Aanschaf DR800S of KLE500???

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
johan

Hoi,
Ik ben bezig met m,n rijbewijs en ik zit een beetje te twijfelen tussen een KLE500(nieuw) of een DR800S.
De KLE vind ik erg mooi maar zit een beetje te twijfelen of ie genoeg vermogen heeft met een passagier achterop, en met mijn lengte(1,94m)??

Nu heb ik een zwarte DR800S gezien uit '97 met 8100Km op de teller voor 4250 euro. Ik kan geen proefrit maken, nog geen rijbewijs...maar deze DR lijkt me een buitenkansje, dus ik moet het van woorden hebben.
Mijn vraag is hoe rijd de DR800S, zijn er dingen waar ik op moet letten, kan er makkelijk een passagier achterop?

En ja...rare vraag misschien, wat zijn de verschillen tussen de KLE en de DR? Daar bedoel ik mee, vermogen, trekkracht, lange afstanden,verbruik,afmeting en gedrag op de weg. Ik rij er voornamelijk mee op de weg en misschien duik ik er eens mee het terrein in....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met wat info!!

Alvast bedankt, groetjes en zwaai,
Johan.
Gast

johan schreef:Hoi,

Nu heb ik een zwarte DR800S gezien uit '97 met 8100Km op de teller voor 4250 euro...maar deze DR lijkt me een buitenkansje
Kijk eerst rustig rond zou ik zeggen en focus niet teveel op 1 fiets.

Ook binnen de club staan een paar plaatjes te koop met weinig op de teller en een veel mooier prijsje.

Kwa vergelijk tussen een DR BIG en een KLE kan alleen een proefrit op beiden fietsen uitkomst bieden omdat JIJ de uiteindelijke keuze moet maken (hoeveel wij de BIG ook mogen ophemelen :wink: )

Succes met je rijbewijs en mogelijk tot ziens op een van de BIG meetings in de toekomst !

LEO
Marc

Ik heb vandaag mijn DR BIG gekocht. Vorige week voor het eerst op deze machine gereden en dezelfde dag ook op een KLE. Mijn keuze is dus wel duidelijk. Ik zal je ook zeggen waarom: de KLE is een mooie machine, maar voor jouw en mijn lengte (1,96 meter) echt te klein!!
Plaats reactie