Pagina 1 van 2
Enclaverit gaat door
Geplaatst: vr mar 28, 2008 19:02
door Ad Ketelaars
Gezien de vele vragen: De Enclaverit van zondag a.s. gaat door. Dat dit geen offroadrit voor "watjes" wordt, moge duidelijk zijn
. De afstand van meer dan 200 kilometer en de aard van het terrein, zullen deze rit pittig maken. Mocht je je nog bedenken, laat het dan snel even weten. Andere rijders die op de reservelijst staan kunnen dan alsnog deelnemen. De Transwallonie offroadrit van 8 juni a.s. heeft ook het maximum aantal deelnemers bereikt. Voor de Hart van Brabantrit in september zijn nog wel mogelijkheden
.
Geplaatst: vr mar 28, 2008 19:17
door Sjokske
Zal sappig worden
Geplaatst: za mar 29, 2008 09:23
door huskie
Zojuist gebeld naar de voetbalclub. Het voetbal gaat vandaag ook gewoon door. Tot morgen, Ad.
Wordt m'n nieuwe fiets morgen smerig, of kan ik om de plassen heen rijden?
Geplaatst: za mar 29, 2008 10:21
door henk-v
verwacht resultaat voor morgen
Geplaatst: za mar 29, 2008 11:57
door adje
huskie schreef:Zojuist gebeld naar de voetbalclub. Het voetbal gaat vandaag ook gewoon door. Tot morgen, Ad.
Wordt m'n nieuwe fiets morgen smerig, of kan ik om de plassen heen rijden?
Wij zullen het vandaag alvast wat los rijden voor jullie
Geplaatst: za mar 29, 2008 12:21
door huskie
henk-v schreef:verwacht resultaat voor morgen
Henk,
dat zijn geen grappen
En mijn zoon heeft ook nog verloren, met 3-2 van meisjes
Geplaatst: za mar 29, 2008 19:12
door husabergje
Wij zijn morgen ook aanwezig weer of geen weer .......... Raggennnnnn
Geplaatst: za mar 29, 2008 22:14
door Noppy
Ik ben d'r ook, met bril
Geplaatst: zo mar 30, 2008 19:15
door Sjokske
adje schreef:
Wij zullen het vandaag alvast wat los rijden voor jullie
En het was lekker (en sappig ook). Ben benieuwd, volgens mij op zondag nog meer opkomend grondwater door neerkomend hemelwater ?
Afijn, daar hebben ze regenbroeken/-jassen voor uitgevonden.
Geplaatst: zo mar 30, 2008 20:54
door Ad Ketelaars
Omdat de meesten nog niet bij machte zullen zijn, om te reageren, zal ik dat zelf even doen. De meeste doorgewinterde enduro en rallyrijders zijn rondgekomen. Daarnaast nog enkele bikkels en dan hebben we het ongeveer wel gehad. Huskie is ook rondgekomen, maar heeft wel tijd nodig gehad tot een uur of half 7.
Dan nog petje af voor het groepje van Peter "Sandman", die in totaal nog een dikke honderd kilometer, vise versa offroad naar huis deden
Al met al een heftige rit. Ben benieuwd of iemand daar nog iets aan af wil doen.
Geplaatst: zo mar 30, 2008 21:08
door Noppy
Bedankt Ad voor de goede organisatie,
Het was fantastisch georganiseerd, roadbook was weer glashelder en klopte als een zwerende vinger!
Ik zal op allroadmaniacs wat foto's proberen te posten.
Noppy
Geplaatst: zo mar 30, 2008 22:53
door huskie
Ad,
wat een heerlijk warm water ....
kwam er uit de douch.
Dat late binnen komen had natuurlijk een duidelijke oorzaak.
De beloofde "droge" paden, heb ik nergens kunnen ontdekken
Waar lagen die dan....? In versie 1 en 3 zeker, absoluut niet in versie 2.
Daarbij hebben wij rekening gehouden met de zomertijd, zodat we om half 6 binnen waren, en niet half 7.
Verder heeft Stteve Mark verteld hoe een TTR te starten nadat hij "alweer" is afgeslagen, en dat kostte dus ook wat tijd.
Dat starten van een TTR gaat als volgt:
1/ kontakt uit, 2/ 10 x trappen, 3/ kontakt aan, 4/ dode punt zoeken wat er nooit is, 5/ stevig doortrappen en bidden, 6/ hij start (niet), 7/ alles weer opnieuw herhalen........
Ad, was weer leuk, thx.
Geplaatst: zo mar 30, 2008 23:36
door zappa.suzuki
Heb weer wat gemist dus
en kan morgen ook niet gaan spelen want een a-link lager blijkt rot
hoop snel binnen
Geplaatst: ma mar 31, 2008 06:56
door Noppy
Hier staan wat foto's
link
Geplaatst: ma mar 31, 2008 07:46
door Sjokske
Waarom niet gewoon omhoog via de betonnen trappen ?
Geplaatst: ma mar 31, 2008 10:45
door STTEVE
huskie schreef: De beloofde "droge" paden, heb ik nergens kunnen ontdekken
Waar lagen die dan....? In versie 1 en 3 zeker, absoluut niet in versie 2.
Klopt, de paadjes van roadbook 1 waren kompleet droog ...
huskie schreef: Verder heeft Stteve Mark verteld hoe een TTR te starten nadat hij "alweer" is afgeslagen, en dat kostte dus ook wat tijd.
Dat starten van een TTR gaat als volgt:
1/ kontakt uit, 2/ 10 x trappen, 3/ kontakt aan, 4/ dode punt zoeken wat er nooit is, 5/ stevig doortrappen en bidden, 6/ hij start (niet), 7/ alles weer opnieuw herhalen........
@ Mark - Rijdt volgende keer maar met mij mee. Huskie heeft een 200cc 2-takt, die heeft geen kaas gegeten van het aantrappen van een echte motor
Lekker gereden, 1 keer op mijn snufferd, achterremblokken zijn weg, en na 150 kilometer vonden we het wel genoeg.
Geplaatst: ma mar 31, 2008 10:55
door Noppy
Sjokske schreef:Waarom niet gewoon omhoog via de betonnen trappen ?
Waarschijnlijk omdat iedereen de glijpartij nog bijstond van iemand die op die trap een carterdeel van een KTM Super Enduro brak
Er zit wat van die groene uitslag op die trap. Bij regen is dat lastig.
Geplaatst: ma mar 31, 2008 11:05
door Sjokske
Geplaatst: ma mar 31, 2008 11:10
door Noppy
Dat hoorden we al van Ad toen we stoere verhalen gingen uitwisselen. Je moet de sprong niet als eerste wagen want het kan zijn dat je dan botst.
En laten we eerlijk zijn, niemand zit te wachten op een Suzuki DRZ op zijn dak
Op het verzekeringsformulier kwam te staan staan: hij kwam van rechts en heeft automobilist nooit gezien
Schadekruisje, midden op het dak.
Geplaatst: ma mar 31, 2008 12:38
door huskie
Stteve,
die foto is getruukt. Je hebt express je fiets in die sloot gezet, voor de foto. ooooooo wat laag.
Trouwens ook mijn blokken zijn foetsie, plus ketting, tandwielen. Kunnen we dat bij Ad claimen. Hij had mij echt droge paden belooft
Ik zei laatst nog tegen Mark, rij lekker met Stteve mee, kan hij je het voordoen
O ja Steve, heb jij voor Mark een adresje voor remblokken, ketting en tandwielen, want woensdag gaat hij op weg naar Frantkrijk, en dus dient hij nog wat te sleutelen. Pm me anders een kontakkie door.
En op welke site staan er meer foto's van je. Die ttr site? ttr.com? of zoiets?
Geplaatst: ma mar 31, 2008 13:20
door STTEVE
huskie schreef:Stteve,
die foto is getruukt. Je hebt express je fiets in die sloot gezet, voor de foto. ooooooo wat laag.
Trouwens ook mijn blokken zijn foetsie, plus ketting, tandwielen. Kunnen we dat bij Ad claimen. Hij had mij echt droge paden belooft
Ik zei laatst nog tegen Mark, rij lekker met Stteve mee, kan hij je het voordoen
O ja Steve, heb jij voor Mark een adresje voor remblokken, ketting en tandwielen, want woensdag gaat hij op weg naar Frantkrijk, en dus dient hij nog wat te sleutelen. Pm me anders een kontakkie door.
En op welke site staan er meer foto's van je. Die ttr site? ttr.com? of zoiets?
Ik bestel mijn slijtdelen bij KEDO (
www.kedo.de), en alle specifieke onderdelen bij de dealer. Maar als hij woensdag al weg gaat zal KEDO te lang duren, dus naar de crosswinkel; een achtertandwiel van een 1999er WR400 past ook op een TT600R, een 520 ketting hebben zo ook wel (standaard vertanding 112 schakeltjes), en een voortandwiel van een XT600 moet ook wel passen, maar voor de zekerheid de oude even meenemen. Remblokken heb ik altijd in de garage als reserve, dus als het allemaal te lang duurt kan hij ze wel van me overnemen. Ik moet binnenkort toch bij KEDO bestellen.
Meer plaatjes staan op mijn smugmug en op
www.tt600r.nl
Geplaatst: ma mar 31, 2008 22:51
door Ad Ketelaars
Kun jij morgen de Stem er even bijpakken, Sjokske. Een verslaggever heeft mij een lange reeks vragen gesteld over het voorval van gisteren met het paard. Er waren overigens geen deelnemers aan de enclaverit bij betrokken. Ik heb hem uitgelegd, wat het verschil tussen offroadrijden en motorcrossen is. Verder heb ik hem uitgelegd wat de regels zijn die op openbare wegen gelden. Ben benieuwd. Hij belde via Hennovan B. Het is een oude schoolkameraad van hem. Hij is zeker niet anti-offroad maar publiciteit in welke vorm dan ook, pakt altijd slecht uit voor onze sport. Maar als hij het niet aan mij vraagt, stelt hij de vragen aan iemand anders, die wellicht minder is ingewijd in onze sport.
Geplaatst: ma mar 31, 2008 23:23
door adje
Geplaatst: di apr 01, 2008 07:01
door bmva
STTEVE schreef:
O ja Steve, heb jij voor Mark een adresje voor remblokken, ketting en tandwielen, want woensdag gaat hij op weg naar Frantkrijk, en dus dient hij nog wat te sleutelen. Pm me anders een kontakkie door.
En op welke site staan er meer foto's van je. Die ttr site? ttr.com? of zoiets?
Ik bestel mijn slijtdelen bij KEDO (
www.kedo.de), en alle specifieke onderdelen bij de dealer. Maar als hij woensdag al weg gaat zal KEDO te lang duren, dus naar de crosswinkel; een achtertandwiel van een 1999er WR400 past ook op een TT600R, een 520 ketting hebben zo ook wel (standaard vertanding 112 schakeltjes), en een voortandwiel van een XT600 moet ook wel passen, maar voor de zekerheid de oude even meenemen. Remblokken heb ik altijd in de garage als reserve, dus als het allemaal te lang duurt kan hij ze wel van me overnemen. Ik moet binnenkort toch bij KEDO bestellen.
Meer plaatjes staan op mijn smugmug en op
www.tt600r.nl
Heee Stteve,
Was leuk zondag...TTR sloeg af omdat mijn voorganger in een onder water gelopen traktorspoor stil ging staan..
Een TTR een moeilijke starter? Nou een klein beetje misschien als ik het vergelijk met die KTM 450 die met ons meereed...
Huskie overdrijft altijd een beetje....uiteraard was het droogtrappen... starten....lopen....en proberen niet te vallen helpt ook....
Inderdaad ga ik morgenmiddag op pad naar Noord Frankrijk.
Had me ingeschreven voor een tochtje met Ap Wagenaar.
Had er even geen rekening mee gehouden dat de boel zo snel zou slijten.
Gisteren via internet remblokken besteld met de verzekering dat ze gisteren afgestuurd zou worden. Ben nu dus afhankelijk van TNT-Post.
Ben benieuwd of ze op tijd binnen komen anders maak ik graag gebruik van je aanbieding om je blokken over te nemen...
Ik heb inmiddelds ook een en ander bij KEDO besteld.
Vandaag maar inderdaad een extra setje remblokken bestellen bij KEDO.
gr.
Mark
Geplaatst: di apr 01, 2008 08:06
door wheely34
Jawel er zijn er wel die het gedaan hebben hoor.