hallo k ben stef en heb intresse enduro wedstrijden te gaan rijden, omdat ik dit veel mooier vind dan op een baan rijden.
Ik ben nu pas 15 maar ben binnekort 16. Ik weet natuurlijk dat je officieel 18 moet zijn om motor te mogen rijden, maar ik cross ook al een aantal jaar illegaal in de bossen en heb daar tot nu toe geen last van gehad.
nou is mijn vraag wordt er streng gelet op je leeftijd bij enduro ritten, Ik zou dit tog graag willlen gaan doen want meestal is tog 90 procent onverhard. en daar kom je maar bar weinig verkeer tegen..
groeten stef.
enduro rijden onder de 18....?
Moderator: ghulst
-
Helaas, Enduromotoren hebben een kenteken omdat je ook op de openbare weg rijdt. Je hebt dus een rijbewijs nodig + verzekering.
ktm300mxc
dat is wel te regelen op mijn pa zijn naam zetten ofzo, k heb meer de vraag of de organisaties er moeilijk over doen, als ze het al weten, en of jullie vaak worden gecontroleert door politie ofzo..
geld moet rollen anders was het wel vierkant
-
Als ik je vader zou wezen pakte ik een haakse slijper en sleep het frame van je motor door als je het flikte om een enduro mee te rijden als je nog geen 18 bent.
(weer hetzelfde verhaal als altijd: vezekering.. Rij je iets of iemand invalide, zijn de gevolgen niet te overzien/te betalen... Tenminste, ik ga er even vanuit dat een KNMV/MON verzekering vanaf 18 jaar gaat)
Maargoed, ik ben je vader niet en heb er sowieso al helemaal niks over te zeggen.
(weer hetzelfde verhaal als altijd: vezekering.. Rij je iets of iemand invalide, zijn de gevolgen niet te overzien/te betalen... Tenminste, ik ga er even vanuit dat een KNMV/MON verzekering vanaf 18 jaar gaat)
Maargoed, ik ben je vader niet en heb er sowieso al helemaal niks over te zeggen.
Je zult gewoon moeten wachten totdat je 18 bent en een motor rijbewijs hebt.
Het is te gevaarlijk als je zonder rijbewijs iets aanricht en je zult dan alles uit eigen zak moeten betalen omdat je niet verzekerd bent zonder rijbewijs.
Ik had persoonlijk ook je motor achter slot en grendel gezet tot aan je 18e als je überhaupt al met het achtelijke idee rondliep om zonder rijbewijs mee te doen.
Het is te gevaarlijk als je zonder rijbewijs iets aanricht en je zult dan alles uit eigen zak moeten betalen omdat je niet verzekerd bent zonder rijbewijs.
Ik had persoonlijk ook je motor achter slot en grendel gezet tot aan je 18e als je überhaupt al met het achtelijke idee rondliep om zonder rijbewijs mee te doen.
CRF450X '08
-
he stefje, wij oude mannen vergeten vaak dat we zelf ook jong zijn geweest denk dat bijna iedereen hier voor z'n 16e op een brommer heeft gereden
maar dat waren andere tijden, als er nu iets gebeurd is een stuk meer gezeik
maar stuur een mail naar de KNMV, dan weet je het zeker..
maar dat waren andere tijden, als er nu iets gebeurd is een stuk meer gezeik
maar stuur een mail naar de KNMV, dan weet je het zeker..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Tis heel simpel: als je gebruikt maakt van de openbare weg dan moet je rijbevoegd zijn dmv een rijbewijs. En dat heb je onder de achtien dus niet.
Zit niks anders op dan lekker op de baan te oefenen en zo snel mogelijk je rijbewijs halen als je 18 wordt.
Wat je wel een keer kunt doen is de enduro in Bilstain rijden (1x per jaar) deze blijft van de openbare weg af en biedt 10 keer meer spektakel dan de maisplakken van Holland.
Gr Mark
Zit niks anders op dan lekker op de baan te oefenen en zo snel mogelijk je rijbewijs halen als je 18 wordt.
Wat je wel een keer kunt doen is de enduro in Bilstain rijden (1x per jaar) deze blijft van de openbare weg af en biedt 10 keer meer spektakel dan de maisplakken van Holland.
Gr Mark
Je vraag duidt op een lovenswaardige instelling. Maar 'k zou 't niet doen. Teveel gezeik als mensen die er zitten op vrijwillige basis achterdochtig worden en vervolgens niet goed weten wat ze ermee moeten. Als je ouwe het al ervoor over heeft om je motor op naam te zetten wil hij je misschien ook wel naar Bilstain of Grevenbroich brengen. Op beide plaatsen vind trouwens een enduro plaats op afgesloten terrain en wel in het we van 1 en 2 december. Dus zoek maar uit: zand of stenen. Suc6!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
-
of een kreidler homoet regelen, 80cc 6- bak..
Is een Homoet Kreidler een 80cc dan ?zappa.suzuki schreef:of een kreidler homoet regelen, 80cc 6- bak..
Vandaar dat die altijd beter liep dan mijn VHS Kreidler
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
yip, homoet soest, fietsenmaker die cross kreidlers bouwt, 4 bakken ombouwt naar 6 en cilinders aanpast..
110km/u met een 50cc
hij reed zelf ook enduro's op z'n kreidlers..en kwam goed mee
maar mijn oude kreidler liep ook niet zo hard maar wel m'n eerste modder mee gehapt
110km/u met een 50cc
hij reed zelf ook enduro's op z'n kreidlers..en kwam goed mee
maar mijn oude kreidler liep ook niet zo hard maar wel m'n eerste modder mee gehapt
-
- Contacteer:
110 is niet echt een prestatie, ze lopen ook veel harder hebben een pk of 12.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ja ik ken Chris Homoet wel , ik heb er vroeger nog samen wedstrijden mee gereden.
Ook nog enkele jaren geleden toen de Dutch pre '70 club nog veteranenwedstrijden organiseerden waar de 50cc klasse ook was ingedeeld , was hij nog een beduchte concurrent.
Ook nog enkele jaren geleden toen de Dutch pre '70 club nog veteranenwedstrijden organiseerden waar de 50cc klasse ook was ingedeeld , was hij nog een beduchte concurrent.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
-
ik ken de homoet crossers alleen als 80cc, maar je steekt zo een 50cc cilinder en andere carb op zo'n kreidler blok