Even voorstellen, ik ben Sander 33 uit Bergen en rij een Suzuki dr 800s alias Dr.Big. Voorheen reed ik op een magna shopper die ik nu doelloos in de schuur heb staan.
Ben besmet geraakt met off road virus sinds ik met Roel van Motoport A`dam in Almere een cursus zandhappen heb gedaan. Helemaal te gek!!
De cursus werd gegeven op een drz-400 met vette noppen, waarmee het als gesmeerd liep. Ook de vervolg cursus in Bilstain(Ardennen) op deze motor gedaan. Goede technieken aangeleerd en wat basis principes meester gemaakt. O.a. zand en steen heuvel op/af, doorwading haaks/ diagonaal en lengterichting door rivier, koppeling cq remmen gebruik etc etc.
Mijn nieuwe speeltje laat zich ook gewillig door het landschap sturen als de ondergrond mijn allroad banden toelaat, en daar klemt de schoen een beetje..... Een weg en off road band in èèn...?
Naar mijn mening niet mogelijk, waardoor ik met mazzel een een tweede achterwiel op de kop tikte om daar een noppenband in te zetten voor de weekend`s in het terrein. Alleen de keuze in 17 inch achterbanden valt tegen, maar ik blijf zoeken.
Het lijkt me leuk om me andere "zwaardere" off roads te toeren in het land op diverse ondergrond, behalve zand zonder noppenband!!
In Alkmaar is er een aardig terrein om te oefenen, waar ik zo nu en dan kom, maar er kan natuurlijk niet voor niets 24 liter in de tank.
Enfin leuk om hier te zijn met gelijkgestemden en hopelijk met mooie off road ritten in het vooruitzicht.
groet sander
nieuwe big rijder
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Welkom Sander!
Alvast een tipje, gooi die 24 liter niet vol als je offroad gaat rijden. Er komt dan meer druk op je voorwiel en met een beetje modder wilt het voorwiel dan nog wel eens zijn eigen weg gaan.
Qua banden doe ik het met een kenda k270 achterband, een 50/50 off-road / road band. Pirelli mt21 zijn ook fijne banden om nog veilig op te weg mee te rijden.
Alvast een tipje, gooi die 24 liter niet vol als je offroad gaat rijden. Er komt dan meer druk op je voorwiel en met een beetje modder wilt het voorwiel dan nog wel eens zijn eigen weg gaan.
Qua banden doe ik het met een kenda k270 achterband, een 50/50 off-road / road band. Pirelli mt21 zijn ook fijne banden om nog veilig op te weg mee te rijden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
he sander, welkom bij de club van wijze mannen
als je doordeweeks om 18.30 bij utrecht kunt zijn weet ik een leuk ritje...
banden zijn altijd lastig.. gewoon nog een v-wiel regelen en T63 of MT21 achter en competison voor monteren..
geen K270 nemen, kut op de weg, levensgevaarlijk bij nat..
maak het vies maar hou het heel ..
zappa

als je doordeweeks om 18.30 bij utrecht kunt zijn weet ik een leuk ritje...
banden zijn altijd lastig.. gewoon nog een v-wiel regelen en T63 of MT21 achter en competison voor monteren..
geen K270 nemen, kut op de weg, levensgevaarlijk bij nat..
maak het vies maar hou het heel ..
zappa
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Op dit moment staat hij op een dunlop trailmax, waarmee ik redelijk gedekt ben op beide terreinen.
In de schuur staat nog een wiel met nu een anakee, maar hier wil ik tzt een knappe noppenband op voor het zand en extreme uitjes. zoiets als mefo mfc stonemaster, michelin t63, metzeler karoo of de tkc80. voorkeur gaat uit naar de mefo.... Ik lees zo links en rechts dat er weleens eisen worden gesteld aan banden als je wilt meedoen aan een off road rit ( iets met dot nr??)
Wat me trouwens ook leuk lijkt om aan mee te doen is de peelrandrit, maar ik krijg geen respons bij hun site....... is het een roadbookrit, zijn er kosten, knmv/mon daglicentie, banden met dot nr....??
dinsdag, woensdag en donderdag kan ik regelmatig `s middags spelen, dus we kunnen wel een x afspreken.
In de schuur staat nog een wiel met nu een anakee, maar hier wil ik tzt een knappe noppenband op voor het zand en extreme uitjes. zoiets als mefo mfc stonemaster, michelin t63, metzeler karoo of de tkc80. voorkeur gaat uit naar de mefo.... Ik lees zo links en rechts dat er weleens eisen worden gesteld aan banden als je wilt meedoen aan een off road rit ( iets met dot nr??)
Wat me trouwens ook leuk lijkt om aan mee te doen is de peelrandrit, maar ik krijg geen respons bij hun site....... is het een roadbookrit, zijn er kosten, knmv/mon daglicentie, banden met dot nr....??
dinsdag, woensdag en donderdag kan ik regelmatig `s middags spelen, dus we kunnen wel een x afspreken.
800S schreef:..is het een roadbookrit, zijn er kosten, knmv/mon daglicentie, banden met dot nr....??
Is geen roadbookrit maar een afgezet parcour met bij het oversteken van een openbare weg hulp van vrijwilligers die de weg tijdelijk afsluiten voor je.
Verdere info:linkje
Laatste zondag van oktober:
Peelrandrit Handel
Download het inschrijfformulier in: Word of PDF-document
Download het daglicentieformulier (binnenkort mogelijk)
Beste off the road rijd(st)er,
Dit jaar willen we voor de 19e keer een off road rit organiseren in Oost-Brabant.
Dat wil zeggen een rit met zo weinig mogelijk verharde weg op een route van ca. 35 km. Ook nu weer veel zandpaden, bospaden, maisvelden, kruipdoor-sluipdoor en een zandafgraving. Er wordt gereden volgens het MON- reglement, d.w.z. dat een OTR-licentie niet aangeschaft hoeft te worden (wel een MON-dagverzekering).
De rit wordt dit jaar gehouden op zondag 28 oktober. Het vertrek is net als voorgaande jaren vanaf De Fuik. Dit is gelegen langs de provinciale weg Gemert/Elsendorp (N272). Inschrijven kan daar tussen 08.00 en 10.30 uur. De eerste start is al om 9.30 uur mogelijk. Hoeveel ronden je wil rijden bepaal je zelf. Na 14.30 uur mag er niet meer aan een nieuwe ronde worden begonnen.
Het inschrijfgeld voor deze drukbezochte Brabantse OTR-rit bedraagt 20 Euro plus 10 Euro voor een MON-dagverzekering. Dit zijn dezelfde bedragen als in 2006. Het spreekt voor zich dat van elke deelnemer wordt geeist dat het materiaal en de papierwinkel (verzekering, kenteken e.d.) in orde is. ZOALS IEDER JAAR ZAL OP HET GELUID STRENG WORDEN GECONTROLEERD. Dit jaar mogelijk met een vliegende controle op de route. Let ook op dat er geen rijnummers op de motoren zitten.
In het verleden werd er nog wel eens een oogje dichtgeknepen wanneer een motor teveel herrie maakte of wanneer de papieren niet in orde bleken omdat er simpelweg met een omgebouwde crosser werd gereden. Dat kan niet meer. Een politiemedewerker zal een extra oogje in het zeil houden. Deelnemers die het niet zo nauw nemen met de te volgen route raden we eveneens aan om thuis te blijven. Alle andere off road liefhebbers zijn meer dan welkom.
Vul svp thuis alvast bijgaand formulier in. Op die manier proberen we de wachtrijen zo kort mogelijk te houden.
QUADS? Bij het uitzetten van de route wordt niet specifiek rekening gehouden met deelname van quads. Neem je dat voor lief dan is deelname wel mogelijk als je een quad hebt met kenteken, een goed gedempte uitlaat en absoluut niet breder dan 120 cm. Dus geen wedstrijdquads. Te brede quads kunnen niet over de bruggen en door de bosjes.
Heb je nog brandende vragen, neem dan contact op met Peelrijders voorzitter Peter (0492-362949) of secretaris Rico (0492-321296). Of bezoek later nog eens onze website voor de laatste informatie:
WWW.PEELRIJDERS.NL
Zoek je Bed & Breakfast dicht bij de start van de off the road rit?
Bel dan 0492-321464.
----------------------------
LEO
-
alle genoemde banden zijn 'DOT'= goed gekeurd op de weg...
heb de luxe van 2 fietsen, 1 komt op mefo of MT21 en de ander op siracs of tourance...
mischien komende donderdag zin in een bosritje? hebben niet veel tijd meer, word steeds vroeger donker
shifty, ook tijd of zin? en andre biggers??
tussen 20 en 40 km geen asfalt
nog niet gehoord van de peeland rit..
groeten zappa
heb de luxe van 2 fietsen, 1 komt op mefo of MT21 en de ander op siracs of tourance...
mischien komende donderdag zin in een bosritje? hebben niet veel tijd meer, word steeds vroeger donker

shifty, ook tijd of zin? en andre biggers??
tussen 20 en 40 km geen asfalt

nog niet gehoord van de peeland rit..
groeten zappa
dit is snel vrienden maken zeg....
zappa, zolang het niet op snelheid hoeft ben ik graag van de partij... en het niet pist van de lucht, aangezien ik 45 minuten nodig heb om daar te komen uit NH
feestje duurt ongeveer van 19:00-20:00.???

zappa, zolang het niet op snelheid hoeft ben ik graag van de partij... en het niet pist van de lucht, aangezien ik 45 minuten nodig heb om daar te komen uit NH
feestje duurt ongeveer van 19:00-20:00.???
-
yip, welkom bij de beste vrienden club van NL
ritje is net buiten utreg a'foort kant..
tot schemer dus zeg 20-20.30..
maandag in de pis gereden, nat worden niet erg maar slecht zicht is niks..
rij aub je eigen tempo, er word gewacht bij evt afslagen..
onder licht voorbehoud, details verzamelplek komen later..
zie net invo peelland rit.. op een zondag
denk dat ik..

ritje is net buiten utreg a'foort kant..
tot schemer dus zeg 20-20.30..
maandag in de pis gereden, nat worden niet erg maar slecht zicht is niks..
rij aub je eigen tempo, er word gewacht bij evt afslagen..
onder licht voorbehoud, details verzamelplek komen later..
zie net invo peelland rit.. op een zondag

denk dat ik..
-
morgen 70 % regen kans..
verschuif het ritje maar naar volgende week..
welke dagen kun je dan sander?
verschuif het ritje maar naar volgende week..
welke dagen kun je dan sander?
Deze donderdag ga ik naar de presentatie van de oost europa rally bij apeldoorn, volgende week kan ik wellicht weer rijden.
Maar het wordt steeds eerder donker, rond 19:45 begon het hier al te schemeren, dus eerst maar ff aankijken of er nog normaal kan gereden worden als ik uit het werk kom.
Maar het wordt steeds eerder donker, rond 19:45 begon het hier al te schemeren, dus eerst maar ff aankijken of er nog normaal kan gereden worden als ik uit het werk kom.
Suzuki DR 750SK Big '89
-
- Contacteer:
Sander van harte welkom.
Rijdt veilig.
Ik doe dat met mij DR800S en Metzeller Enduro 3 Sahara.
Ben wel in de tropen. Onlangs nog op de lateriet weg gereden met de Big. Had het niet anders verwacht. Koersvast stabiel.
Andre
Paramaribo-Suriname
Rijdt veilig.
Ik doe dat met mij DR800S en Metzeller Enduro 3 Sahara.
Ben wel in de tropen. Onlangs nog op de lateriet weg gereden met de Big. Had het niet anders verwacht. Koersvast stabiel.
Andre
Paramaribo-Suriname
Hallo Sander800S schreef:Even voorstellen, ik ben Sander .....

-
woensdag dan maar? word inderdaad vroeg donker
zal dus een redelijk kort ritje worden..
maar de km's hoop ik zaterdag met de heer arjan brouwer te maken

zal dus een redelijk kort ritje worden..
maar de km's hoop ik zaterdag met de heer arjan brouwer te maken

woensdag lijkt me top....
vanavond nog even stout geweest en over het paardenpad door de blub gegaan, daarna richting alkmaar om op het terrein achter eriks even stoom af te blazen. helaas alles is geëgaliseerd en niets over van cross terrein!! behalve een loodzware (witte)zandbak en een heuveltje van 3m hoog
vanavond nog even stout geweest en over het paardenpad door de blub gegaan, daarna richting alkmaar om op het terrein achter eriks even stoom af te blazen. helaas alles is geëgaliseerd en niets over van cross terrein!! behalve een loodzware (witte)zandbak en een heuveltje van 3m hoog

-
volgens mij hebben we een goede dag uit gezocht om in het bos te gaan spelen
moet ik zo wel de goede fiets nemen naar het werk
[die met nopjes]
ps als iemand in de buurt van putten wat noppen vind van een k270..
die zijn van mij
zie je

moet ik zo wel de goede fiets nemen naar het werk

ps als iemand in de buurt van putten wat noppen vind van een k270..
die zijn van mij

zie je
-
nou we hebben er een waardig lid bij
800S [sander] reed heel behoorlijk mee op z'n trailmax's..
ik had arjan brouwer nog in de benen en had het gas er redelijk op maar heb niet lang hoeven wachten..
[ op de terug weg heeft ie wel een moderig bodem onderzoekje gedaan op een stuk met diepe modder poelen maar de schade viel mee, hij was overeind voor ik gekeerd was en alleen het rem pedaal was verbogen..]
na een uurtje terug op begin punt en hapje sloje gedaan bij de mac..
sander wou het nog eens over doen
dus zie nieuw topic

800S [sander] reed heel behoorlijk mee op z'n trailmax's..
ik had arjan brouwer nog in de benen en had het gas er redelijk op maar heb niet lang hoeven wachten..
[ op de terug weg heeft ie wel een moderig bodem onderzoekje gedaan op een stuk met diepe modder poelen maar de schade viel mee, hij was overeind voor ik gekeerd was en alleen het rem pedaal was verbogen..]
na een uurtje terug op begin punt en hapje sloje gedaan bij de mac..
sander wou het nog eens over doen

dus zie nieuw topic

Vandaag fietscomputer sigma bc1200 geinstalleerd op mijn brommertje, morgen nog even het reset knopje aan mijn stuur maken. Kneuzen bij de electronica winkel hebben een 1e drukken is aan 2e drukken is uit schakelaar gegeven terwijl ze het nog teste met een multimeter.
Bedrading is al aangelegd en gesoldeerd aan de reset knop van de fiets computer.
Eerste roadbook rit, spannend
Bedrading is al aangelegd en gesoldeerd aan de reset knop van de fiets computer.
Eerste roadbook rit, spannend

Suzuki DR 750SK Big '89
-
yip, road book geeft aan zo veel meters tot volgende afslag..
teller steeds op nul draaien schiet niet op
teller steeds op nul draaien schiet niet op