Ik heb een gaatje in m'n uitlaat (beetje te dicht bij m'n achterband gekomen)...
De knalpot is (volgens mij) van aluminium. Heeft er iemand goede ideetjes om dit (goedkoop tot supergoedkoop) te repareren?
Heeft er iemand verder nog een goede "best practice" om de uitlaat van mijn 2-taktje proper te maken? 'k heb op brommerfora al truuken gelezen met benzine, vuur en een compressor?
Merci!
Stijn
Gaatje...
Moderator: ghulst
Montesa Cota 315R
Aangezien ik dat met mijn (erg) beperkte laskunst en Makro (baget)laspostje niet kan, zijn aanbiedingen van vakkundige alu-lassers welkom
Montesa Cota 315R
De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Dat lijkt me een goed idee De vulling ligt al klaar (ging ik samen met het uitkuisen zowieso doen).Fox-kid schreef:De oplossing is heel simpel: De demper ietsje inkorten. Eindstuk er eerst even afhalen. Demper vlak voor het gat afzagen en het spulletje er weer op popnagelen. Kind kan intussen de was doen. Vul meteen je dempervulling bij.
Montesa Cota 315R
Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Montesa Cota 315R
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: di jul 10, 2007 21:32
- Locatie: omg. Eindhoven
Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Nee want je haalt van de achterkant (of is dit de voorkant??) een stukje weg, het bevestigingspunt blijft ten opzichte van de aansluiting op de voorbocht op dezelfde afstand.Orange_exc schreef:Volgens mij heeft KTM125sx gelijk. Je bevestigingspunt waar de demper aan het achterframe wordt bevestigd komt dan toch verder naar voren te liggen?
Als de foto de voorkant laat zien dan gaat het idd mis....
De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.Estivie schreef:Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Kneedbaar staal (2-komponenten) of 2-K lijm.
Worden ook wel eens radiateurs mee gerepareerd.
Met kneedbaar staal wel eens een gat in een carter (na aanvaring met stevige kei) gedicht en hij heeft er nog lang mee kunnen rijden.
Worden ook wel eens radiateurs mee gerepareerd.
Met kneedbaar staal wel eens een gat in een carter (na aanvaring met stevige kei) gedicht en hij heeft er nog lang mee kunnen rijden.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
De kant waar hij stuk is, is de achterkant (dus het verste van de bocht).KTM125sx schreef:De kant waar hij stuk is, is toch de kant het dichtst bij de bocht ? dus je demper wordt aan het eindstuk korter, waardoor je bevestigingspunt meeschuift naar de voorkant.Estivie schreef:Jawel, want er is maar 1 bevestigingspunt halverwege de demper. Hij wordt gewoon een beetje korter (langs de achterkant). Mocht je de gaatjes bedoelen voor de poprevetten: die boor ik gewoon opnieuw in het alu.KTM125sx schreef:Dan gaan de bevestigingspunten niet meer overeenkomen hé ?
Montesa Cota 315R
Plaatje er over heen popnagelen en dan afkitten. Werkt geweldig!
Inkorten heeft consequenties voor je bevestiging.
Inkorten heeft consequenties voor je bevestiging.
Aan de andere kant is dit de achterkant ( demper uitgang ) en kun je die ook inkorten. Heeft dan geen conseqenties voor je bevestiging, wel iets voor je vermogensafgifte.
perfecte uitvoering!
Mocht het nou em keer aan de voorzijde zijn, waarbij de bevestiging niet meer helemaal voor het gaatje zit, dan is er met een ijzeren stripje met 2 gaten ook wel een oplossing te bedenken om de boel goed te bevestigen. Gebruik dan wel zelfborgende moeren.
Mocht het nou em keer aan de voorzijde zijn, waarbij de bevestiging niet meer helemaal voor het gaatje zit, dan is er met een ijzeren stripje met 2 gaten ook wel een oplossing te bedenken om de boel goed te bevestigen. Gebruik dan wel zelfborgende moeren.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R