Motorblok uit frame bij vervangen cilinder?

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Zie subject.

Zou weer wat moeite besparen als ik mijn cilinder eens ga inspecteren en laten uithonen.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
800S
Berichten: 1064
Lid geworden op: zo sep 16, 2007 17:08
Locatie: Bergen

wordt het misschien toch nog een 800 ;-)
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

nee dat niet, die zijn toch weer aantal kilo's zwaarder volgens het boekje (15kg) en maar 2pk meer.

Aangezien ik er meer offroad rij is gewicht voor mij belangrijker dan vermogen :)

Anyway, het olie verbruik moet ff aangepakt worden en de winter breekt aan.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8372
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

weet het niet zeker maar volgens mij moet het blok er uit :?
kop gaat wel maar cilinder niet..
800 is zwaarder maar heeft een stijfer frame en de v-vork is 2mm dikker..
elk voordeel een nadeel..
maar iwan heeft genoeg ktm alu a-bruggen liggen :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

Hya,

Volgens mij moet het blok eruit.
Om zowiezo bij het blok en de carbs te komen moet je toch de hele boel demonteren ... dus die paar boutjes extra om het blok los te halen vallen dan ook wel mee ;)
Blok is niet zo gek zwaar, ik ben geen sportschooljongen en ik heb het ín m'n eentje eruit gehaald en er weer in gepropt.

succes,
Dennis 8)
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 14:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Ok, duidelijk!

Dan maar rustig alles gaan demonteren.

Iemand nog handige tips voor het demonteren van het motorblok/ophalen van de cilinder, die niet in het wphb van suzuki staan?
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
zappa.suzuki
Berichten: 8372
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

begin maar vast met het in spuiten met kruip olie van de uitlaat bouten, vooral bij de cilinder.. als die los komen ipv te breken scheelt het een hoop werk :?
voor de rest vrij makelijk, rechts er uit.. haal eerst het blok los en dan pas de carbs.. kan je het blok iets naar voren kantelen, scheelt gewrik aan je carbs..
masssa draad achter blok niet vergeten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 17:09
Locatie: spijkenisse

Je kan ook alleen de 4 tapeinden er uit draaien, door de 2 moeren tegen elkaar in vast te draaien, en dan dan via de onderste moer, met een goede ring sleutel er uit te draaien.
dan hoeft het blok er niet uit

alleen even merken, want ze zijn verschillend van lengte!!

groetjes peter
CamoKat
Berichten: 777
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 21:41
Locatie: Botlek/Europoort

wat misschien ook wel makkelijk is (als je een digitale camera hebt) is om tijdens de demontage zo her en der foto's van te maken.
Als je dan bij motage niet meer weet hoe het zit kan je ff spieken hoe het zat ;)
zappa.suzuki
Berichten: 8372
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

pjlaurens schreef:Je kan ook alleen de 4 tapeinden er uit draaien, door de 2 moeren tegen elkaar in vast te draaien, en dan dan via de onderste moer, met een goede ring sleutel er uit te draaien.
dan hoeft het blok er niet uit

alleen even merken, want ze zijn verschillend van lengte!!

groetjes peter
dat scheelt inderdaad een hoop tijd :wink:
cilinder dan nog makkelijk over de zuiger te krijgen bij het monteren?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
pjlaurens
Berichten: 140
Lid geworden op: wo feb 26, 2003 17:09
Locatie: spijkenisse

ja monteren is daarna geen probleem

groetjes peter
mono matti
Berichten: 38
Lid geworden op: do nov 10, 2005 12:19
Locatie: Leuven

ik ben vrij rebels te werk gegaan bij het demonteren van mn cylinder, ik heb met een ronde vijl een stukje weggevijld van de koelribben (niet veel natuurlik) zodat het frame niet meer in de weg zat...
Plaats reactie