Zoals de titel al zegt, ik ben aan het ombouwen.
De Tank zit rechts vast aan de toeter bevestiging.
Links moet ik iets verzinnen. Misschien iets aan het frame lassen, maar daar ben ik wat huiverig voor. Iets bevestigen met bouten rond het frame is misschien beter.
Ook moet ik de tank aan de achterkant vastmaken. Van de 2 boutjes in de oude tank, aan de achterkant, naar de schroef op de tank. Een plaatje maken lijkt me hier het makkelijkst voor.
Heeft iemand dit al gedaan en er dus ervaring mee?
Wie heeft er goeie ideeen?
TXS
Plastic Tank DRZ400e op DRZ400S
Moderator: ghulst
-
Voor het bevestigen onder de buddy zou ik gebruik maken van een rubberen verbinding, die je ook zo weer los kunt halen en flexibel genoeg om fibraties op te vangen (een vaste verbinding breekt dan al gauw af)
ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een rubberen lus die je gebruikt bij het opzetten van een tent; goed dik, niet duur, en zo te zien kun je die wel om de bevestigingspunten van het frame heen krijgen en daarna over de bestiging van de tank heenleggen
voor de bevestiging links is de foto wat onduidelijk; toch zul je hier vanaf het frame een soort van aluminium verloopstuk moeten maken; wellicht draad in het frame tappen, om hieraan dit verloopstuk te bevestigen
ik denk hierbij bijvoorbeeld aan een rubberen lus die je gebruikt bij het opzetten van een tent; goed dik, niet duur, en zo te zien kun je die wel om de bevestigingspunten van het frame heen krijgen en daarna over de bestiging van de tank heenleggen
voor de bevestiging links is de foto wat onduidelijk; toch zul je hier vanaf het frame een soort van aluminium verloopstuk moeten maken; wellicht draad in het frame tappen, om hieraan dit verloopstuk te bevestigen
Bedankt voor je tip! Dat stuk rubber is een goed idee. Wellicht een stuk gepanserd pakking materiaal tussen 2 metalen plaatjes. Ik ga eens even kijken wat er te krijgen is.
Heb jij enig idee hoever die olie tank ik het frame doorloopt? ivm met draad tappen?
Heb jij enig idee hoever die olie tank ik het frame doorloopt? ivm met draad tappen?