hoi,
zijn er doorgestudeerden onder ons die het fenomeen spierkrampen kunnen verklaren?
Weet eigelijk al jaren met kramp te rijden. Als je moe word en veel zweet verliest je lichaam mineralen en hierdoor krijg je kramp. Oke, dus das nix nieuws. Maar gisteren had ik me toch een krampen dat was effe wel feest hoor. Wat te denken van buik, borst, keel en tong. Om niet te zeuren over een pompende kramp in het bovenbeen die me deed denken aan de Alien-films.
oke, was na een dikke tien uur Bilstain maar evenwel; moet niet hoeven. Of wel?
kramp
Moderator: ghulst
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
magnesium (pillen) zouden moeten helpen
Heb het zelf echter nog nooit ingenomen.
Jo VdB
Heb het zelf echter nog nooit ingenomen.
Jo VdB
Heb het ook al van vroeger (toen ik nog wedstrijden reed) af in m'n onderarmen. Laatst een lekker uitgebreid fitnesstoestel in de schuur geplant, en dat .................... helpt ook geen zak
Lieve Mona, ben ook ten einde raad .................
(misschien dat toestel toch eens gaan gebruiken )
Lieve Mona, ben ook ten einde raad .................
(misschien dat toestel toch eens gaan gebruiken )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Pruus, als je het zo extreem hebt, en dat voor het eerst in die hoedanigheid, zou ik vermoeden dat je een griepje onder de leden hebt.
Wanneer mijn lichaam extreem reageert op een inspanning die anders alleen vermoeidheid oplevert, maar nu spierpijn in rug, benen ed dan ben ik een paar dagen later aan het kwakkelen.
Wanneer mijn lichaam extreem reageert op een inspanning die anders alleen vermoeidheid oplevert, maar nu spierpijn in rug, benen ed dan ben ik een paar dagen later aan het kwakkelen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Als het daardoor komt zou een camelbag met een sportdrankoplossing erin moeten helpen.pruus schreef: Weet eigelijk al jaren met kramp te rijden. Als je moe word en veel zweet verliest je lichaam mineralen en hierdoor krijg je kramp.
Ik rij bijna altijd met een camelbag met alleen water (en drink die ook leeg) en heb eigenlijk nooit last van kramp zoals jij dat omschrijft.
Ik heb meestal wel last van m'n onderarmen maar dan juist in het begin.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Insgelijks, na de pauze (inclusief hapje en drankje) gaat het in de regel beter.erwindob schreef: Ik heb meestal wel last van m'n onderarmen maar dan juist in het begin.
-
he pruus, warm je op voor de rit?
bedoel beetje reken strekken..
bedoel beetje reken strekken..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-overvloedig water (liefst rijk aan magnesium) en vers geperste fruitsappen drinken om de metabolische afbraakproducten te verwijderen die zich in het organisme opgestapeld hebben.
- een aanvoer van calcium, magnesium en kalium verzekeren door in de voeding regelmatig graanproducten, halfvolledige pasta’s, volkorenbrood, avocado’s, droge abrikozen, bananen en vers appelsiensap te gebruiken.
- vitamine B6 in nemen.
- honing eten.
- gezouten varkensvlees, rijk aan vitaminen C, D en E eten.
- een overmaat koffie vermijden evenals zoethout dat kalium verwijdert.
- een aanvoer van calcium, magnesium en kalium verzekeren door in de voeding regelmatig graanproducten, halfvolledige pasta’s, volkorenbrood, avocado’s, droge abrikozen, bananen en vers appelsiensap te gebruiken.
- vitamine B6 in nemen.
- honing eten.
Knippen en plakken van internet of heb je der verstand van?KTM125sx schreef:-overvloedig water (liefst rijk aan magnesium) en vers geperste fruitsappen drinken om de metabolische afbraakproducten te verwijderen die zich in het organisme opgestapeld hebben.
- vitamine B6 in nemen.
- honing eten.
Heel veel water drinken helpt bij mij trouwens ook.
Gr Mark
...en ik...huskie schreef:Sh*t, daar ga ikKTM125sx schreef: een overmaat koffie vermijden dat kalium verwijdert.
Pruus, je moet het veel dichterbij gaan zoeken : veel bananen eten. , helpt echt !
Magnesium poeder of pilletjes heb ik indertijd ook geprobeerd en werkt ook, maar iedere dag een banaantje vind ik een betere oplossing. En nu het toch over eten gaat, waar was je vorige week gebleven ?
Je motor minder van de grond rapen wil ook wel eens helpen
Magnesium poeder of pilletjes heb ik indertijd ook geprobeerd en werkt ook, maar iedere dag een banaantje vind ik een betere oplossing. En nu het toch over eten gaat, waar was je vorige week gebleven ?
haha, je wou nen ouden aap...Erik V schreef:Pruus, je moet het veel dichterbij gaan zoeken : veel bananen eten. , helpt echt !
Vorige week kon ik die frituur niet vinden. Zat al vier dorpen voorbij Valmeer en ben toen omgedraait
Mijn band moet al langer lek zijn geweest. Zat een flink gat in aan de rechterkant. Kun je zien wat een gevoelig type ik ben
Maar kramp is echt klote. Daardoor Zondag laatste ronde flink gestuiterd. Wel nog tiende geworden maar was afzien.
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
- Veel drinken (ik heb altijd een Camelbak bij met verdunde sportdrank, ook al is het maar een voormiddagje bollen bij koud weer)
- Als je meer last dan normaal hebt van krampen (of preventief als je zwaardere inspanningen gaat doen, bv. een paar dagen gaan rijden) kan je een magnesium-kuurtje van een paar weken doen.
- Als je meer last dan normaal hebt van krampen (of preventief als je zwaardere inspanningen gaat doen, bv. een paar dagen gaan rijden) kan je een magnesium-kuurtje van een paar weken doen.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Bij het klimmen toevalligErik V schreef:Pruus, je moet het veel dichterbij gaan zoeken : veel bananen eten. , helpt echt !
Helen, heb je toevallig iets van een merknaam en is zoiets standaard bij de drogist op de hoek verkrijgbaar ?Helen schreef: - Als je meer last dan normaal hebt van krampen (of preventief als je zwaardere inspanningen gaat doen, bv. een paar dagen gaan rijden) kan je een magnesium-kuurtje van een paar weken doen.
En dan de moeilijkste vraag, gebeuren er na inname van dergelijke stofjes geen al te gekke dingen met je stofwisseling (ik mag fijn elke dag al schildklierhormoonpillekes slikken vanwege het feit dat die klier een beetje z'n beste tijd gehad heeft, dus ben ik een beetje voorzichtig) ?
En even om bijdehante opmerkingen voor te zijn, het is m'n schildklier, niet m'n scheldklier (daar is dus niks mis mee ).
Even een andere bijdehante opmerking dan:
Ik heb wel eens "last" van zo'n pompemde kramp tussen de bovenbenen in...pruus schreef:Om niet te zeuren over een pompende kramp in het bovenbeen
Je moet niet doen, je moet niet laten!
Wat je nou net moet eten dat wist ik niet, heb ik effe opgezocht. Maar de rest spreekt toch vanzelf ?mark20v schreef:Knippen en plakken van internet of heb je der verstand van?KTM125sx schreef:-overvloedig water (liefst rijk aan magnesium) en vers geperste fruitsappen drinken om de metabolische afbraakproducten te verwijderen die zich in het organisme opgestapeld hebben.
- vitamine B6 in nemen.
- honing eten.
Heel veel water drinken helpt bij mij trouwens ook.
Gr Mark
Koffie is in mijn ogen de hoofdoorzaak van krampen van 75% van de bezoekers hier.
Honing is trouwens goed voor zowat alles:)
mineralenverhaal is wel duidelijk. Magnesium gebruik ik ivm zwaar lichaamelijk werk al jaren. Frubiase bruistabletten, 300 mg magnesium in een keer zou genoeg moeten zijn. Probleem met mineralen is dat 't lichaam er maar een bepaalde hoeveelheid van kan opnemen respectievelijk opslaan.
Maar is kou een faktor?
Verslag en fotos volgen zogauw ik wat meer tijd heb.
Alvast bedankt allemaal!
Maar is kou een faktor?
Verslag en fotos volgen zogauw ik wat meer tijd heb.
Alvast bedankt allemaal!
Voor de rally in Spanje had ik O.R.S. tabletten meegenomen; die kan je oplossen in je Camelback, zonder dat je van die zwarte aanslag krijgt.
In ORS zit een bepaalde mix van mineralen, zouten en suikers om uitdroging bij bijv. diarree te voorkomen; is een bekend tropenmiddeltje.
Ik gebruik 1 tablet per 3 liter. Zodra ik de Camelback voor de 2e keer bijvul doen neem ik geen tablet meer, maar gewoon lekker een zak zoute chips bij het pompstation.
Hier wat uitleg:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2908
In ORS zit een bepaalde mix van mineralen, zouten en suikers om uitdroging bij bijv. diarree te voorkomen; is een bekend tropenmiddeltje.
Ik gebruik 1 tablet per 3 liter. Zodra ik de Camelback voor de 2e keer bijvul doen neem ik geen tablet meer, maar gewoon lekker een zak zoute chips bij het pompstation.
Hier wat uitleg:
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=2908
Iemand dit (wonder)middel al geprobeerd ?
(Zit ook een bak magnesium - en zout - in zo te zien, wel knap aan de prijs) :
http://www.pump-x.co.uk/
Geen doping!Sjokske schreef:Iemand dit (wonder)middel al geprobeerd ?
Bij alle goede voeding suggesties hierboven geldt:
Goed kaouwuh dat het regelmateg in je bloed komp!
as je dan voor het opuh raam goat staon...
Dan spuit je een volwassuh vent zo van ze brommert!
....en dat wel 8 keer achtermekaar!
Goed kaouwuh dat het regelmateg in je bloed komp!
as je dan voor het opuh raam goat staon...
Dan spuit je een volwassuh vent zo van ze brommert!
....en dat wel 8 keer achtermekaar!
Ik wil liefst 8 keer achter elkaar op me brommert wegspuiten, meneer van Es
En dat terwijl jouw hofleverancier importeur is van die drugsRolando schreef:Geen doping!Sjokske schreef:Iemand dit (wonder)middel al geprobeerd ?