Is er iemand die de off road rit gaat rijden en met wie ik mag oprijden?
Ik wil volgende week wel graag mijn eerste off road rit rijden maar zou het wel fijn vinden als ik met iemand mag mee rijden tijdens de rit!
Ik ben absolute beginner en vind het daardoor fijner om niet alleen te hoeven rijden en hierdoor wat tips te krijgen(waar mogelijk)!
Ik heb een xr600 en een bus dus ik hoef niet opgehaald te worden ofzo!
off road rit hengelo 25 november
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
oh ja, het is de volgende rit
http://www.hamove.nl/offroad.php
http://www.hamove.nl/offroad.php
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
Het beste is om lekker op je eigen tempo de rit te rijden, zo heb ik het rijden in 2003 ook weer opgepakt. Vorig jaar viel het mee met de nattigheid in Hengelo en was lichtenvoorde ook bijna niet te doen.
Er zijn vast genoeg deelnemers die met het zelfde tempo rondgaan. Laat je niet verleiden om boven je macht te gaan rijden, veel plezier.
Er zijn vast genoeg deelnemers die met het zelfde tempo rondgaan. Laat je niet verleiden om boven je macht te gaan rijden, veel plezier.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
www.lib-enduro.nl
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
Bedankt voor de tips schildertje.schildertje schreef: Het beste is om lekker op je eigen tempo de rit te rijden, zo heb ik het rijden in 2003 ook weer opgepakt. Vorig jaar viel het mee met de nattigheid in Hengelo en was lichtenvoorde ook bijna niet te doen.
Er zijn vast genoeg deelnemers die met het zelfde tempo rondgaan. Laat je niet verleiden om boven je macht te gaan rijden, veel plezier.
Alleen het is echt mijn aller eerste keer dat ik dit doe!
Dus vandaar dat ik het toch wel heel fijn zou vinden als er iemand is die zegt wat ik wel maar vooral ook niet moet doen!
Neet alleen tijdens de rit maar bijvoorbeeld ook ervoor!!
Gewoon iemand die me een beetje wegwijs wil maken!
Heb er eigenlijk weinig zin in om daar als een kip zonder kop rond te lopen!!
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
Het gevaar is dat je met iemand meerijd die veel harder gaat, en dat wil je bijhouden.
Dat zal misschien een paar km goed gaan totdat je moe word omdat je te hard rijdt en dan heb je zo een boom te pakken, en die dingen doen pijn als ze in een keer oversteken.
Ik zou gewoon gaan en dan zie je wel wat er gebeurd, lekker eigen tempo rijden.
En Hengelo gaat meestal wel door, er moet daar heel wat gebeuren willen ze het aflassen. Parcours daar is met een dag droog.
Dat zal misschien een paar km goed gaan totdat je moe word omdat je te hard rijdt en dan heb je zo een boom te pakken, en die dingen doen pijn als ze in een keer oversteken.
Ik zou gewoon gaan en dan zie je wel wat er gebeurd, lekker eigen tempo rijden.
En Hengelo gaat meestal wel door, er moet daar heel wat gebeuren willen ze het aflassen. Parcours daar is met een dag droog.
Enduroclausule bij je verzekering regelen.
Geen crossbanden op de motor. Geluid, licht en remmen worden ook nog wel eens gecontroleerd.
Vooraf: thuis alvast formulieren (knmv en club) downloaden en invullen.
Op dag zelf: eerst door de keuring....lopend, met motor uit. Je krijgt dan een bewijs van goed gedrag. Vervolgens binnen inschrijven bij de knmv. Daarna bij de club zelf inschrijven. Daarna kop koffie halen en eerst rustig de start afwachten van de snelle ervaren jongens...na een tijdje wordt het vanzelf rustiger op de route.
Onderweg: de route is bepijld. Door de bermen rijden wordt niet gewaardeerd door de organisatie. Eigen tempo rijden. Je eigen lijn vasthouden, als je links en rechts wordt ingehaald. Uitkijken als je van ene bouwland naar andere rijdt, daar zit nog wel eens een sloot tussen.
Dat is het wel zo'n beetje. Gewoon doen.
Recentelijk stond nog een artikel hierover in Moto'73.
Geen crossbanden op de motor. Geluid, licht en remmen worden ook nog wel eens gecontroleerd.
Vooraf: thuis alvast formulieren (knmv en club) downloaden en invullen.
Op dag zelf: eerst door de keuring....lopend, met motor uit. Je krijgt dan een bewijs van goed gedrag. Vervolgens binnen inschrijven bij de knmv. Daarna bij de club zelf inschrijven. Daarna kop koffie halen en eerst rustig de start afwachten van de snelle ervaren jongens...na een tijdje wordt het vanzelf rustiger op de route.
Onderweg: de route is bepijld. Door de bermen rijden wordt niet gewaardeerd door de organisatie. Eigen tempo rijden. Je eigen lijn vasthouden, als je links en rechts wordt ingehaald. Uitkijken als je van ene bouwland naar andere rijdt, daar zit nog wel eens een sloot tussen.
Dat is het wel zo'n beetje. Gewoon doen.
Recentelijk stond nog een artikel hierover in Moto'73.
Rubbere Ronnie schreef:Bedankt voor de tips schildertje.schildertje schreef: Het beste is om lekker op je eigen tempo de rit te rijden, zo heb ik het rijden in 2003 ook weer opgepakt. Vorig jaar viel het mee met de nattigheid in Hengelo en was lichtenvoorde ook bijna niet te doen.
Er zijn vast genoeg deelnemers die met het zelfde tempo rondgaan. Laat je niet verleiden om boven je macht te gaan rijden, veel plezier.
Alleen het is echt mijn aller eerste keer dat ik dit doe!
Dus vandaar dat ik het toch wel heel fijn zou vinden als er iemand is die zegt wat ik wel maar vooral ook niet moet doen!
Neet alleen tijdens de rit maar bijvoorbeeld ook ervoor!!
Gewoon iemand die me een beetje wegwijs wil maken!
Heb er eigenlijk weinig zin in om daar als een kip zonder kop rond te lopen!!
tis heel onspannen zo een ritje.
maar ik weet nog goed, de eerste keer... om de drie minuten moest ik pissen en bij de eerste de beste maisplak die ik inreed ging ik over mijn stuur.
ik heb ooit wel eens gehoord dat je het voorwiel licht moet houden, komt er op neer dat als het effe kan, je met een trekkende motor moet rijden.
en net als in het echt, kijken waar je heen wilt, niet naar die sloot kijken dus en ook niet naar die bomen
@rubbere , je moet gewoon gaan rijden en in je eigen tempo want anders gebeuren er alleen maar vervelende dingen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Nog een paar tips:
- Als ergens veel mensen staan te kijken, verwachten ze spektakel: Een erg zompige plek, lastige bult, smalle brug over een sloot, diepe plas... Wees dan extra op je hoede!
- Trek je niets aan van snellere rijders. Zij vinden vast wel een weg om je heen. Behalve in de smalle stukken in de bossen (kruipdoor/sluipdoor): daar is het soms wel handig om even aan de kant te gaan.
- Zorg voor verse banden: Banden die al een paar mm kwijt zijn met afgeronde noppen maken het lastig, zeker als het modderig is of in diep zand.
- In blubber en hele diepe sporen: vooral gang erin houden, niet teveel toeren in een hogere versnelling.
- Bij twijfel: Gas erbij!
- Als ergens veel mensen staan te kijken, verwachten ze spektakel: Een erg zompige plek, lastige bult, smalle brug over een sloot, diepe plas... Wees dan extra op je hoede!
- Trek je niets aan van snellere rijders. Zij vinden vast wel een weg om je heen. Behalve in de smalle stukken in de bossen (kruipdoor/sluipdoor): daar is het soms wel handig om even aan de kant te gaan.
- Zorg voor verse banden: Banden die al een paar mm kwijt zijn met afgeronde noppen maken het lastig, zeker als het modderig is of in diep zand.
- In blubber en hele diepe sporen: vooral gang erin houden, niet teveel toeren in een hogere versnelling.
- Bij twijfel: Gas erbij!
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
potjandrie, ik kom er net achter dat op de voorband staat "not for higway use"
Achterband zag ik niks staan.
Maar betekend dat dat ik niet zou mogen meedoen met deze voorband??
En zo ja, waar kan ik een 2e hands bandje scoren??
Achterband zag ik niks staan.
Maar betekend dat dat ik niet zou mogen meedoen met deze voorband??
En zo ja, waar kan ik een 2e hands bandje scoren??
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
Ik heb nog wel 2de handse voor en achterbanden staan maar ik woon wel een heel eind bij je vandaan.
Misschien kan je even informeren bij een lokale dealer , die zijn blij als ze van oude banden af geraken.
Misschien kan je even informeren bij een lokale dealer , die zijn blij als ze van oude banden af geraken.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
Ja hij moet er ook omheen gelegd worden dus dat lijkt me zoiezo niet ideaal!adje schreef:Ik heb nog wel 2de handse voor en achterbanden staan maar ik woon wel een heel eind bij je vandaan.
Misschien kan je even informeren bij een lokale dealer , die zijn blij als ze van oude banden af geraken.
Toch bedankt voor het aanbod!
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
Als je ze er zelf niet omheen kunt leggen (dus moet betalen voor montage) kun je het best maar meteen voor een nieuwe gaan. Enduro banden zijn niet zo duur. Bedenk wel wat je met je band wil doen. Allroad banden zoals de TKC80, Karoo, T63 en MT21 zijn voor alledaags gebruik op en naast de weg perfect, maar verwacht geen wonderen in een georganiseerde offroad rit. Lees hier op het forum de diverse banden topics maar even na. Het mooist kun je twee sets wielen hebben.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Als je een Kenda K777 pakt, heb je inderdaad een mooi bandje voor een mooie prijs.
Het erop leggen van banden doe ik ook heel vaak omdat ik ook nieuwe banden verkoop.Rubbere Ronnie schreef:Ja hij moet er ook omheen gelegd worden dus dat lijkt me zoiezo niet ideaal!adje schreef:Ik heb nog wel 2de handse voor en achterbanden staan maar ik woon wel een heel eind bij je vandaan.
Misschien kan je even informeren bij een lokale dealer , die zijn blij als ze van oude banden af geraken.
Toch bedankt voor het aanbod!
Maar dan woon je nog steeds ver bij mij vandaan
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
Wat gaat het me kosten dan een andere voorband(2e hands)adje schreef:Het erop leggen van banden doe ik ook heel vaak omdat ik ook nieuwe banden verkoop.Rubbere Ronnie schreef:Ja hij moet er ook omheen gelegd worden dus dat lijkt me zoiezo niet ideaal!adje schreef:Ik heb nog wel 2de handse voor en achterbanden staan maar ik woon wel een heel eind bij je vandaan.
Misschien kan je even informeren bij een lokale dealer , die zijn blij als ze van oude banden af geraken.
Toch bedankt voor het aanbod!
Maar dan woon je nog steeds ver bij mij vandaan
Dan doe ik de fiets wel in de bus en rij een keer heen en weer!!
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
Waar woon je ik heb nog wel een gebruikte pirelli enduro voorband liggen.Rubbere Ronnie schreef: Wat gaat het me kosten dan een andere voorband(2e hands)
Dan doe ik de fiets wel in de bus en rij een keer heen en weer!!
Die kan ik er ook nog wel ff omgooien voor je. Bandenlichters mee en banden ring, dan zijn we zo klaar. je moet wel zelf voor lucht zorgen.
Donderdag avond lukt mij wel. Zit dan in Lochem nl.
@ Rubbere , Oossie is je ter dienst
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
ik snap niet dat je zo moeilijk doet over de banden,als je al moet besparen op de banden kun je beter niet gaan crossen,de banden zijn haast de goedkoopste onderdelen....een goeie set banden bijv trackmaster k 760 met het verplichte dot nummer in de band kosten je geschat 110-130 euro excl opleggen.voor het geld van het eenmalig opleggen kun je ook 2 bandenlichters kopen zodat je in het vervolg zelf je banden erop kunt leggen.ik rij zelf ook met deze band en bevalt prima,de voorband doe je lang mee,en als je op het asfalt een beetje rustig aan doet kun je als beginner wel 10 ritten met 1 achterband doen,ligt er natuurlijk aan hoeveel rondes je per keer rijdt.Ik heb nu zelf na 5 ritten waarbij ik steeds 3 rondes heb gereden er een nieuwe a band opgelegd,weer ploegen in hengelo.....
gewoon naar hengelo zondag weer of geen weer en begin te rijden je leert het vanzelf.het eerste jaar is het moeilijkste dus even volhouden ook al stap je soms af succes en zie je zondag denk ik
gewoon naar hengelo zondag weer of geen weer en begin te rijden je leert het vanzelf.het eerste jaar is het moeilijkste dus even volhouden ook al stap je soms af succes en zie je zondag denk ik
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
Hey helemaal perfect, lochem is onderhand te lopen vanaf hier dus kan ik je makkelijk opzoeken(of je moet hierheen willen komen jouw keuze natuurlijk)oossie schreef:Waar woon je ik heb nog wel een gebruikte pirelli enduro voorband liggen.Rubbere Ronnie schreef: Wat gaat het me kosten dan een andere voorband(2e hands)
Dan doe ik de fiets wel in de bus en rij een keer heen en weer!!
Die kan ik er ook nog wel ff omgooien voor je. Bandenlichters mee en banden ring, dan zijn we zo klaar. je moet wel zelf voor lucht zorgen.
Donderdag avond lukt mij wel. Zit dan in Lochem nl.
Die bandenlichters ga ik dan van de week even kopen, alleen weet ik niet wat een bandenring is .
Donderdagavond komt mij ook prima uit!
Als je wilt mag je me aanmelden via msn collin0503@hotmail.com mischien om dan wat makkelijker af te spreken
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: ma aug 30, 2004 22:24
- Locatie: utrecht
Wat bedoel je met moeilijk doen dan??de crossgoeroe schreef:ik snap niet dat je zo moeilijk doet over de banden,als je al moet besparen op de banden kun je beter niet gaan crossen,de banden zijn haast de goedkoopste onderdelen....een goeie set banden bijv trackmaster k 760 met het verplichte dot nummer in de band kosten je geschat 110-130 euro excl opleggen.voor het geld van het eenmalig opleggen kun je ook 2 bandenlichters kopen zodat je in het vervolg zelf je banden erop kunt leggen.ik rij zelf ook met deze band en bevalt prima,de voorband doe je lang mee,en als je op het asfalt een beetje rustig aan doet kun je als beginner wel 10 ritten met 1 achterband doen,ligt er natuurlijk aan hoeveel rondes je per keer rijdt.Ik heb nu zelf na 5 ritten waarbij ik steeds 3 rondes heb gereden er een nieuwe a band opgelegd,weer ploegen in hengelo.....
gewoon naar hengelo zondag weer of geen weer en begin te rijden je leert het vanzelf.het eerste jaar is het moeilijkste dus even volhouden ook al stap je soms af succes en zie je zondag denk ik
Als ik geld kan besparen op het moment om een 2ehand band te kopen doe ik dat graag!
Vergeet namelijk niet dat ik ook nog "even" een jas/bril/helm en laarzen moet kopen!
En dan heb ik nog niet eens een meter gereden dus weet ik niet eens of ik dit wle wil blijven doen(al denk ik dat van wel
Verder jij ook succes en mischien wel tot ziens daar!
Ik heb een xr met zwarte tank en kappen(niet mooi gespoten) dus spreek me maar aan als je me ziet!
duke 620 voor de weg, ktm exc300 voor naast de weg.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
setje k760 heb je al voor e90..
maar niet toe gestaan als enduro band!
kenda enduro banden zijn ook goed te betalen
banden op pompen gaan goed met een hogedruk-fietspomp
maar niet toe gestaan als enduro band!
kenda enduro banden zijn ook goed te betalen
banden op pompen gaan goed met een hogedruk-fietspomp
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Nou ja moeilijk doen maar als je al veel km moet maken zou ik persoonlijk liever nieuwe halenRubbere Ronnie schreef:Wat bedoel je met moeilijk doen dan??de crossgoeroe schreef:ik snap niet dat je zo moeilijk doet over de banden,als je al moet besparen op de banden kun je beter niet gaan crossen,de banden zijn haast de goedkoopste onderdelen....een goeie set banden bijv trackmaster k 760 met het verplichte dot nummer in de band kosten je geschat 110-130 euro excl opleggen.voor het geld van het eenmalig opleggen kun je ook 2 bandenlichters kopen zodat je in het vervolg zelf je banden erop kunt leggen.ik rij zelf ook met deze band en bevalt prima,de voorband doe je lang mee,en als je op het asfalt een beetje rustig aan doet kun je als beginner wel 10 ritten met 1 achterband doen,ligt er natuurlijk aan hoeveel rondes je per keer rijdt.Ik heb nu zelf na 5 ritten waarbij ik steeds 3 rondes heb gereden er een nieuwe a band opgelegd,weer ploegen in hengelo.....
gewoon naar hengelo zondag weer of geen weer en begin te rijden je leert het vanzelf.het eerste jaar is het moeilijkste dus even volhouden ook al stap je soms af succes en zie je zondag denk ik
Als ik geld kan besparen op het moment om een 2ehand band te kopen doe ik dat graag!
Vergeet namelijk niet dat ik ook nog "even" een jas/bril/helm en laarzen moet kopen!
En dan heb ik nog niet eens een meter gereden dus weet ik niet eens of ik dit wle wil blijven doen(al denk ik dat van wel
Verder jij ook succes en mischien wel tot ziens daar!
Ik heb een xr met zwarte tank en kappen(niet mooi gespoten) dus spreek me maar aan als je me ziet!
Denk aan je eigen bescherming zoals een bodyprotector(vest)zodat je ook elleboogbescherming hebt en ik zou een paar kniebeschermers kopen.
Ook heel belangrijk is dat je je vering en demping goed hebt afgesteld,misschien weet je iemand die dit goed voor je kan afstellen....
Als je een tijdje rijdt kun je overwegen de vering op jezelf aan te laten passen bij een veerspecialist,kost wat maar je rijdt veel fijner en wordt niet zou gauw moe,je kunt de motor overal waar jij wilt naar toe sturen.
Bandenring heb ik nog bij mn ouders liggen maar tis een voorband dus die hebben we niet nodig.Rubbere Ronnie schreef:Hey helemaal perfect, lochem is onderhand te lopen vanaf hier dus kan ik je makkelijk opzoeken(of je moet hierheen willen komen jouw keuze natuurlijk)oossie schreef:Waar woon je ik heb nog wel een gebruikte pirelli enduro voorband liggen.Rubbere Ronnie schreef: Wat gaat het me kosten dan een andere voorband(2e hands)
Dan doe ik de fiets wel in de bus en rij een keer heen en weer!!
Die kan ik er ook nog wel ff omgooien voor je. Bandenlichters mee en banden ring, dan zijn we zo klaar. je moet wel zelf voor lucht zorgen.
Donderdag avond lukt mij wel. Zit dan in Lochem nl.
Die bandenlichters ga ik dan van de week even kopen, alleen weet ik niet wat een bandenring is .
Donderdagavond komt mij ook prima uit!
Als je wilt mag je me aanmelden via msn collin0503@hotmail.com mischien om dan wat makkelijker af te spreken
Zal bandenlichters en ander spul in de auto gooien dan vergeet ik het niet.
Zal je mailen.