Mijn KLX 650R, b.j. ´93, verbruikt nogal veel olie. Het blok is pas gereviseerd (kleppen geslepen, nieuwe zuigerveren, enz.), dus daar ligt het niet aan. Ik heb zo´n vermoeden dat er nogal veel olie verloren gaat door de carterontluchting. Deze mondt uit in de luchtfilterbak en hierin is regelmatig olie te vinden.
Zijn er mensen die dit probleem kennen en misschien een oplossing hiervoor weten?
Olieverbruik KLX 650R
Moderator: ghulst
Volgens mij verbruiken pas gereviseerde blokken altijd wat meer olie......ff rustig inlopen dat blok en het olie verbruik zal verminderen.......
Ben
Ben
Je hebt toch niet te veel olie in je blok zitten ? (want dat gaat er dan o.a. langs deze weg uit )Fred schreef: Ik heb zo´n vermoeden dat er nogal veel olie verloren gaat door de carterontluchting
Wat is "veel" olie-verbruik ?
Pas gerevizeerd --> tijdelijk wat (hoger) olieverbruik
Jo
Als ik zo´n 100 km heb gereden moet ik min. 150 ml olie bijvullen om het olieniveau weer op peil te krijgen. Of dat nu echt veel is weet ik niet, maar het komt aardig in de buurt van "mengsmering".
Dat peilen blijft trouwens een lastig verhaal. Ik probeer het altijd op dezelfde manier te doen, nl. de warmgereden motor op de bok plaatsen, even wachten en peil aflezen.
Na de revisie is het blok trouwens wel ingelopen, dus het verbruik zou moeten verminderen.
Ik ga nu trouwens proberen de olie die uit de carterontluchting komt op te vangen. Dan zie ik meteen of het daadwerkelijk daar vandaan komt.
Fred
Dat peilen blijft trouwens een lastig verhaal. Ik probeer het altijd op dezelfde manier te doen, nl. de warmgereden motor op de bok plaatsen, even wachten en peil aflezen.
Na de revisie is het blok trouwens wel ingelopen, dus het verbruik zou moeten verminderen.
Ik ga nu trouwens proberen de olie die uit de carterontluchting komt op te vangen. Dan zie ik meteen of het daadwerkelijk daar vandaan komt.
Fred
Beste Fred,
Kijk eens even op www.klx650.com. Dit is een Duitse site met nuttige info.
O.a. ook omtrent peilen, olieverbruik en olie in het luchtfilter.
Kijk eens even op www.klx650.com. Dit is een Duitse site met nuttige info.
O.a. ook omtrent peilen, olieverbruik en olie in het luchtfilter.