Hallo allemaal,
Ik ben redelijk nieuw hier en heb een aantal vragen. Maar eerst zal ik me even voorstellen.
Ik ben Lars, ben 4de jaars HTS-autotechniek student, woon in Arnhem op kamers, ben in het weekend altijd in het noorden van het land te vinden, werk parttime in een motorzaak(je) en ben na vele omzwervingen in motorland (van HD tot Triumph daytona en alles daartussen) eindelijk op de juiste motoren terecht gekomen: een r1100gs en een xr600r. Nou gaat die gs waarschijnlijk de deur uit omdat ik een auto nodig heb voor mijn stage en afstuderen. Blijft de xr over en zo kom ik ook bij mijn vragen. Lekker ouwehoeren in het bos is leuk en kan hier ook 'nog wel'. Maar een keer een leuke off-road rid doen lijkt me leuk.
Maar nu komen mij allemaal cowboy-achtige verhalen ten ore over keuringen, lidmaatschap van KNMV, extra enduroverzekeringen enz. Wat is hier van waar? Wat heb ik nodig voor deelname? En tot slot, wat is nou exact het verschil tussen enduro en off-road?
In Noordwolde en Slagharen zijn binnenkort ritten waar ik waarschijnlijk aan deel wil nemen (alhoewel die in slagharen staat ONK bij..hehe die volgend jaar maar misschien.
Dit is trouwens het moddermonster
Enduro?Off-road?
Moderator: ghulst
moet je hier ff kijken. dit onderwerp is al een keer behandeld. hier staat al het een en ander...
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7433
succes
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7433
succes
Noordwolde staat ook op onze agenda.
Maar even ter zake:
Als groentje (dit voorjaar voor het eerst Off road ritten gereden) is de drempel me reuze meegevallen:
Zorg dat je motor, kenteken en rijbewijs (technisch) in orde is, en let speciaal even op de banden en het geluid.
Koop een 1 dag licentie van de KNMV (is gelijk je verzekering) kost 23 euries
En schrijf je in (kost ongeveer 15 euries)
Sticker op de motor, en volg de sporen maar!
Succes, plezier en spierpijn verzekerd!
Maar even ter zake:
Als groentje (dit voorjaar voor het eerst Off road ritten gereden) is de drempel me reuze meegevallen:
Zorg dat je motor, kenteken en rijbewijs (technisch) in orde is, en let speciaal even op de banden en het geluid.
Koop een 1 dag licentie van de KNMV (is gelijk je verzekering) kost 23 euries
En schrijf je in (kost ongeveer 15 euries)
Sticker op de motor, en volg de sporen maar!
Succes, plezier en spierpijn verzekerd!
meer schik op een oud brik
Dat is het voordeel van de offroad ritten, je hoeft niet aan allerlei eisen te voldoen.
Als je gewoon zorgt dat je motor goedgekeurd is voor op de weg dan kun je gewoon meedoen.
Je kunt gewoon je eigen tempo rijden je hoeft echt niet met iedereen mee te kunnen, je kunt onderweg pauzeren waar je wil en als je iets krijgt onderweg hulp is nooit ver weg.
Als je gewoon zorgt dat je motor goedgekeurd is voor op de weg dan kun je gewoon meedoen.
Je kunt gewoon je eigen tempo rijden je hoeft echt niet met iedereen mee te kunnen, je kunt onderweg pauzeren waar je wil en als je iets krijgt onderweg hulp is nooit ver weg.
CRF450X '08
Je kunt wel van te voren een formulier downloaden en invullen. Scheelt weer zoeken naar een pen en je rijbewijsnummer ter plekke.XlarsR schreef:Nou, ik denk dat ik dan van de partij ben in noorwolde, kan je zo'n daglicentie bij de start kopen, of kan dat ook al van te voren?
#777 - Mijn fotoboekenplank