Gaatje...

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb een gaatje in m'n uitlaat (beetje te dicht bij m'n achterband gekomen)...

De knalpot is (volgens mij) van aluminium. Heeft er iemand goede ideetjes om dit (goedkoop tot supergoedkoop) te repareren?

Heeft er iemand verder nog een goede "best practice" om de uitlaat van mijn 2-taktje proper te maken? 'k heb op brommerfora al truuken gelezen met benzine, vuur en een compressor?

Merci!

Stijn
Montesa Cota 315R
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Uitslijpen en nieuw stuk alu inlassen?
Afbeelding
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Aangezien ik dat met mijn (erg) beperkte laskunst en Makro (baget)laspostje niet kan, zijn aanbiedingen van vakkundige alu-lassers welkom :D
Montesa Cota 315R
Gebruikersavatar
big M
Berichten: 94
Lid geworden op: do apr 13, 2006 21:48
Locatie: apeldoorn

stukje conservenblik er overheen popnagelen???
Das de meest low budget oplossing die ik bedenken kan.
Husky 450 injezzione

Blaffende husky's bijten toch!!
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.

:D
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Fox-kid schreef:De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.

:D
Dat lijkt me een goed idee :!: De vulling ligt al klaar (ging ik samen met het uitkuisen zowieso doen).
Montesa Cota 315R
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
Montesa Cota 315R
Orange_exc
Berichten: 28
Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
Locatie: omg. Eindhoven

Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Orange_exc schreef:Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Nee want je haalt van de achterkant (of is dit de voorkant??) een stukje weg, het bevestigingspunt blijft ten opzichte van de aansluiting op de voorbocht op dezelfde afstand.

Als de foto de voorkant laat zien dan gaat het idd mis....
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Estivie schreef:
KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.
mmrizio
Berichten: 349
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 21:45
Locatie: Woerden (Ut)

Als dat zo is, kun je nog even kijken of je 'm kunt omdraaien. Dan moet je precies genoeg eraf halen, zodat de je pijp omgedraaid weer kunt monteren.
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Kneedbaar staal (2-komponenten) :idea: of 2-K lijm.
Worden ook wel eens radiateurs mee gerepareerd.
Met kneedbaar staal wel eens een gat in een carter (na aanvaring met stevige kei) gedicht en hij heeft er nog lang mee kunnen rijden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

KTM125sx schreef:
Estivie schreef:
KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.
De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.
De kant waar hij stuk is, is de achterkant (dus het verste van de bocht).
Montesa Cota 315R
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Plaatje er over heen popnagelen en dan afkitten. Werkt geweldig!
Inkorten heeft consequenties voor je bevestiging.
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Aan de andere kant is dit de achterkant ( demper uitgang ) en kun je die ook inkorten. Heeft dan geen conseqenties voor je bevestiging, wel iets voor je vermogensafgifte.
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

dit is de achter kant van de demper. dus de demper uitgang. heb bij mijn montesa het zelfde probleem. denk dat ik de demper een beetje ga in korten.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

heb mijn dempertje korter gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
en klaar is...
Afbeelding
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

stimpie schreef:heb mijn dempertje korter gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
en klaar is...
Afbeelding
Nice!
Montesa Cota 315R
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

perfecte uitvoering!

Mocht het nou em keer aan de voorzijde zijn, waarbij de bevestiging niet meer helemaal voor het gaatje zit, dan is er met een ijzeren stripje met 2 gaten ook wel een oplossing te bedenken om de boel goed te bevestigen. Gebruik dan wel zelfborgende moeren.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Stimpie, veel luider nu???
0X
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

is een klein beetje luider geworden maar niet veel. ondertussen is de montesa alweer verkocht
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Plaats reactie