het is zover

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
BIG88

vandaag in een wolk van rook en met een indrukwekkende topsnelheid van wel 30 km/h over de ring amsterdam naar huis gereden
ik denk dat mijn zuiger het aardse bestaan heeft veruild voor de zuigerhemel :cry:
have BIG fun

D.F.M.T.
Leo

Sterkte met de verwerking van het verlies :(

LEO
spgoesdakar

Hans,

we wisten dat ie niet helemaal gezond meer was maar zo erg had ik niet verwacht. :(

Zijn baasje is niet altijd helemaal lief voor hem geweest :wink:

Veel sterkte. :?
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki

Arme RR2, hoop dat ie een nieuwe hart transplantatie krijgt voor 19 Juli :(

Sterke Hans :( Hoop dat je wat hebt liggen, anders heb ik mischien nog wat liggen :wink:

Zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Shifty-PK
Contacteer:

hoeveel km stond er nu op?

succes met het herstel, hopelijk is het probleem met honen en overmaat zuiger opgelost.

ik ben wel benieuwd naar de fotos van binnen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
CamoKat

Nou ... Afbeelding .... zocht ik nog een nogal budget opknap DR voor een side-projectje :roll: :wink:

Maar das voor Hans niet zo leuk ... 'k hoop dat het met een zuiger, pakkingen en wat schoonmaken verholpen kan worden en je binnenkort weer de weg op kan of de modder in.

sterkte,
Dennis 8)
leeuwarder

Veel sterkte Big88, Net als Shifty ben ik ook nieuwsgierig naar de staat van de zuiger en cilinder :shock: , ik heb nog een goed setje liggen, cilinder en zuiger. Het is van mijn vorige blok waar bij 29.000 KM de derde versnelling uit liep :evil: (ik heb er toen een heel ander blok onder gezet)
Ik ben van plan dat op reserve te houden, maar als je niet verder komt dan mag je natuurlijk altijd een bod doen.

Ik heb er zelf 1000 KM mee gereden en die waren olievrij :wink:
Shifty-PK
Contacteer:

ohja, indicatie wat de reparatie aan de zuiger gaat kosten:
1e overmaat 0,5 zuiger met veren 260euro bij hessler
kop en voet pakkingen 50 euro
uitboren 1e overmaat cylinder + honen 55 euro (bij auto revisie bedrijf)

als de rest van de motor nog in orde is is het best de moeite waard. nokkenasketting ligt dan ook los dus ff checken of die nog binnen zijn grens ligt.
Laatst gewijzigd door Shifty-PK op za jun 21, 2008 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
BIG88

tsja,ik kan natuurlijk niet zeggen dat het echt een verrassing is dat er wat mis zou gaan, had alleen gehoopt nog een maandje door te rijden
en ik heb geen idee hoeveel het blok heeft gelopen, wel dat de BIG ooit gestolen is geweest en na zo'n 3 weken is terug gevonden in een moddersloot (onder water) zonder tellers, verlichting en plastic
hij heeft dan ook een moeilijke jeugd gehad, en ik heb hem ook al niet vertroeteld
tot nog toe ben ik nog niet verder gekomen als de klepdekseltjes demonteren, ingelopen nokas en tuimelaars heb ik alvast gezien
moest onderweg van duitsland naar nederland ook al mijn a.wiel wat naar achter zetten omdat de ketting te los kwam en hij staat alweer veel te los
gaat ook erg hard achteruit opeens maar hij zit er al 20.000 op dus was ook te verwachten
en om het verhaal compleet te maken.lekt de l.vorkpoot keerring
dat maakt dus al zeker 1000,- aan onderdelen denk ik, dat word het dus niet
ik heb nog een SR43 donor liggen, maar die vonkt niet en heb ik nooit horen lopen
dus ik ga eens kijken of ik dat kan oplossen met de onsteking van de RR2, en dan kijken hoe ik dat compleet met bijbehorende carbs en cdi in de RR2 kan proppen
en als reserve nr. 8 ziet het er naar uit dat ik 5 juli met shifty en zappa een ritje "moet" gaan doen
enige haast is dus wel geboden :roll:
have BIG fun

D.F.M.T.
leeuwarder

Big88 let er wel op dat je hetzelfde vliegwiel gebruikt dat bij de CDI en Carbs (met of zonder electr. regeling) hoort, er zit verschil in de vliegwielen. Ik heb daar veel gezoek door gehad, motor wou niet meer als 2000 toeren draaien. Het bijbehorende vliegwiel geplaatst en alles liep weer als een zonnetje. (Je hebt er wel een speciaal trekkertje voor nodig)
BIG88

ik heb een slijptol en een lasapparaat, dus dat trekkertje zal wel lukken
maar ik zal even goed opletten bij de viegwielen etc. thanks
have BIG fun

D.F.M.T.
zappa.suzuki

Hoe gaat ie nu Hans?

Zijn er net weer 3 afgevallen voor de ARM rit, dus je kan/moet mee :wink:

En Leo, je staat ook op die lijst, ga je nog mee? verbazend dat je je beest nog niet verkocht hebt trouwens... [XR650R]
Leo

zappa.suzuki schreef:En Leo, je staat ook op die lijst, ga je nog mee?]

Als:
- de brommer er 5 juli nog is
- de tegelzetter 5 juli niet prikt als datum
dan bennik erbij
zappa.suzuki schreef: verbazend dat je je beest nog niet verkocht hebt trouwens... [XR650R]
kopen ?

LEO
zappa.suzuki

Gaat ie ook weg op afbetaling?

En wat is het nummer van de tegelzetter? Zorg er voor dat ie de 5e niet pikt :wink:
spgoesdakar

leeuwarder schreef:Big88 let er wel op dat je hetzelfde vliegwiel gebruikt dat bij de CDI en Carbs (met of zonder electr. regeling) hoort, er zit verschil in de vliegwielen. Ik heb daar veel gezoek door gehad, motor wou niet meer als 2000 toeren draaien. Het bijbehorende vliegwiel geplaatst en alles liep weer als een zonnetje. (Je hebt er wel een speciaal trekkertje voor nodig)
Dit verklaart misschien waarom de mijne niet fatsoenlijk loopt met een sr42 blok (org sr43.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
zappa.suzuki

Zitten puls gevers op de rotor die verschillen in type en jaartal, de 800 na '96 heeft bv een elektronische carb lezer en dus oets andere rotor..
Gebruik de rotor uit je oude blok :wink:
Plaats reactie