makende motoren ziet, is dat hem teveel.
vroeger was dat anders, toen kon iedereen z'n gang gaan en als het niet de spuigaten uitliep was er niets aan de hand.
ik ben net 30 dus kan niet over vroeger praten, maar ik merk wel een groot verschil tegenover de tijd dat ik 14 was.
ikzelf heb ook wel genoeg van al dat gezeur in nederland en ben dan ook van plan om deze mestplaat te verlaten.
de hele maatschappij is/of wordt opgejaagd door verschillende redenen, en "gepest" door de overheid. als een of andere persoon de hele werkweek wordt opgejaagd of frustaties (mee)krijgt van z'n werk en/ofhet hele gebeuren in het nederland, en dan in het weekend wanneer alles weer even tot rust moet komen een paar "herrie"makende motoren ziet, is dat hem teveel.
vroeger was dat anders, toen kon iedereen z'n gang gaan en als het niet de spuigaten uitliep was er niets aan de hand.
ik ben net 30 dus kan niet over vroeger praten, maar ik merk wel een groot verschil tegenover de tijd dat ik 14 was.
ikzelf heb ook wel genoeg van al dat gezeur in nederland en ben dan ook van plan om deze mestplaat te verlaten.
toen ik begon met rijden (zo eind jaren 80), waren de bossen en hei open voor alles en iedereen.
motoren, jeeps, paarden, je kwam het allemaal tegen.
De ellende is volgens mij begonnen toen het milieu prioriteit werd.
En nog steeds wordt elke kleine misstap van een offroadrijder breed uitgemeten in de media, om de aandacht af te leiden van de massale boskap om snelwegen te verbreden.
Wij maken het milieu niet kapot, het is net andersom!
motoren, jeeps, paarden, je kwam het allemaal tegen.
De ellende is volgens mij begonnen toen het milieu prioriteit werd.
En nog steeds wordt elke kleine misstap van een offroadrijder breed uitgemeten in de media, om de aandacht af te leiden van de massale boskap om snelwegen te verbreden.
Wij maken het milieu niet kapot, het is net andersom!
hey Husk , mooie vraag maar volgens mij heb je het antwoord al
kijk naar hoe we vroeger *mochten* rijden in het havengebied , geen agent intresseerde het wat , en dat je afentoe de openbare weg overstak , kon ze ook geen zorg zijn , kilometers cross en offroad terrein hadden we tot ons beschikking ...we waren er zelf bij toch .
toen kwamen de klachten vanuit de hoek van het golfveld .. en vervolgens de projectontwikkelaars , die hun grond beter kunnen gebruiken voor de aanleg en uitbreiding van het industrie gebied .
zoals als ik denk dat het zit : er is steeds minder ruimte in het steeds drukker en dichterbevolkt wordende Nederland , er is minder tollerantie
tussen motorliefhebbers en niet-motorliefhebbers en grond dat als bouwterrein wordt gebruikt , brengt nu eenmaal meer op dan er een crossbaan op te leggen.
kijk naar hoe we vroeger *mochten* rijden in het havengebied , geen agent intresseerde het wat , en dat je afentoe de openbare weg overstak , kon ze ook geen zorg zijn , kilometers cross en offroad terrein hadden we tot ons beschikking ...we waren er zelf bij toch .
toen kwamen de klachten vanuit de hoek van het golfveld .. en vervolgens de projectontwikkelaars , die hun grond beter kunnen gebruiken voor de aanleg en uitbreiding van het industrie gebied .
zoals als ik denk dat het zit : er is steeds minder ruimte in het steeds drukker en dichterbevolkt wordende Nederland , er is minder tollerantie
tussen motorliefhebbers en niet-motorliefhebbers en grond dat als bouwterrein wordt gebruikt , brengt nu eenmaal meer op dan er een crossbaan op te leggen.
4 strokes only !!
Het is geen typisch nederlands fenomeen ,George, het is gewoon een teken van de onverdraagzaamheid van tegenwoordig. Niemand kan nog iets hebben, of er wordt een klacht ingediend.
Het vrij rijden zal er alleen maar op achteruit gaan, maar bepaalde gevestigde organisaties zorgen tegenwoordig voor prachtige offroad-evenementen (transardennaise, 4 uren van Voeren, Valkenswaard,....), die er zelfs qua rijplezier en traject op vooruitgaan. Laat ons maar blij zijn dat we dat nog hebben.
Het vrij rijden zal er alleen maar op achteruit gaan, maar bepaalde gevestigde organisaties zorgen tegenwoordig voor prachtige offroad-evenementen (transardennaise, 4 uren van Voeren, Valkenswaard,....), die er zelfs qua rijplezier en traject op vooruitgaan. Laat ons maar blij zijn dat we dat nog hebben.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Klopt en dat is niet van de ene dag op de andere gekomen en ook niet uit de lucht komen vallen.Houten Klaas schreef:In de gemeente Nunspeet staat het al zeker 20 jaar in de APV, dat je nergens met de motor onverhard mag rijden. De controle is toen ook begonnen.
Pas begin jaren tachtig is in NL de noppenfiets massaal populair geworden. Lokale helden reden door de week met crossers en in de weekeinden werd er massaal offroad-ritten gereden door lieden van heinde en verre.
Op een gegeven moment was het zelfs zo bont dat de KNMV de grootste problemen had met toestemmingen voor een strak gereglementeerde enduro op ´ondergrondvriendelijke´ banden omdat bij vage offroadritten door ongeleide projectielen met de grofste profielen de regio omgeploegd were.
En nee, het waren niet ´de groenen´die om maatregelen vroegen; door misbruik door teveel rijders kwamen er klachten van boeren, burgers en buitenlui en hebben (lokále!!) gemeentebesturen vrij massaal via APV de boel afgesloten door bovenstaande bepalingen. Er was réden voor!
Door puur misbruik hebben de noppenrijders in die tijd in een paar jaar zélf de mogelijkheden verminderd.
peter
www.huertecilla.net
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Daar wringt de schoen.roen schreef:vroeger was dat anders, toen kon iedereen z'n gang gaan en als het niet de spuigaten uitliep was er niets aan de hand.
In NL is dat in de jaren tachtig fout gegaan en hier in andalucia is dan nu zo.
Vrijheid geeft ook verantwoordelijkheid
Wanneer iemand of een groep blijkbaar niet met die vernatwoordelijkheid om kan gaan, dan wordt die vrijheid vanzelf beperkt.
Het is kortzichtig om de beperker dan de schuld te geven.
Ik ben vanuit het Gooi eerst de IJsselmeerpolders ingetrokken, steeds verder en uiteindelijk NL uit. Hier zie ik het de afgelopen 8 jaar ook veranderen. Als ze niet zelfreguleren hebben de noppenrijders op de caminos geen 5 jaar meer hier. Je rijdt nu eenmaal niet alleen op de wereld en jouw rechten houden op waar ze die van een ander schenden
Dat heeft NIETS met alleen noppen te maken. Ook met honden (mogen niet los) en paarden (mogen niet poepen) is dit exáct hetzelfde; ook díe veroorzaken hun eigen problemen.
peter
www.huertecilla.net
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Klopt helemaal. Het waren niet alleen de locals, van heinde en verre kwamen ze hiernaar toe om te rijden.Huertecilla schreef:Klopt en dat is niet van de ene dag op de andere gekomen en ook niet uit de lucht komen vallen.Houten Klaas schreef:In de gemeente Nunspeet staat het al zeker 20 jaar in de APV, dat je nergens met de motor onverhard mag rijden. De controle is toen ook begonnen.
Pas begin jaren tachtig is in NL de noppenfiets massaal populair geworden. Lokale helden reden door de week met crossers en in de weekeinden werd er massaal offroad-ritten gereden door lieden van heinde en verre.
Op een gegeven moment was het zelfs zo bont dat de KNMV de grootste problemen had met toestemmingen voor een strak gereglementeerde enduro op ´ondergrondvriendelijke´ banden omdat bij vage offroadritten door ongeleide projectielen met de grofste profielen de regio omgeploegd were.
En nee, het waren niet ´de groenen´die om maatregelen vroegen; door misbruik door teveel rijders kwamen er klachten van boeren, burgers en buitenlui en hebben (lokále!!) gemeentebesturen vrij massaal via APV de boel afgesloten door bovenstaande bepalingen. Er was réden voor!
Door puur misbruik hebben de noppenrijders in die tijd in een paar jaar zélf de mogelijkheden verminderd.
peter
www.huertecilla.net
Maar hoe is dit te voorkomen in andere gebieden. Stille uitlaat, eenvoudig rijden we in principe allemaal mee, een orginele of met db killer. Groepen niet al te groot,wordt wat lastiger. Netjes rijden, eenvoudig Maar dan nog zullen er klachten komen.
Kortom je trekt altijd aan het kortse eind. Zelfs met overleg met de bestuurders. De bevolkingsdichtheid is te groot en te veel tegenstanders.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Voorbeeld:Houten Klaas schreef:Kortom je trekt altijd aan het kortse eind. Zelfs met overleg met de bestuurders. De bevolkingsdichtheid is te groot en te veel tegenstanders.
Deltawing-met-motor wordt hier in de vallei vrij fanatiek gevlogen door een´páár locals.
Het is helder dat je voor die hobby bergen en een dunbevolkt gebied nodig hebt.
Die dingen zijn hoe en waar ook echter van verre opmerkbaar, een paar van die dingen zijn al hinderlijk aanwezig en een paar meer vormen overlast.
De liefhebbers hier in het dorp zien niet dat ze door hun enthousiasme hun eigen graf graven. Die paar jongens zijn geen probleem, maar hun reclame voor hun prachtige lievelingsberg maakt dat de eigenaar van de noodhelling een hangslot op zijn hek gefrut heeft en die aan de noordzijde heeft nu ook een hek laten zetten.
Het is én helder dat een dergelijk vliegding in de Randstad niet thuis hoort én dat door toename van druk overlast beperkende maatregelen afdwingt.
Zo kunnen noppenmotorfietsen nu eenmaal niet overal rijden en een paar ´teveel´ diskwalificeren zich vanzelf.
Omdat ´we´; noppenrijder, ruiters en ATBers een mooie route hier willen behouden wordt die niet gemarkeerd noch gepromoot.
De burgemeester: ´Jongens ik rij dat ook graag maar jullie moeten zélf overlast voorkomen want als ík het moet doen is het, ook voor mij, over met die route.´
peter
www.huertecilla.net
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
interessante topic...
Vroeger stonden er ook geen flitspalen, kon je zelfs met een krot van een auto rustig van A naar B rijden. Het gekke is dat men toen wel meer respect voor de politie had dan nu.
Ik denk dat er een paar dingen aan de hand zijn:
Nederland is af. Enige wat ons rest is fine-tunen van regeltjes terwijl de overheid gelijktijdig roept dat ze willen dat het makkelijker wordt. Minder regeltjes, minder formulieren etc. Heb vanuit mijn werk geregeld met vergunningen te maken en kan jullie melden dat het alleen maar gekker wordt. Het lijkt er ook sterk op dat de overheid zich steeds meer indekt. Alles moet onderbouwd worden met onderzoeksrapporten. (verkeersafwikkeling, flora- en fauna inventarisaties, bodemkundige verkenningsrapporten, akoestische rapporten noem maar op. Als er dan in de marge nog ruimte is kan een innitiatief van een ondernemer tot ontplooiing komen. (zie hier alle ingedrienten die een milieuvergunning voor een crossclubje in de weg zitten.)
Daarnaast vind ik dat er door de sport/fabrikanten te weinig op deze ontwikkeling in wordt gespeeld. Duurzaamheid is tegenwoordig het sleutelwoord. Laats bij een MX2 grandprix in Halle geweest. Wat een klere herrie zeg. Geluid van zo'n bike is erg gaaf maar het gaat gewoon te hard naar mijn idee. Ik weet dat een uitlaatje belangrijk is voor het presteren van de motor, maar als hier een algemene ristrictie wordt neergelegd geldt dat voor iedere motor en iedere fabrikant en vast en zeker dat de pk-tjes er nog steeds uit zullen komen. Desnoods met een grotere cilinderinhoud. Stel je eens voor dat de crossmotoren de helf minder geluid zouden produceren, dat je ze op het parc-fermee bijna niet hoort. Ik denk dat er dan al een stuk minder ophef zou zijn.
Die ATB-jongens zijn ook relatief gevaarlijk op de voetpaden en hebben hun eigen MTB-routes door de natuurgebieden gekregen, net als de ruiters en de voetgangers. Ik zie ook wel dat de snelheid van een motor hier een knelpunt is in het kader van veiligheid, maar kan me bossen voorstellen met een lage natuurwaarde, ergens langs een snelweg bijvoorbeeld waar je mooie enduro-routes zou kunnen neerleggen. Ook leuk voor die gasten met die 4X4 tjes.
Ander punt dat hier op aansluit: Ruimte wordt in NL kunstmatig schaars gehouden. Bovendien als je iets wilt ontwikkelen moet je door de verschillende procedures waarbij belanghebbenden kunnen reageren. Een vogelbeschermingsclubje uit Zeeland bijvoorbeeld, zou om die reden bezwaar kunnen maken op een dergelijk initiatief dat ergens in de kop van Groningen ontwikkeld zou worden. En ze zouden het maar zo tot aan de raad van state kunnen rekken.
Het eigen initiatief van de motorrijder die ook van de natuur houdt, maar ook graag door een bosje rijdt, komt dan om de hoek, trapt dat ding aan en rijdt zijn rit met als gevolg dat hij overlast veroorzaakt in de ogen van anderen.
Jammer allemaal. In de Algarve heb ik geweldig offroad gereden onder leiding van een gids en dit ging in harmonie met de bovolking, de omgeving en de natuur!
Lang lulverhaal maar ben er nu wel weer vanaf...
Zo
Vroeger stonden er ook geen flitspalen, kon je zelfs met een krot van een auto rustig van A naar B rijden. Het gekke is dat men toen wel meer respect voor de politie had dan nu.
Ik denk dat er een paar dingen aan de hand zijn:
Nederland is af. Enige wat ons rest is fine-tunen van regeltjes terwijl de overheid gelijktijdig roept dat ze willen dat het makkelijker wordt. Minder regeltjes, minder formulieren etc. Heb vanuit mijn werk geregeld met vergunningen te maken en kan jullie melden dat het alleen maar gekker wordt. Het lijkt er ook sterk op dat de overheid zich steeds meer indekt. Alles moet onderbouwd worden met onderzoeksrapporten. (verkeersafwikkeling, flora- en fauna inventarisaties, bodemkundige verkenningsrapporten, akoestische rapporten noem maar op. Als er dan in de marge nog ruimte is kan een innitiatief van een ondernemer tot ontplooiing komen. (zie hier alle ingedrienten die een milieuvergunning voor een crossclubje in de weg zitten.)
Daarnaast vind ik dat er door de sport/fabrikanten te weinig op deze ontwikkeling in wordt gespeeld. Duurzaamheid is tegenwoordig het sleutelwoord. Laats bij een MX2 grandprix in Halle geweest. Wat een klere herrie zeg. Geluid van zo'n bike is erg gaaf maar het gaat gewoon te hard naar mijn idee. Ik weet dat een uitlaatje belangrijk is voor het presteren van de motor, maar als hier een algemene ristrictie wordt neergelegd geldt dat voor iedere motor en iedere fabrikant en vast en zeker dat de pk-tjes er nog steeds uit zullen komen. Desnoods met een grotere cilinderinhoud. Stel je eens voor dat de crossmotoren de helf minder geluid zouden produceren, dat je ze op het parc-fermee bijna niet hoort. Ik denk dat er dan al een stuk minder ophef zou zijn.
Die ATB-jongens zijn ook relatief gevaarlijk op de voetpaden en hebben hun eigen MTB-routes door de natuurgebieden gekregen, net als de ruiters en de voetgangers. Ik zie ook wel dat de snelheid van een motor hier een knelpunt is in het kader van veiligheid, maar kan me bossen voorstellen met een lage natuurwaarde, ergens langs een snelweg bijvoorbeeld waar je mooie enduro-routes zou kunnen neerleggen. Ook leuk voor die gasten met die 4X4 tjes.
Ander punt dat hier op aansluit: Ruimte wordt in NL kunstmatig schaars gehouden. Bovendien als je iets wilt ontwikkelen moet je door de verschillende procedures waarbij belanghebbenden kunnen reageren. Een vogelbeschermingsclubje uit Zeeland bijvoorbeeld, zou om die reden bezwaar kunnen maken op een dergelijk initiatief dat ergens in de kop van Groningen ontwikkeld zou worden. En ze zouden het maar zo tot aan de raad van state kunnen rekken.
Het eigen initiatief van de motorrijder die ook van de natuur houdt, maar ook graag door een bosje rijdt, komt dan om de hoek, trapt dat ding aan en rijdt zijn rit met als gevolg dat hij overlast veroorzaakt in de ogen van anderen.
Jammer allemaal. In de Algarve heb ik geweldig offroad gereden onder leiding van een gids en dit ging in harmonie met de bovolking, de omgeving en de natuur!
Lang lulverhaal maar ben er nu wel weer vanaf...
Zo
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Tsja, wat doe je er aanHouten Klaas schreef:Het waren niet alleen de locals, van heinde en verre kwamen ze hiernaar toe om te rijden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
van de week sprong dr een boomknuffelaar voor mn motor, op een openbaar zandpad
tja fijn is anders.. terwijl ik toch langsaam passeerde, het stofte wel misschien een beetje.. maargoed.. het was droog..
er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn, op welke manier je het ook doet.
verder zijn we hier thuis uitgerust met echt rot buren, als ik mn motor stationair laat draaien voor een paar minuten heb ik al klachten binnen.. en dat is dan met een originele uitlaat met stofzuiger geluid..
tja fijn is anders.. terwijl ik toch langsaam passeerde, het stofte wel misschien een beetje.. maargoed.. het was droog..
er zijn altijd mensen die het ergens niet mee eens zijn, op welke manier je het ook doet.
verder zijn we hier thuis uitgerust met echt rot buren, als ik mn motor stationair laat draaien voor een paar minuten heb ik al klachten binnen.. en dat is dan met een originele uitlaat met stofzuiger geluid..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
tis in alle gemotoriseerde sporten het zelfde...
Bij ons in de gemeente in een klein vliegveld waar aan zweefvliegen gedaan wordt. Ze slepen de zwevers op met een klein motorvliegtuig (Piper). In de vliegerij is nen demper helemaal not done... je verliest enekele pk's klinkt het dan.
Een zweefvliegtuig merk je niet, maar die ellendige sleper. Ik ben zelf daar ook zweefvlieger, en ik heb zo het vermoeden dat tussen dit en 5 jaar ze daar ook last gaan krijgen.
maja, wie niet horen wil moet voelen zeker...
Bij ons in de gemeente in een klein vliegveld waar aan zweefvliegen gedaan wordt. Ze slepen de zwevers op met een klein motorvliegtuig (Piper). In de vliegerij is nen demper helemaal not done... je verliest enekele pk's klinkt het dan.
Een zweefvliegtuig merk je niet, maar die ellendige sleper. Ik ben zelf daar ook zweefvlieger, en ik heb zo het vermoeden dat tussen dit en 5 jaar ze daar ook last gaan krijgen.
maja, wie niet horen wil moet voelen zeker...
Normaal ben ik het niet eens met de uitspraak 'vroeger was alles beter', maar in deze context ben ik er 100% mee eens!
Dingen veranderen logischerwijs omdat dingen verbeteren. Verbeteren in de zin van 'verbeteren voor de grootste groep mensen', dat is democratie. Net zoals de 70% lager geschoolde die voor 70% de toekomst van het land bepalen. De grootste groep is helaas niet altijd de slimste of die het meest kan relativeren.
In het offroad motor verhaal zijn WIJ nu helaas net die kleine groep die het minst te zeggen heeft waardoor we figuurlijk ook eens het stof happen
Dingen veranderen logischerwijs omdat dingen verbeteren. Verbeteren in de zin van 'verbeteren voor de grootste groep mensen', dat is democratie. Net zoals de 70% lager geschoolde die voor 70% de toekomst van het land bepalen. De grootste groep is helaas niet altijd de slimste of die het meest kan relativeren.
In het offroad motor verhaal zijn WIJ nu helaas net die kleine groep die het minst te zeggen heeft waardoor we figuurlijk ook eens het stof happen
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Moet dit tegenspreken. Mensen met meeste invloed bepalen wat er gedaan wordt in dit land. Is niet automatisch de grootste groep.Shifty-PK schreef:Net zoals de 70% lager geschoolde die voor 70% de toekomst van het land bepalen. De grootste groep is helaas niet altijd de slimste of die het meest kan relativeren.
:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Anders zou de grootste groep wel wat meer verdienen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Op zo'n pad rijden ook auto's waarbij het stoft, maar ze rijden zelf waarschijnlijk een auto dus hoor je daar niets van. Wij moeten er echter voor zorgen dat het bij voetgangers totaal niet stoft, in ons eigen belang.CrazyWezel schreef:terwijl ik toch langsaam passeerde, het stofte wel misschien een beetje.. maargoed.. het was droog..
..
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Wat ook meespeelt is dat door de toegenomen welvaart en efficientere productieprocessen dit soort hobbies voor een grotere groep bereikbaar zijn geworden. Vroeger moest je toch bemiddeld zijn om op een motor door de bossen te kunnen jagen. Tegenwoordig kan dat met een modaal inkomen ook prima.
Verder is het allemaal vergeefse moeite. De norm is dat je een bos wandelend of desnoods vanaf een paarderug hoort te beleven. Alle andere vormen, ook mountainbiken, zijn not done en dienen te worden bestreden. Dat zal de komende jaren niet meer veranderen vrees ik
GJ
Verder is het allemaal vergeefse moeite. De norm is dat je een bos wandelend of desnoods vanaf een paarderug hoort te beleven. Alle andere vormen, ook mountainbiken, zijn not done en dienen te worden bestreden. Dat zal de komende jaren niet meer veranderen vrees ik
GJ
Een GS is pas een GS als 'ie smerig is!