ben een 2tactje in orde aant zetten, hij is bijna klaar, nog 1 ding dat er moet gebeuren:
hij lekt olie langs het schakelasje.
nu heb ik de indruk dat er een beetje speling op het asje staat, en ben bang dat gewoon de keerring vervangen dus niet gaat helpen. op de tekeningen zie ik nergens een lager staan. iemand een idee hoe dit werkt? lager, glijbussen? en hoe te vervangen? moet de motor dan volledig open?
suzuki rmx 250
schakelas
Moderator: ghulst
ok bedankt, hier hoopte ik al op. heeft er iemand al ervaring mee? is dit met een lager? of glijbus? en kan je die gewoon vervangen?pHreaC schreef:De schakelas loop door de motor door, als je rechts het deksel van de blok doet, kan je de schakelas eruit trekken.
grtz,
pHreaC
Koppelingshuis moet er wel eerst af btw.
Zit geen lager in, maar een glijbus. Oliekeerring vevangen doet wonderen. Wel even kijken of de as geen slijtage vertoont of krom is, want dan lekt hij ook sneller.
Zit geen lager in, maar een glijbus. Oliekeerring vevangen doet wonderen. Wel even kijken of de as geen slijtage vertoont of krom is, want dan lekt hij ook sneller.
is normaal, 2takt olie die de powervalve smeert hoopt zich op in de powervalve en drupt eruit.pHino schreef:ok bedankt, dan had ik nog een vraagje.
aan de cilinder (bij de powervalve) hangt een darmpje, en als je gereden hebt, komt daarlangs olie uit. is dit normaal? kan iemand dit verklaren?
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
zelfs dat nietpHino schreef:ok thx, is dus nix aan te doen dan? gewoon regelmatig bijvullen
da's gewoon wat olie uit uw 2T mengsel
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!