Hoi
Ik heb een honda crf 250 van 2005.
Alleen hij koppelt niet zo als het hoord.
Als ik hem in de versnelling zet en ik knijp de koppeling tot aan het stuur in en geef dan gas dan komt die licht vooruit je kan hem dan nog wel tegen houden met wat kracht. Maar als ik dan weg wil rijden en laat de koppeling rustig los pakt ze echt in een keer. ik heb dit al willen verhelpen met verstellen maar geen succes. En nu weet ik dus niet of de koppelings platen versleten zijn want normaal slipt de koppeling dan toch en dat doet die niet.
Mvg
Koppelings platen honda crf250
Moderator: ghulst
Denk dat je koppelingshuis is ingeslagen.Is tijdelijk te verhelpen door de lipjes van je buitenhuis gelijk te vijlen.Wel eerst je koppelingshuis eraf halen anders valt het slijpsel in je blok,maar dat is logisch volgens mij.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
yip, ken dit probleem helaas, platen hadden deukjes geslagen in de geleiders van koppelingshuis en kooi.. kan ze heel licht afschuren maar let op...
doe het zo recht mogelijk!
bleef bij mij nog wel wandelen waneer koud maar eenmaal warm geen last meer
ze kunnen ook gewoon krom zijn, leg de platen op plat vlak en test met voelermaatje..
hoop krom want platen zijn een stuk goedkoper dan huis en kooi...
en beiden worden volgens mij veroorzaakt door te heet worden, weet het echter niet zeker..
suc6
doe het zo recht mogelijk!
bleef bij mij nog wel wandelen waneer koud maar eenmaal warm geen last meer
ze kunnen ook gewoon krom zijn, leg de platen op plat vlak en test met voelermaatje..
hoop krom want platen zijn een stuk goedkoper dan huis en kooi...
en beiden worden volgens mij veroorzaakt door te heet worden, weet het echter niet zeker..
suc6
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
dat afvijlen en rechtzetten is een noodoplossing... je klok kan jammergenoeg stukslaan. ingesleten=vervangen...
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Met dit weer doet te dikke olie ook een hoop...als hij koud is.
Eenmaal warm zou het goed moeten zijn.
Zo niet? Koppelingshuis afvijlen is een optie, maar is een korte termijn oplossing.
Eenmaal warm zou het goed moeten zijn.
Zo niet? Koppelingshuis afvijlen is een optie, maar is een korte termijn oplossing.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
yip, bij mij begon het met een kompleet verbrande koppeling
cross set er in.. even later begon ie te wandelen..
nog een bus vervangen in huis en geleiders heel licht opgeschuurd..
10.000km later blok kapot.. blok nog niet open maar vermoed big-end lager [ veel koper schaafsel in blok ]
denk dat de onbelans in het huis er voor zorgt dat alles uiteindelijk kapot trilt...
cross set er in.. even later begon ie te wandelen..
nog een bus vervangen in huis en geleiders heel licht opgeschuurd..
10.000km later blok kapot.. blok nog niet open maar vermoed big-end lager [ veel koper schaafsel in blok ]
denk dat de onbelans in het huis er voor zorgt dat alles uiteindelijk kapot trilt...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997