Ik heb afgelopen week een gevecht aangegaan met een obstakel en de strijd verloren. Met als gevolg dat mijn achterspatbord is afgebroken.
Nu is mijn vraag; kan je een 2001 EXC model upgraden naar een 04 body? Ik begrijp dat je voor het 'monobloc' achterspatbord een nieuw subframe nodig hebt. Maar heb je ook een nieuwe airbox nodig? Past met een nieuw subframe de uitlaat nog?
Passen verder het 04 model tank en zijflappen? Ik vermoed dat ik dan ook een nieuw zadel zal moeten kopen? Kickstarter zal vermoedelijk ook vervangen moeten worden wegens te lang.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Bedankt
Ives
01 KTM EXC520 plastic upgraden naar 04 model?
Moderator: ghulst
Maar heb je ook een nieuwe airbox nodig?
--> ja
Past met een nieuw subframe de uitlaat nog?
--> ja
Ik vermoed dat ik dan ook een nieuw zadel zal moeten kopen?
--> ja
Ik zou het niet doen. Is puur cosmetisch, en de moto rijdt er niet beter door. Het kost je veel geld. Koop dan liever een mooie stickeset op Eb*y.
Jo VdB
--> ja
Past met een nieuw subframe de uitlaat nog?
--> ja
Ik vermoed dat ik dan ook een nieuw zadel zal moeten kopen?
--> ja
Ik zou het niet doen. Is puur cosmetisch, en de moto rijdt er niet beter door. Het kost je veel geld. Koop dan liever een mooie stickeset op Eb*y.
Jo VdB
Ik heb nog gloednieuw ombouwspul liggen welke voor een 2002 EXC 520 bestemd waren.
2001 en 2002 modellen zijn identiek, dus alles past op allebei.
Nieuwe spullen zijn voor model 2003.
Ik heb een nieuwe (ongebruikte) tank, nummerplaten en zadel (zadel van een 2001/2002 past niet op een 2003 tank, daar heb je ook een 2003 zadel voor nodig, heb ik ook nieuw liggen).
Als je voor weinig geld je 2001 om wilt bouwen naar een 2003 dan heb ik daar dus alle spullen nog hagelnieuw voor liggen.
Jo v/d B heeft wel gelijk dat het puur cosmetisch is maar als je spullen er beschadigd of afgetrapt uitzien is het de goedkoopste manier om hem weer mooi te maken.
Stuur maar een PB'tje als je ineresse hebt.
2001 en 2002 modellen zijn identiek, dus alles past op allebei.
Nieuwe spullen zijn voor model 2003.
Ik heb een nieuwe (ongebruikte) tank, nummerplaten en zadel (zadel van een 2001/2002 past niet op een 2003 tank, daar heb je ook een 2003 zadel voor nodig, heb ik ook nieuw liggen).
Als je voor weinig geld je 2001 om wilt bouwen naar een 2003 dan heb ik daar dus alle spullen nog hagelnieuw voor liggen.
Jo v/d B heeft wel gelijk dat het puur cosmetisch is maar als je spullen er beschadigd of afgetrapt uitzien is het de goedkoopste manier om hem weer mooi te maken.
Stuur maar een PB'tje als je ineresse hebt.
Bedankt voor de reacties. Is inderdaad een puur cosmetische operatie maar ik moet toch nieuwe stukken bestellen. Dus als ik nou iets meer bijleg voor 2dehands spulletjes kan ik voor weinig geld meer een 'nieuwe' enduro krijgen. Rijden doet ie nog steeds prima maar hij ziet er een beetje oud uit
Hein > je hebt een PB
Hein > je hebt een PB
Even een update. Als het goed is krijg ik alle spulletjes bijeen (crossblok > je heb een email). Enkel het zadel is tweedehands niet te vinden.
Stimpie > jij zegt dat je een 01 zadel kunt aanpassen. Hoe dan? Want mij lijken dit echt wel twee verschillende modellen/formaten.
Stimpie > jij zegt dat je een 01 zadel kunt aanpassen. Hoe dan? Want mij lijken dit echt wel twee verschillende modellen/formaten.
Ondertussen is mijn kleine projectje af. Ben tevreden van het resultaat (al zeg ik het zelf). Financieel viel het eigenlijk best mee want (bijna) al de oude spullen die erop zaten zijn verkocht. Als ik deze verkoop eraf trek kom ik op een totaal van +/- 150€.
Mss een tip voor wie dit ook nog wil doen; let op met het subframe en de tank want deze verschilt tussen 2-takt en 4-takt modellen. Dat wist ik niet. Gelukkig geen dingen gekocht die niet pasten! Maar het scheelde niet veel. Dat de tank niet past is achteraf bekeken mss wel logisch maar dat het subframe van een 2-takt totaal anders is ...
En zoals het hoort hier is een kleine voor en na foto:
Wat vinden jullie ervan?
Trouwens je gaat er mss niet sneller van rijden maar de rijpositie is wel iets beter. Je kunt meer vooraan zitten en dus meer druk uitoefenen op het voorwiel.
Mss een tip voor wie dit ook nog wil doen; let op met het subframe en de tank want deze verschilt tussen 2-takt en 4-takt modellen. Dat wist ik niet. Gelukkig geen dingen gekocht die niet pasten! Maar het scheelde niet veel. Dat de tank niet past is achteraf bekeken mss wel logisch maar dat het subframe van een 2-takt totaal anders is ...
En zoals het hoort hier is een kleine voor en na foto:
Wat vinden jullie ervan?
Trouwens je gaat er mss niet sneller van rijden maar de rijpositie is wel iets beter. Je kunt meer vooraan zitten en dus meer druk uitoefenen op het voorwiel.
Een hele metamorfose ondergaan.
Heel netjes.
Heel netjes.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ja, ik vind hem ook mooi zo, en wat erik zegt:misschien een paar zwarte velgen, om het echt af te maken.
Ik zie trouwens dat er heel wat werk extra op zit. van een witte progressieve veer naar een straightrate oranje veer, nieuwe beschermbeugels van acerbis.
Ik zie trouwens dat er heel wat werk extra op zit. van een witte progressieve veer naar een straightrate oranje veer, nieuwe beschermbeugels van acerbis.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het is inderdaad goed gelukt !huskie schreef: nieuwe beschermbeugels van acerbis.
Maarre, die alu beschermbeugels van Acerbis gaan er bij mij dus wel vanaf ! Veel te stijf als de moto op rotsen (bv. Bilstain) valt, met als gevolg dat het stuur onherroepelijk krom gaat !!
Neen, geef mij dan maar weer die plastiek dingen die ietwat meegeven als ze op rotsen vallen !
Vroeger praktisch nooit een stuur krom, nu al 2 x op een half jaar door die k*tbeschermers met aluminium beugel...
Jo VdB
bosje > hoe bedoel je zo goed als kapot ?? waar dan wel? Hij is in goede staat opgestuurd hoor. Laat het me weten aub.
I.v.m. die handbeschermers, deze zijn van polisport en zijn wat goedkoper dan die van Acerbis. De vorige die ik hadden waren die plastiek beschermers van Acerbis en toen had ik vrij vaak dat mijn koppelingshendel of remhendel afbraken bij een valpartij. Heb ik nu geen last meer van. En deze hebben in Bilstain ook al eens naar beneden gedonderd zonder veel kwaad aan het stuur. Mss gewoon pech?
Zwarte velgen zou inderdaad wel leuk zijn maar dat zal niet gebeuren. Als je me ooit al eens een band heb zien vervangen weet je direct waarom.
I.v.m. die handbeschermers, deze zijn van polisport en zijn wat goedkoper dan die van Acerbis. De vorige die ik hadden waren die plastiek beschermers van Acerbis en toen had ik vrij vaak dat mijn koppelingshendel of remhendel afbraken bij een valpartij. Heb ik nu geen last meer van. En deze hebben in Bilstain ook al eens naar beneden gedonderd zonder veel kwaad aan het stuur. Mss gewoon pech?
Zwarte velgen zou inderdaad wel leuk zijn maar dat zal niet gebeuren. Als je me ooit al eens een band heb zien vervangen weet je direct waarom.