Iemand die nog van plan is hier aan mee te doen? Mij lijkt het me erg leuk, een roadbook rit!Dit is een rit die voornamelijk over zandgronden voert. Bossen worden afgewisseld met zandwegen, in een gebied waar nog vele legale offroad mogelijkheden zijn. Het bekende Enclavedorp Baarle Nassau/Hertog ligt enkele malen in de route, zodat de staatsgrens tussen Nederland en België ontelbare malen overschreden wordt. Dit jaar zullen mooie nieuwe passages worden toegevoegd en dus de bestaande routes wederom worden verbeterd. De inschrijfkosten bedragen 18 euro per persoon.
ENCLAVERIT: zondag 30 maart Esbeek (NL)
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
ENCLAVERIT: zondag 30 maart vanuit Esbeek (NL) In de buurt van Tilburg. Roadbookrit.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Heb wel zin, ga even kijken of ik achter je aan kan hobbelen 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
niet ver bij ons uit de buurt, ga proberen erbij te zijn. ik geloof niet dat er dan andere dingen op de agenda staan.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Is met voorrijder 

Privé voorrijder wel te verstaanzappa.suzuki schreef:Is met voorrijder

Suzuki DR 750SK Big '89
Dat zullen we nog wel eens zien800S schreef: gelukkig rook ik geen gauloises meer

Nee gekkigheid, ik moet nog maar zien op welke banden ik kom...mischien maar een afgekloven k270 en mt21 en dan gaat het niet meer zó hard.
Trouwens als je een roadbook houder hebt gewoon meenemen, beetje oefenen kan altijd. dan wisselen we af en toe van voorrijder.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
Waneer gooi je dat stuk afval van een K270 nu eens weg?
Heb nog 1 iets minder versleten liggen, mist wel een aantal noppen
mag je hebben
Dacht dat je een set K760 had liggen maar rij je daar nooit op? a-bandje kost e50/55 dus daar hoef je het niet voor te laten
Heb ook nog een achter mefo stonemaster liggen, is half op, ben ik ook niet tevreden over maar mischien dat ik die bij de controlle rit voor de BIG rit maar weer monteer
[een jaar geleden begon ik me te orienteren op of road banden, moet je me nu eens zien
set T63, achter k270 [ k*t] Stonemaster achter, set K760 [super], karoo voor gelijk door naar 800S]
Ps, net een set metzeller Tourance op de weg wielen gegooit, rijden lekker [Driften lekker
] e143.80 de set inc verzend via https://mopedreifen.biz/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html

Heb nog 1 iets minder versleten liggen, mist wel een aantal noppen

Dacht dat je een set K760 had liggen maar rij je daar nooit op? a-bandje kost e50/55 dus daar hoef je het niet voor te laten

Heb ook nog een achter mefo stonemaster liggen, is half op, ben ik ook niet tevreden over maar mischien dat ik die bij de controlle rit voor de BIG rit maar weer monteer

[een jaar geleden begon ik me te orienteren op of road banden, moet je me nu eens zien

Ps, net een set metzeller Tourance op de weg wielen gegooit, rijden lekker [Driften lekker

ik moet ook nog wat ervaring met banden op doen. Ik lees dus ook veel op de fora. In supersport banden weet ik wel wat goed en niet goed is voor mijn rijstijl. Maar daar zie ik het zelfde als bij de discussies over all road/ off road en noppenbanden, niemand lijkt het, op een enkele uitzondering na, met elkaar eens, terwijl ik bij de supersport banden wel weet wanneer ik vreemde conclusies hoor van mensen die waarschijnlijk een ander probleem hebben. (te voorzichtig(angst) vering problemen ed). Op het noppenforum is men over het algemeen wel te spreken over de k*t stonemaster. ik wist trouwens niet dat dit de officiele naam was? Ik heb alleen ervaring opgedaan met pir rally cross in zuid amerika. daar was de ondergrond hoofdzakelijk rots/steen achtig. we hebben wel een paar zandbakken gehad en dat ging met de klr 650 niet echt geweldig. Voor het oer heb ik nu een stonemaster achter en een pir rally cross voor. Ook heb ik nog een zet heidenau k60 die ik fijn vind gaan maar die erg snel slijten dit is meer een off road band die ik tijdens de dr big dag wil gebruiken. Het aanstaande oer oefen week end moet ik nog info over de gewenste band. Dus heren tips zijn welkom. banden vast krijgen is geen probleem als je in de banden wereld werkt, brand maar los.
greetz t
greetz t
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Bij mij nu in de aanbieding :
Setje Kenda K760 trakmaster 130/90-17 + 80/100-21 voor €85.-
Setje Kenda K760 trakmaster 130/90-17 + 80/100-21 voor €85.-
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

http://www.rekluse.com/

-
he futurist, was komma vergeten, de kenda K270 is k*t..
Mefo stonemaster is redelijk, vooral als je hem ook veel op de weg wil gebruiken, had het idee dat de T63 iets meer grip had off road..
maar die slijt harder..
Maar voor puur off road in zand en modder is de winaar de aanbieding van adje, de kenda k760
wat een grip
vooral zijdelingse grip is het best door dat de noppen niet op 1 rij liggen..
slijten hard op de weg en niet geschikt voor woon/werk..
Ik heb 2 sets wielen dus geen probleem, en vandaag op de grond met 2 banden lichters een a-bandje vervangen in 30 minuten..
k60 zijn fijne all round banden, maar slijten snel en wienig grip in mul en modder..
Mefo stonemaster is redelijk, vooral als je hem ook veel op de weg wil gebruiken, had het idee dat de T63 iets meer grip had off road..
maar die slijt harder..
Maar voor puur off road in zand en modder is de winaar de aanbieding van adje, de kenda k760

vooral zijdelingse grip is het best door dat de noppen niet op 1 rij liggen..
slijten hard op de weg en niet geschikt voor woon/werk..
Ik heb 2 sets wielen dus geen probleem, en vandaag op de grond met 2 banden lichters een a-bandje vervangen in 30 minuten..
k60 zijn fijne all round banden, maar slijten snel en wienig grip in mul en modder..
-
geloof je, traimax=straat, stonemaster= goede nop800S schreef:ik vind die mefo stonemaster wel een verbetering in het zand/prut t.o.v. dunlop trailmax en op straat blijft hij acceptabel![]()
vandaag voor het eerst los van de grond geweest, was wel kicken![]()

Springen is leuk, maar niet te hoog/ver.. kunnen je juwelen licht geplet worden op het zadel

Hoi Carlo,
De bak van mijn dr was kapot gegaan maar ik heb ondertussen een donorblok erin. dat ga ik zondag 23 tijdens de dr big rit uit proberen. als dat goed gaat ga ik paasmaandag dit voortzetten tijdens de grenslandrijders paasrit. ik heb er alle vertrouwen in en heb dus ook voor de enclaverit ingeschreven. misschien dat we dan het rijden van het oer weekend kunnen voortzetten.
groetjes tot gauw,
futurist
De bak van mijn dr was kapot gegaan maar ik heb ondertussen een donorblok erin. dat ga ik zondag 23 tijdens de dr big rit uit proberen. als dat goed gaat ga ik paasmaandag dit voortzetten tijdens de grenslandrijders paasrit. ik heb er alle vertrouwen in en heb dus ook voor de enclaverit ingeschreven. misschien dat we dan het rijden van het oer weekend kunnen voortzetten.
groetjes tot gauw,
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Te veel speling op m'n achter brug
eerst maar even maken
En nieuw a-bandje regelen.. Kenda K760 natuurlijk

En nieuw a-bandje regelen.. Kenda K760 natuurlijk

17'' ?zappa.suzuki schreef: En nieuw a-bandje regelen.. Kenda K760 natuurlijk

Ik vrees dat ik niet op tijd mijn motor klaar ga hebben voor deze rit, helaas
Maar das ook niet erg na de Dr big meeting, weer genoeg offroad gezien voor een maandje

Maar das ook niet erg na de Dr big meeting, weer genoeg offroad gezien voor een maandje

Suzuki DR 750SK Big '89
heb gisteren 180 km off road gebaggerd bij de grenslandrijders in Belgie. zeker 2/3 was zoals wij 1e paasdag door de grote plassen moesten waar Zappa bijna zijn Waterloo vond. Flinke sneeuwbuien en kou maakte het een zware rit. Toch ben ik er de 30e bij. De DR heeft geen klap verkeerd gedaan (had niet anders verwacht) ondanks dat hij af en toe bijna kopje onder ging. Soms moest ik zelfs terug naar 1 omdat de bagger zo aan de banden zoog/plakte. Het was echt kicken. Ik heb alleen de proef over geslagen omdat je daar 2 x over een boom moest en dat zag ik als begin van de rit niet zo zitten.
greetz Futurist
greetz Futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
Klinkt lekker
Maar over mijn bijna waterloo, was gewoon een lekkere douche..
Maar schijnt er dus leuk uit gezien te hebben? Zijn er foto's of een filpje van?
@ adje, idd 17" heb er al een besteld bij Zot maar duurd al even
Zal is vraagen hoe lang het nog duurd anders krijg je een PB..

Maar schijnt er dus leuk uit gezien te hebben? Zijn er foto's of een filpje van?
@ adje, idd 17" heb er al een besteld bij Zot maar duurd al even

Okay , ik hoor het wel.zappa.suzuki schreef: @ adje, idd 17" heb er al een besteld bij Zot maar duurd al even![]()
Ik heb die wel gewoon op voorraad liggen.

Jow Zappa....ik heb het filmpje gezien en amai indrukwekkende bewegingen uitgevoerd moet ik zo zeggen.zappa.suzuki schreef:Klinkt lekker![]()
@ adje, idd 17" heb er al een besteld bij Zot maar duurd al even![]()
Die enclave rit is dat een algemene rit en mag daar jullie ook weer bij vergezellen.
Anders ben ik paraat......en zeker met toffe gasten zoals jullie.
Groetjes ....
-
He Ronny, enclave rit is algemeen.. kan je gewoon voor inschrijfen.. Maar ik ben er niet, eerst wat onderhoud plegen aan m'n achterbrug..
Nieuwe lagers steken
Maar je kan daar vast achter iemand aan hobbelen als er nog plek is
Nieuwe lagers steken

Maar je kan daar vast achter iemand aan hobbelen als er nog plek is