CODEVER

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Kris V.

Het rijden en organiseren van off road trips word steeds moeilijker. Iedereen weet dat !! Daarom zijn enkele mensen van grensland is rond de tafel gaan zitten met Codever, dit is een Franse organisatie met een afdeling in Spanje, Portugal en Belgie ( vooral de waalse kant)
Codever is aktief bezig met wetgeving, organisatie, politiek, enz.. en heeft al goed werk verricht.

Samen met enkele 4X4 clubs is er sprake van een vlaamse kant op te richten van Codever. Hier hebben we natuurlijk mensen nodig die aktief willen meewerken. Langs deze weg wil ik mensen vinden die daar aan mee willen werken.

We zouden op 19 september een eerste vergadering houden om te zien of dit alles haalbaar is en dat we een werkgroep kunnen oprichten om dit te verwezelijken. Vanzelfsprekend zal er iemand van Codever zijn om ons met raad en daad bij te staan.

Indien te weinig volk en/of interesse zal Codever-vlaanderen stilletjes weer verdwijnen en zal er niemand zich bezig houden met het voortbestaan van onze hobby.

Hierbij een brief die we naar de geinterseerde zullen sturen.
Indien je hier iets voor voelt en aktief wil meewerken, graag een berichtje naar codever@endurogrensland.be

Geachte(n),

Alvast hartelijk dank voor Uw gemeende interesse,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact een overzichtje van de besproken items,

- Wij zijn een kleine groep die zich betrokken voelen met de opkomende problematiek van het steeds verder beperken van het beoefenen van onze sporten
- Contacten werden geïnitieerd door het bestuur van de enduro-club Grensland en enkele 4x4 rijders, waaruit deze poging is ontstaan om een meeting te organiseren
- De doelgroep van deze meeting houdt initieel de gemotoriseerde sportbeoefenaars in, zijnde enduro-, 4x4- en Quadrijders, waarvan zo veel mogelijk besturen worden aangesproken om deel te nemen aan deze meeting.
- De meeting zal doorgaan op vrijdag 19 september 2008, op een nog nader te bepalen locatie, afhankelijk van het aantal geïnteresseerden/deelnemers
- De agenda van deze meeting is alvast, maar niet beperkend:
o Inleiding: wat is en doet CodeVer
o Discussieforum: oprichten van een Vlaamse afdeling CodeVer
o Way ahead: vrijwilligers die zich willen engageren
- Bijkomende punten of vragen kunnen uiteraard, liefst vooraf, meegedeeld worden via codever@endurogrensland.be
- De voorzitter van CodeVer Belgium, Dhr Naveau Daniel, zal aanwezig zijn om op concrete vragen te antwoorden
- Bij deze vragen we vriendelijk om ons de namen van de deelnemers aan deze meeting te willen geven, aangevuld met de regio van waar deze mensen afkomstig zijn. Zodoende kunnen wij een geschikte compromis-locatie vinden
- CodeVer Belgium heeft zich reeds geëngageerd om de beschikbare informatie op hun website zo snel mogelijk in het Nederlands aan te bieden

Gelieve hieronder nog bijkomende informatie te willen vinden:

http://www.codever.be

http://www.codever.be/site/nl/index.html

Het charter van CodeVer, welke de verantwoorde basisgedragsregels voor de gemotoriseerde sportbeoefenaars bepaalt, bestaat uit 10 raadgevingen:

1. Het alle-terrein wordt beoefend op de wegen en op aangepaste sites
2. Niet wildrijden
3. Beschouw de uitstap niet als een wedstrijd
4. Wees hoffelijk ten aanzien van de bewoners en de andere weggebruikers
5. Respecteer de natuurlijke omgeving, de private eigendommen en de culturele plaatsen
6. Respecteer de staat van de wegen en hun bermen
7. Rijdt met een conform, proper en stil voertuig
8. Pas uw rijstijl aan en gebruik de noodzakelijke middelen aangepast aan de klimatologische omstandigheden
9. Respecteer de wettelijke reglementeringen
10. Wees in orde met de verzekering

Dank en tot gauw,

Met vriendelijke sportieve groeten,

codever@endurogrensland.be
speedphreax

Komt er ook een codever in nederland?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Kris V.

speedphreax schreef:Komt er ook een codever in nederland?
Waarom niet ? Dit is misschien de volgende stap.
xander

Goed idee,

Probeer die vergadering toch een beetje centraal te organiseren als je veel volk wil zien.

Xander
Rijden, nu, en waar het nog kan!
Houten Klaas

"Niet wildrijden ". Tja
sjikkentip

xander schreef:Goed idee,

Probeer die vergadering toch een beetje centraal te organiseren als je veel volk wil zien.

Xander
Van mij dezelfde suggestie.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Kris V.

sjikkentip schreef:

Xander
We zoeken eerst mensen die geinterseert zijn ( zowel 4X4, qoaud als enduro ), dan gaan we proberen een centraal punt af te spreken.
stefaan525
Contacteer:

Kris V. schreef:
sjikkentip schreef:

Xander
We zoeken eerst mensen die geinterseert zijn ( zowel 4X4, qoaud als enduro ), dan gaan we proberen een centraal punt af te spreken.
Wij zijn hier ook allezins geintreseerd(zie topic toekoemst endurorijden merchtem-asse).
We zitten vanavond samen met een ppaar man uit de streek,ik zwier het wel op tafel :!: .
sjikkentip

Kris V. schreef:
sjikkentip schreef:

Xander
Het feit dat ik reageer wil zeggen dat ik wel degelijk interesse heb om één of ander mee op poten te zetten maar ik heb het er wel niet voor over me telkenmale 150km te verplaatsen voor iedere vergadering,dat bedoel ik met een centraal punt af te spreken.
PS:Ik ben van de streek van Ninove.
Laatst gewijzigd door sjikkentip op wo mei 28, 2008 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Kris V.

We zitten vanavond samen met een ppaar man uit de streek,ik zwier het wel op tafel :!: .[/quote]

Goed idee !! Laat maar iets weten wat de rest er van vind.
wheeling_jo

Als er hulp nodig is, laat het maar weten hé

grtz vanuit Haaltert
Ad Ketelaars
Contacteer:

Ik ben ene geinteresseerden Hollander(van juist over de meet), die graag wil komen. Turnhout is voor mij prima. Prima initiatief van de mannen van Grensland.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Klx300R

Ik ben ook geintreseerd,
maar jullie zijn ook welkom op onze info vergadering in merchtem op 6juni om 20u
maak misschien een foldertje en deel deze uit, zullen heel wat 4x4, quad en motorijders uit de streek aanwezig zijn...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
folie

Ad Ketelaars schreef:Ik ben ene geinteresseerden Hollander(van juist over de meet), die graag wil komen. Turnhout is voor mij prima. Prima initiatief van de mannen van Grensland.
Nou wij nog. Zo te zien hebben we al een voorzitter ? :wink:
Kris V.

Alvast bedankt voor jullie interesse :D

Voor degene die naar die vergadering willen komen graag een mailtje naar codever@endurogrensland.be met jullie woonplaats erbij.

Dan kan ik een uitnodiging sturen en kan ik een " centrale " plaats zoeken.

Hou zeker 19/09/2008 al vrij !!

ps: Jo en Ad jullie mailtje heb ik ontvangen.
Kris V.

Klx300R schreef:Ik ben ook geintreseerd,
maar jullie zijn ook welkom op onze info vergadering in merchtem op 6juni om 20u
maak misschien een foldertje en deel deze uit, zullen heel wat 4x4, quad en motorijders uit de streek aanwezig zijn...
Spijtig, ikzelf kan onmogelijk op 06/06. Maar jullie ervaring daar zullen we zeker kunnen gebruiken !!

ivm " het foldertje" dit is misschien nog een beetje te vroeg, we willen eerst een " kern " bijeen krijgen, daarna moeten we het grote publiek overtuigen om hun steentje bij te dragen.
Noppy

Bump, morgen is het al!

Is 'www.groenecode.nl' nog vrij?

Lijkt me leuk om met een aantal mensen een 'forum' in te richten over 'groen rijden'.

Wie doet er mee?
:toost:
sjikkentip

Noppy schreef:Bump, morgen is het al!

Is 'www.groenecode.nl' nog vrij?

Lijkt me leuk om met een aantal mensen een 'forum' in te richten over 'groen rijden'.

Wie doet er mee?
Denk dagge een maand achter loopt..... :!:
Laatst gewijzigd door sjikkentip op za jul 05, 2008 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Noppy

'k zie het. Hoe is de vergadering geweest? :D 8)
Kris V.

We zijn weer enkele weken verder en er is hard gewerkt. De vergadering van 19/09 gaat zeker door. Er word nog een centrale plaats gezocht. We hebben een kern van ne man of 10 kunnen samenstellen die dit allemaal gaat opstarten. Codegroen ( www.codegroen.be ) is geboren. Natuurlijk is er nog een pak werk ( vzw oprichten, bestuur kiezen, een werkkern maken, enz )
Vanzodra ik meer nieuws heb ivm 19/09 laat ik het weten, ik hoop dat de enduromannen goed vertegenwoordigd zullen zijn, de 4X4 boys in elk geval wel.
Denk er aan : Codegroen gaat een organisatie zijn met, maar vooral VOOR de off-road gebruikers en ze zullen alle steun kunnen gebruiken.......

Word vervolgt...............
Noppy

Is www.codegroen.nl al gereserveerd? :idea:
Ad Ketelaars
Contacteer:

Misschien moeten we codeGroen.nl ook gestalte geven. Ik ben gisteren op de vergadering van de belgen geweest. Eerst eens even kijken of het daar gaat lukken. Lukt het, dan wil ik me best inzetten om hier iets van de grond te krijgen. Het lukt me tot nu toe regelmatig, om in mijn eentje ten strijde te trekken tegen geplande verboden enz. Een groep legt echter "meer gewicht in de schaal".
Komende woensdag heb ik weer een afspraak bij een Brabantse gemeente op het programma staan. deze wil diverse paden gaan voorzien van verbodsborden met een motorrijder erop :cry: . Eens kijken of het allemaal "waterdicht" is, wat ze van plan zijn :twisted: . Ik ga in ieder geval weer flink tegen deze plannen in :evil: . Het kost me wel weer veel energie en soms ook geld. Een groep zoals CodeGroen, zou in zo'n geval ideaal zijn.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Plaats reactie