garmin quest

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

garmin quest

Bericht door kriscros »

aangezien een quest geen trackmenu heeft moet ik tracks omvormen naar routes met wingdb. dit lukt allemaal goe maar een route kan maar 250 punten bevatten . Nu verbeter ik de vele routes en verminder ik het aantal punten waar het mogelijk is zodat ik het aantal routes van 1 grote rit gehalveerd zou kunnen worden. Hoe kan je in mapsource van twee routes 1 route maken? Bij tracks heb je het gereedchap "track samenvoegen en track verdelen" maar bij routes lukt het mij niet.
Ik hoor het graag
groetjes
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Kris,

Converteer eens met de routes naar tracks en voeg ze dan samen?
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

Bericht door kriscros »

jawel heb ik al geprobeerd. hier meer uitleg misschien weet jij wat ik fout doe? ik laad de gereden track in de pc ( dit zijn er soms 15 door wegvallen ontvangst of uitschakelen toestel) . dan maak ik er 1 track van en converteer ze naar meerdere routes (max 250 punten) dan verbeter ik ze waar ik fout gereden ben en haal er zoveel mogelijk punten uit met de bedoeling om zo weinig mogelijk routes te verkrijgen. Hierna converteer ik ze terug naar track om ze te verbinden en converteer ik ze terug naar routes. hierna zegt hij bij het openen " geen geldig mapsource bestand" je wil niet weten hoelang je over een rit van 600 km bezig bent om ze te verbeteren dus hoop dat het geen verloren werk is. alvast bedankt
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Misschien doe je wel meerdere dingen 'onhandig'; fout bestaat niet. Wat is het wat je probeert te doen? Heb je tracks opgenomen of teken je met de hand een route?

Wat voor route is het? Verhard/onverhard? Voor de motor of voor de ATB?

Als ik meer weet van de context, dan kan ik je wellicht de handigste tip geven.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

Bericht door kriscros »

het is de bedoeling om eerder opgenomen tracks terug te rijden zonder iedere 50 km of zelfs minder te moeten overschakelen naar een volgende route. enduroritten gaat het over dus 80%onverhard . de opgenomen track is meestal meerdere malen onderbroken dus ik verbind ze als ze nog track zijn maar een track bewerken lukt mij niet zo goed. Een route daar kan je makkelijk trackpunten wissen en stukken verleggen waar je fout gereden bent. Misschien is het mogelijk om eerst de track volledig te verbeteren zodat je maar 1 keer naar route moet converteren . Dan gaat het namelijk wel goed . van track naar route ,verbeteren ,dan terug naar track om stukken samen te voegen en daarna terug naar route gaat fout.
Een route aanpassen gaat zeer goed maar ik zou ze graag samenvoegen naar minder routes zodat ik maar 1 maal moet converteren en onderwegen niet elke 10 minuten moet overschakelen naar de volgende route. een hele boterham he , was altijd gebuist voor opstelletjes.
groetjes
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: garmin quest

Bericht door Arnaud »

kriscros schreef:Hoe kan je in mapsource van twee routes 1 route maken?
Simpel:
Open de route met de twee (of meer) routes erin.
Rechts-klik op de tweede route en kies 'Route Eigenschappen...'.
Selecteer nu alle Via-punten uit die route (klik op eerste => houd Shift-toets => klik op laatste) en kies Kopiëren (CTRL + C). Klik op Annuleren.
Rechts-klik op de eerste route en kies 'Route Eigenschappen...'.
Scroll nu in de Via-punten helemaal omlaag tot aan * END en klik hiervoor. Plak nu de Via-punten uit de tweede route voor * END (CTRL + V).
Druk op OK, route opslaan (onder nieuwe naam bij voorkeur) => KLAAR! :wink:

Succes,
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

Bericht door kriscros »

merci ,gelukt, een deel van de route moet je nog wel verwijderen dan of doe ik nog iets verkeerd? heb dan twee routes over elkaar staan, route 1 en de twee samen. route 1 verwijderen en klaar.
Heb nu 1 grote route van 900 punten. als je die naar de quest verstuurd splitst die dan automatisch of zelf route verdelen op 250 punten?
heb toestel nu niet thuis dus kan nog niet testen.
alvast bedankt
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Kris,

het 'opkuisen' van een track waarbij je af-en-toe fout bent gereden geschiedt als volgt:

dubbelclick op de track in Mapsource. Selecteer met de muis een eerste trackpoint in de lijst. Kijk nu goed op de map wat er gebeurt indien je met de pijltjestoets op het toetsenbord naar beneden scrollt; er worden stukken track op het scherm paars (of groen).

Als je dán op de delete toets drukt dan verdwijnen de foutgereden stukken. De goede delen blijven in takt.

Het kan helpen indien je de route eerst met de hand terubrengt van 1.500 punten naar laten we zeggen 600 punten. Dat moet genoeg zijn. Dan gaat her verwijderen ook 2.5 x zo snel!

Suc6!
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

Bericht door kriscros »

hallo, volgende probleem. De routes zijn opgekuist en aaneengekoppeld tot 1 grote route maar da quest neemt maar 250 punten aan. Hoe kan ik een te grote route splitsen om de 250 punten?
had misschien toch beter als track alles opgekuist en dan converteren naar route maar dat is nu te laat . hopelijk een oplossing
kriscros
Berichten: 91
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 22:35

Bericht door kriscros »

gelukt, route eigenschappen en een deel van de route verwijderen en je houd een route over met minder punten . dit deel copieren en herhalen met een ander deel van de route totdat je de gehele route terug hebt in meerdere delen.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Goed man!

Je hebt toch wel de tracks geinverteerd? Het is nl. een 'trackback'.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Plaats reactie