Eindelijk de CRF afgelopen donderdagavond opgehaald. Vrijdag eerst goed ingreden op de weg al begon mijn geisha na een 1,5 km te sputteren, het zal toch niet waar wezen, ja hoor helemaal stil vallen. Uhhhhh ohja benzinekraantje opzetten helpt!
Daarna rustig warm gereden en op een verlaten stuk weg paar keer rustig opbouwend naar max door de vernsellingen heen gegaan, leek er niet op dat ze het erg vond. Dan gaan we maar eens een stukje proberen waar ze voor bedoelt is, offroad! Ik kan jullie verklappen dat het een fantastische offroadster is (of hadden jullie dat al verwacht). Zeker als je mijn onhandigheid kent (heb het uitgevonden), ze corrigeert alles, heerlijk met het gas sturen, springt over/af heuveltjes alsof het vanzelf gaat. Als een razende kan je haar cross stijl door de versnellingen jagen Ik geloof dat ik heel veel plezier aan mijn japanse ga beleven, ik noem haar vanaf nu Chisa, naar een japans vriendinnetje die ik eens een tijdje mocht berijden in Tokyo en hier in Doha .....
Ervaring CRF-450X MY08
Moderator: ghulst
-
yip, en ik wil ook zo'n zand bak om in te spelen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
Ja dat is hier echt super, ik rij de compound uit et voila er ligt 200x80km offroad naast de deur voor openbaar gebruik. De locals moedigen je alleen maar aan. Ik woon ongeveer precies op de grens, naar het noorden is het veel steen met gravel wat je ziet op de pic, met hier en daar een wadi met wat hoogteverschil max 20m1. Naar het zuiden liggen de zandduinen tot een meter of 60 hoog. Daar rijdt elke weekend een groep, moet ik ff vervoer op een trailer regelen, maar dat zal zeker gaaf worden!
You're free to do as we tell you!
-
Wat moet je daar met een duc ? Die fraaie stuurweggetjes kun je daar op één hand tellen ?
-
Kijk eens naar mijn avatar? 15 minuten rijden zit ik op het prachtige Losail circuit (bekend van WSB/MotoGP), tenminste elke maand een trackday zonder geluidseisen!
Ohja over geluid gesproken, valt me niet tegen wat voor geluid er uit de ori demper van de CRF komt, maar er zit een soortement pruttel in die doet denken aan de pizza koerier bikes waar ze hier mee rond rijden, dus zodra ze fatsoenlijk ingereden is, gaat er een andere demper op komen!
Ohja over geluid gesproken, valt me niet tegen wat voor geluid er uit de ori demper van de CRF komt, maar er zit een soortement pruttel in die doet denken aan de pizza koerier bikes waar ze hier mee rond rijden, dus zodra ze fatsoenlijk ingereden is, gaat er een andere demper op komen!
Zal hij ook zo'n last hebben van een denneappel in die broek.Sjokske schreef:Doe je ook aan balletLet niet op de kleding, moest nog uitgepakt worden!
(of filmster in Men in Tights).
geef eens wat info over die 5 en 8 cilinders
Hey Roy , kunnen wij ook een keer met je mee een ritje maken
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
die 5 cilinders zijn van mijn Volvo xc70 2.5Turbo en die 8 cilinders zijn van mijn Dodge Durange met 6 liter motortje.....
Hier geparkeerd voor mijn huis.
Jullie zijn meer dan welkom om hier te komen rijden, tis alleen ffies een takke eind om hier te geraken. Maar ik ben van plan om van het voorjaar een offroad mountainbike tocht te organiseren hier, voor een goed doel. Van het noorden naar het zuiden in 2 dagen enkel offroad, zo'n >200km, wil ik eerst voor gaan rijden op de CRF, moet leuk worden!
Wie mee wil moet het maar laten weten!
Hier geparkeerd voor mijn huis.
Jullie zijn meer dan welkom om hier te komen rijden, tis alleen ffies een takke eind om hier te geraken. Maar ik ben van plan om van het voorjaar een offroad mountainbike tocht te organiseren hier, voor een goed doel. Van het noorden naar het zuiden in 2 dagen enkel offroad, zo'n >200km, wil ik eerst voor gaan rijden op de CRF, moet leuk worden!
Wie mee wil moet het maar laten weten!
-
En ik maar klooien in die kouwe bouw met een afgetrapt KTM en een afgeragde RS 250.
Heb je nog dochters van boven de 20 ?
Heb je nog dochters van boven de 20 ?
-
Tss grasmaaier, dat gaan we toch zeker niet zelf doen dacht ik zo, daar hebben we een tuinman voor! want ja zelfs hier in de zandbak hebben we gras, vreemd genoeg! Australisch gras wil hier goed groeien als je het watert.
Nee de 125cc is van mijn Zundapp special 517 die in NL staat en de 49cc van de minibike.
Nee de 125cc is van mijn Zundapp special 517 die in NL staat en de 49cc van de minibike.
-
Jongens dank voor het medeleven, het is hier inderdaad behelpen, al dit soort spul kost nieuw de helft van in NL, en mag ik belastingvrij nee naar NL nemen, en ohja ik heb hier ook nog eens een dubbel salaris en belastingvrij en wat denk je, ik bouw nog negatieve belastingschuld in NL op (dankzij mijn hypotheek).
En toch kom ik volgende zomer terug, na 3 jaar is het dan wel weer mooi geweest, moet die volle zakken met geld toch opmaken! Nee zonder gekheid, tis allemaal leuk en aardig maar het is helemaal niet verkeerd om in NL te wonen (al is het weer hier nu wel perfect overdag rond de 25 graden geen wind/regen/bewolking). nouja vanavond stappen we op het vliegtuig voor 3 weken NL!!!!!
Heb wel een dochter, maar die is pas 7.....
En toch kom ik volgende zomer terug, na 3 jaar is het dan wel weer mooi geweest, moet die volle zakken met geld toch opmaken! Nee zonder gekheid, tis allemaal leuk en aardig maar het is helemaal niet verkeerd om in NL te wonen (al is het weer hier nu wel perfect overdag rond de 25 graden geen wind/regen/bewolking). nouja vanavond stappen we op het vliegtuig voor 3 weken NL!!!!!
Heb wel een dochter, maar die is pas 7.....
-
Vrijdag de Yoshimura TRC (compleet syteem) eronder gesleuteld, wat een fluitje van een cent was, moest enkel 1 gaatje iets opvijlen voor de rest perfect pasvorm.
Gisteren een uurtje wezen rijden, voelt goed aan, lijkt wel iets levendiger maar dat kan ook komen doordat ik de db-killer annex spark arrestor eruit gehaald heb, misschien wel een beetje te luid, met name als je van het gas af gaat en er hele vette klappen te horen zijn. Lijkt mij dat de standaard afstelling OK is, enkel loopt het stationair iets hoger, maarja wanneer gebruik je dat nu met zo'n heerlijke machine!!!!!!
Gisteren een uurtje wezen rijden, voelt goed aan, lijkt wel iets levendiger maar dat kan ook komen doordat ik de db-killer annex spark arrestor eruit gehaald heb, misschien wel een beetje te luid, met name als je van het gas af gaat en er hele vette klappen te horen zijn. Lijkt mij dat de standaard afstelling OK is, enkel loopt het stationair iets hoger, maarja wanneer gebruik je dat nu met zo'n heerlijke machine!!!!!!