Dat homolegeren van bvb een 4j oude viertakt, kost dat veel ? Is het de moeite ? Wat moet je allemaal doen ? Wat moet je betalen ? Kan iemand eens uitleggen wat je daarvoor allemaal moet doen ?
Het enige waar ik aan denk zijn: Voorlicht,achterlicht, nummerplaat, verzekering(hoeveel?), taxen en mss de uitlaat minder luid maken. Nog dingen ?
Grtz
Homolegeren, kostelijk ?
Moderator: ghulst
homologatie komt een stuk meer bij kijken.
de dingen die jij noemt komen bij een geimporteerde bike, die al gehomologeerd is in Nederland.
Als een motorfiets nog geen homologatie rapport heeft in NL is het haast niet te doen.
O.a. moet je meerdere fietsen inleveren voor een crashtest enz.
de dingen die jij noemt komen bij een geimporteerde bike, die al gehomologeerd is in Nederland.
Als een motorfiets nog geen homologatie rapport heeft in NL is het haast niet te doen.
O.a. moet je meerdere fietsen inleveren voor een crashtest enz.
Honda xr250r '88
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik weet niet wat er 'grappig' is aan het op kenteken zetten van een motor.KTM125sx schreef:Ik ben een belg trouwens
Ik ben nederlander
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Dit is alleen nodig met de motoren die geen typegoedkeuring hebben in Nederland, volgens mij is dat in belgië weinig anders.murvie schreef:homologatie komt een stuk meer bij kijken.
de dingen die jij noemt komen bij een geimporteerde bike, die al gehomologeerd is in Nederland.
Als een motorfiets nog geen homologatie rapport heeft in NL is het haast niet te doen.
O.a. moet je meerdere fietsen inleveren voor een crashtest enz.
Om wat voor een motor gaat het eigenlijk.
Je zult wel even aan de emissie eisen moeten voldoen, dit is nogal een gedoe.
Er zijn hier en daar bedrijven die dit gewoon allemaal voor je doen, maar bij zo'n motor gaat je dat zeker boven 1500 euro kosten.
Ik zou het allemaal niet doen, want als ik het zo lees heb je er helemaal geen idee van hoe het in zijn werk gaat.
Helaas kan ik je dit niet vertellen want ik weet niet hoe dit allemaal moet in België.
Ik zou zeggen koop gewoon een enduro motor die helemaal klaar is bijvoorbeeld een wr250f en kietel hem zo dat het een YZF blokkie is.
Ik denk dat je dan wel iets goedkoper uitbent aangezien die dingen bij jullie sowieso al goedkoper zijn.
Er zijn hier en daar bedrijven die dit gewoon allemaal voor je doen, maar bij zo'n motor gaat je dat zeker boven 1500 euro kosten.
Ik zou het allemaal niet doen, want als ik het zo lees heb je er helemaal geen idee van hoe het in zijn werk gaat.
Helaas kan ik je dit niet vertellen want ik weet niet hoe dit allemaal moet in België.
Ik zou zeggen koop gewoon een enduro motor die helemaal klaar is bijvoorbeeld een wr250f en kietel hem zo dat het een YZF blokkie is.
Ik denk dat je dan wel iets goedkoper uitbent aangezien die dingen bij jullie sowieso al goedkoper zijn.
Bedankt voor de info,
Ik heb geen cross-motor gekocht om om te bouwen hoor.
Ik dacht gewoon, als homologeren niet zo duur en moeilijk is zou ik het overwegen omdat ik dan af en toe eens kan gaan enduro'en. Maar aangezien het zo duur en ingewikkeld is, laat ik het toch maar...
bedankt.
Ik heb geen cross-motor gekocht om om te bouwen hoor.
Ik dacht gewoon, als homologeren niet zo duur en moeilijk is zou ik het overwegen omdat ik dan af en toe eens kan gaan enduro'en. Maar aangezien het zo duur en ingewikkeld is, laat ik het toch maar...
bedankt.