Zie subject.
Zou weer wat moeite besparen als ik mijn cilinder eens ga inspecteren en laten uithonen.
Motorblok uit frame bij vervangen cilinder?
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
nee dat niet, die zijn toch weer aantal kilo's zwaarder volgens het boekje (15kg) en maar 2pk meer.
Aangezien ik er meer offroad rij is gewicht voor mij belangrijker dan vermogen
Anyway, het olie verbruik moet ff aangepakt worden en de winter breekt aan.
Aangezien ik er meer offroad rij is gewicht voor mij belangrijker dan vermogen

Anyway, het olie verbruik moet ff aangepakt worden en de winter breekt aan.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
weet het niet zeker maar volgens mij moet het blok er uit
kop gaat wel maar cilinder niet..
800 is zwaarder maar heeft een stijfer frame en de v-vork is 2mm dikker..
elk voordeel een nadeel..
maar iwan heeft genoeg ktm alu a-bruggen liggen

kop gaat wel maar cilinder niet..
800 is zwaarder maar heeft een stijfer frame en de v-vork is 2mm dikker..
elk voordeel een nadeel..
maar iwan heeft genoeg ktm alu a-bruggen liggen

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hya,
Volgens mij moet het blok eruit.
Om zowiezo bij het blok en de carbs te komen moet je toch de hele boel demonteren ... dus die paar boutjes extra om het blok los te halen vallen dan ook wel mee
Blok is niet zo gek zwaar, ik ben geen sportschooljongen en ik heb het ín m'n eentje eruit gehaald en er weer in gepropt.
succes,
Dennis
Volgens mij moet het blok eruit.
Om zowiezo bij het blok en de carbs te komen moet je toch de hele boel demonteren ... dus die paar boutjes extra om het blok los te halen vallen dan ook wel mee

Blok is niet zo gek zwaar, ik ben geen sportschooljongen en ik heb het ín m'n eentje eruit gehaald en er weer in gepropt.
succes,
Dennis

Ok, duidelijk!
Dan maar rustig alles gaan demonteren.
Iemand nog handige tips voor het demonteren van het motorblok/ophalen van de cilinder, die niet in het wphb van suzuki staan?
Dan maar rustig alles gaan demonteren.
Iemand nog handige tips voor het demonteren van het motorblok/ophalen van de cilinder, die niet in het wphb van suzuki staan?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
begin maar vast met het in spuiten met kruip olie van de uitlaat bouten, vooral bij de cilinder.. als die los komen ipv te breken scheelt het een hoop werk
voor de rest vrij makelijk, rechts er uit.. haal eerst het blok los en dan pas de carbs.. kan je het blok iets naar voren kantelen, scheelt gewrik aan je carbs..
masssa draad achter blok niet vergeten..

voor de rest vrij makelijk, rechts er uit.. haal eerst het blok los en dan pas de carbs.. kan je het blok iets naar voren kantelen, scheelt gewrik aan je carbs..
masssa draad achter blok niet vergeten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Je kan ook alleen de 4 tapeinden er uit draaien, door de 2 moeren tegen elkaar in vast te draaien, en dan dan via de onderste moer, met een goede ring sleutel er uit te draaien.
dan hoeft het blok er niet uit
alleen even merken, want ze zijn verschillend van lengte!!
groetjes peter
dan hoeft het blok er niet uit
alleen even merken, want ze zijn verschillend van lengte!!
groetjes peter
wat misschien ook wel makkelijk is (als je een digitale camera hebt) is om tijdens de demontage zo her en der foto's van te maken.
Als je dan bij motage niet meer weet hoe het zit kan je ff spieken hoe het zat
Als je dan bij motage niet meer weet hoe het zit kan je ff spieken hoe het zat

-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
dat scheelt inderdaad een hoop tijdpjlaurens schreef:Je kan ook alleen de 4 tapeinden er uit draaien, door de 2 moeren tegen elkaar in vast te draaien, en dan dan via de onderste moer, met een goede ring sleutel er uit te draaien.
dan hoeft het blok er niet uit
alleen even merken, want ze zijn verschillend van lengte!!
groetjes peter

cilinder dan nog makkelijk over de zuiger te krijgen bij het monteren?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do nov 10, 2005 12:19
- Locatie: Leuven
ik ben vrij rebels te werk gegaan bij het demonteren van mn cylinder, ik heb met een ronde vijl een stukje weggevijld van de koelribben (niet veel natuurlik) zodat het frame niet meer in de weg zat...