Honda CRF450 of CR250

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
barry!
Contacteer:

Ja dat is nogal een verschil!

Ik heb nu een Honda CR250 uit bj 2000 en heb nu 1 jaar vrij actief gereden op de crossbanen in ned (daarvoor een beetje aanmodderen).
Ik vind dit zo gaaf dat ik hier zeker fanatiek mee zal doorgaan!.
Aangezien ik dit goed wil aanpakken wil ik ook een frisse/jonge motor!.
Waarom hoef ik natuurlijk niet uit te leggen ;).

Nu zit ik erg te twijfelen. Ik vind de nieuwere type cr250 erg mooi en ik hoor er veel positiefe verhalen over. En van mijn budget (+/- 3500,-) kan ik toch wel een behoorlijk goede motor halen (05/06 moddelletje).

Echter trekt een CRF450 mij ook erg. Ik heb een paar keer eerder op een 4takt gecrosst en dit rijd echt goed :D. Het enigste wat mij afschrikt van de 4takt is het onderhoud en tevens dat met mijn budget het bouwjaar 2004/5 ongeveer in aanmerking komt waarbij je vaak zie dat rond die tijd groot onderhoud er aan komt (maar dit weet ik niet zeker!)

Er zijn hier vast wle mensen met een CRF450. Wie kan mij hun onderhoudsintervallen vertellen? Ikzelf ben een beginnende rijder.

Ik zou graag jullie mening willen horen over
CR250 VS CRF450.

Wat ik zelf zeg:
Motorkarateristiek vind ik 4takt fijner
Uiterlijk allebij erg mooi, dus daar gaat het niet om
Onderhoud schrikt de 4takt mij af. zeker i.c.m het bouwjaar dat je koopt (2004/5 ongeveer)
Laatst gewijzigd door barry! op di okt 02, 2007 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
verstand op nul en nadenken
Sjokske

Adje zal zo wel reageren, heeft ze allebei gereden/rijdt nog steeds zonne rooie :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
boer125
Contacteer:

nou ik heb net een crf 250 gekocht uit 2005. niks mis bij de aankoop maar na een uurtje of 5 begonnen de problemen in de versnellingbak, schoot uit zijn 3,4,5. deze nieuw gezet met als rekening een dikke 500,-. nu wil ik niet zeggen dat dit bij elke motor is maar als je er een gaat kopen voral 2dehands heb je kans dat je de ene keer een goede koopt en de andere keer een slechte(zoals ik). verder vind ik crf veel fijner rijden dan cr dit omdat de 4 takt gewoon meer kracht heeft onder in toeren en je daardoor minder actief hoeft te rijden. ook vind ik het fijner rijden in tegenstelling tot andere merken met hel alu fraME HET VOELT EEN STUK FIJNER AAN.dit is mijn ervaring met de honda
staatscrossbeheer gaat als een speer
adje

Sjokske schreef:Adje zal zo wel reageren, heeft ze allebei gereden/rijdt nog steeds zonne rooie :idea:
Ik ga dus niet reageren.

Er lopen hier op dit forum onderhand zoveel topics over dit onderwerp , als je de zoekfunctie maar gebruikt dan kom je ze tegen.

Nu reageer ik dus toch nog :?
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
barry!
Contacteer:

Dat klopt. Ik ben gewoon benieuwd naar mensen met ervaring met het kopen van een +/- 3jaar oude crf450. of mensen met tips en algemene crf kwaaltjes.
Met wat voor een onderhoud moet ik rekening houden als je 1x per week een cross seizoen crosst (beginner). 4takt is me onbekend, vandaar!

En iedereen zegt onderhoud dit, onderhoud dat. Maar wat houd dit onderhoud nu in. Na hoeveel rijuren wordt de gemiddelide distributieketting vervangen, de zuiger, de drijfstang/pistonpen, de kleppen.
Tevens lees ik nogal geregeld dat er problemen zijn met versnellingen....
adje

Een versnellingsbak van een Honda heb ik nog nooit kapot gereden en ik rij toch al 21 jaar Honda.
Als je niet zo'n snelle rijder bent dan kan je gemakkelijk 1 jaar of misschien wel 2 jaar met een zuiger doen.
Nokkenasketting heb ik nog nooit vervangen en ik heb een 2004 crf450 gehad waar ik 3 jaar zeer intensief mee heb gereden.
Het enigste probleem dat ik al met verschillende crf450 heb gehad is dat de inlaatkleppen inslaan en die heb ik toen meteen vervangen voor RVS kleppen en veren die ook in mijn 2004 probleemloos bleven.
Ik heb nu een 2007 crf450 waar dat kleppenprobleem bij is opgelost omdat ze hier andere ( kleinere ) kleppen in gebruikt hebben.
Motorolie verversen kan je het beste wel regelmatig doen omdat er niet zo veel olie in gaat en die dus eerder vuil zal worden.
Carterolie hoeft dan weer niet zo vaak als de motorolie ( om de 2x motorolie tegen 1x carterolie. )

Afbeelding Afbeelding

Sjokske

Ik zei dat ie zou reageren (is waarschijnlijk op de wereld gezet als reageerbuis.....) :lol:
barry!
Contacteer:

Kijk! Daar heb ik wat aan, daar kan ik ook wat mee als ik ga kijken voor een crf :)
Houten Klaas

adje schreef:..... en ik rij toch al 21 jaar Honda.
pfffff, laten we hopen dat het verstand met de jaren komt.
adje

Sjokske schreef:Ik zei dat ie zou reageren (is waarschijnlijk op de wereld gezet als reageerbuis.....) :lol:
Ik kon het toch niet laten als het over een Honda gaat.

Honda , the red power 8)

Afbeelding Afbeelding

adje

Houten Klaas schreef:
adje schreef:..... en ik rij toch al 21 jaar Honda.
pfffff, laten we hopen dat het verstand met de jaren komt.
Bij mij is het verstand dus 21 jaar geleden gaan schijnen :lol:
Daarvoor was ik niet zo verstandig met al die andere motoren die ik toen heb gereden :wink:
Naderhand ook nog wat anders geprobeerd als 2de motor maar niets dan ellende mee gehad :twisted:

Afbeelding Afbeelding

Sanne
Contacteer:

Ik heb nog een CRF250 2006 te koop voor een scherpe prijs. Ik ben toch meer een Yamaha man :?
adje

Sanne schreef:Ik heb nog een CRF250 2006 te koop voor een scherpe prijs. Ik ben toch meer een Yamaha man :?
Ieder zijn ding he'.
Succes met de verkoop.

Afbeelding Afbeelding

barry!
Contacteer:

Adje, ik las bij de zoekfunctie dat je meerdere malen je kleppen hebt vervangen ivm extreme slijtage. En dat dat nu over is met rvs kleppen.
Over dit probleem heb ik trouwens meer gelezen.
Nu zat ik even op een online webshop te kijken. En daar staat dat alleen al inlaat kleppen 500,- ong. moeten kosten. Is dat echt waar? :o
adje

Barry , het kan best zo zijn dat sommige shops daar 500 euro voor vragen.
Ik heb mijn eigen import van die kleppen en daarom zijn ze ook een stuk goedkoper maar daar kan ik me op het forum niet over uitlaten ( spam )

Afbeelding Afbeelding

Sjokske

Sanne schreef:Ik heb nog een CRF250 2006 te koop voor een scherpe prijs. Ik ben toch meer een Yamaha man :?
Quanta kostda ?
Maatje zoekt 2½ viertakt om samen met z'n zoon rond te gaan knorren.
Foto's ?
Rolando
Contacteer:

Binnenkort nog nieuwe 2007 CR250 leverbaar!!!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
barry!
Contacteer:

ja maar niet voor mijn budget :wink: :cry:
Sanne
Contacteer:

Sjokske schreef:
Quanta kostda ?
Maatje zoekt 2½ viertakt om samen met z'n zoon rond te gaan knorren.
Foto's ?
3800,- met rechte radiators en 3500,- met kromme, maar niet lekke-radiators. Goud kleurige velgen met mooie naven en Pro circuit koppeling met koppelingskap van Pro circuit. Foto's kan ik je wel sturen, geef je mij jouw email adres via persoonlijk bericht.
Sjokske

Sorry Sanne, hij kon z'n geld weer niet binnen houden en heeft half deze week een Husqvarna 250 4-takt van 2005 met erg weinig uren erop aangeschaft (terwijl ik toch eigenlijk ook nog een leuke TM voor hem had staan, maar te veel cc's en te veel kenteken naar zijn zin).
Kees

Je moet er van uitgaan als je een 2 de hands crosser/enduro koopt dat je nog ongeveer €500,-- aan budget over hebt.
Er is namelijk niemand die een fiets in nieuwstaat wegdoet.
Er zitten altijd wel kosten aan te komen van dingen die al bijna versleten zijn.
Er zullen zeker mensen zijn die het niet met me eens zijn , maar ik ben al te vaak tegen gekomen dat ze van totale budget iets kochten.
En na een paar weken uitgereden waren omdat de eerste problemen zich voordeden en het geld op was.
Rolando
Contacteer:

Sjokske schreef:Sorry Sanne, hij kon z'n geld weer niet binnen houden en heeft half deze week een Husqvarna 250 4-takt van 2005 met erg weinig uren erop aangeschaft (terwijl ik toch eigenlijk ook nog een leuke TM voor hem had staan, maar te veel cc's en te veel kenteken naar zijn zin).
Mensen kijken niet naar de kwaliteit blijkbaar. :wink:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
pHreaC

Wat kost een 2007 CR250 Rolando? (met korting inbegrepen)
ps: ik zoek prijs voor België
Afbeelding
Plaats reactie